joi, 23 februarie 2012

PSIHOLOGIA COPILULUI


Autor : Jean Piaget , Barbel Inhelder
Editura Cartier 
An aparitie : 2011
Scrisa in :
Traducerea Liviu Papuc
ISBN  9975-79-719-1
Nr pagini : 159
Pret : 19 lei la Libraria Eminescu










Cuprins :
Introducere. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul I.
Nivelul sensorio-motor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Inteligenţa sensori-motorie . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Construirea realului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Aspectul cognitiv al reacţiilor sensori-motorii . . . .
IV. Aspectul afectiv al reacţiilor sensori-motorii . . . . .
Capitolul II.
Dezvoltarea percepţiilor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Constanţa şi cauzalităţi perceptive . . . . . . . . . . . . .
II. Efecte de câmp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Activităţile perceptive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Percepţii, noţiuni şi operaţii . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul III.
Funcţia semiotică sau simbolică . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Funcţia semiotică şi imitaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Jocul simbolic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Desenul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Imaginile mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Memoria şi structura amintirilor-imagini . . . . . . . . . . . . .
VI. Limbajul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Capitolul IV.
Operaţiile „concrete“ ale gândirii şi relaţiile interindividuale
I. Cele trei nivele de trecere de la acţiune la operaţie . . . . . .
II. Geneza operaţiilor „concrte“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Reprezentarea universului. Cauzalitate şi întâmplare . . . .
IV. Interacţiunile sociale şi afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Sentimente şi judecăţi morale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
VI. Concluzii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul V.
Preadolescentul şi operaţiile propoziţionale . . .
I. Gândirea formală şi combinatorica . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. „Grupul“ celor două reversibilităţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Schemele operatorii formale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Inducţia legilor şi disocierea factorilor . . . . . . . . . . . . . . .
V. Transformările afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Concluzie - Factorii dezvoltării mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Biliografie sumară . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu