sâmbătă, 17 martie 2012

MANUAL DE INTELIGENTA EMOTIONALA.Teorie, dezvoltare, evaluare şi aplicaţii în viaţa de familie, la şcoală şi la locul de muncă




Autor : Reuven Bar-On, James D.A. Parker             
Colectia Biblioterapia 
An aparitie : 2011 
Traducerea Alexandra Cork 
ISBN  978-973-669-974-0
Nr pagini : 508 
Format 165 x 224
Pret : 32  lei




Descriere:
       Până la data publicării Manualului de inteligenţă emoţională, n-a existat niciun material comprehensiv şi exhaustiv pe acest subiect. Reuven Bar-On, cel care a brevetat termenul de inteligenţă emoţională, "EQ“, şi a dezvoltat primul test care evaluează acest tip de inteligenţă, a strâns laolaltă, împreună cu James D.A. Parker, mai mulţi cercetători, academicieni şi practicieni de prestigiu, pentru a da naştere acestei lucrări remarcabile şi indispensabile pentru cei care îşi doresc să afle mai multe despre inteligenţa emoţională.

    Graţie caracterului ei interdisciplinar şi a gamei extinse de metode de cercetare prezentate, această carte, un veritabil tratat de inteligenţă emoţională, se adresează atât psihologilor în formare, cât şi oamenilor de afaceri, cadrelor didactice, clinicienilor, specialiştilor din psihologia muncii, psihiatrilor, dar şi tuturor celor interesaţi să descopere cum influenţează inteligenţa emoţională starea de bine a individului, eficacitatea sa în planurile personal şi profesional şi cum putem contribui la dezvoltarea acesteia.

Cuprins:
Prefaţă (Daniel Goleman) ... 5
Mulţumiri ... 7
Introducere (Reuven Bar-On şi James D.A. Parker) ... 9

PARTEA ÎNTÂI - CONCEPTUALIZAREA CONSTRUCTELOR-CHEIE

Capitolul 1 - Inteligenţa socială. Dezvoltarea şi menţinerea comportamentului intenţional (Sabrina Zirkel) 15
Capitolul 2 - Competenţa socială. Construcţia socială a conceptului (Keith Topping, William Bremner şi Elisabeth A. Holmes) ... 39
Capitolul 3 - O prezentare a conceptului de alexitimie (Graeme J. Taylor şi R. Michael Bagby) ... 51
Capitolul 4 - Competenţa emoţională. Dezvoltarea (Carolyn Saarni) ... 79
Capitolul 5 - Inteligenţa emoţională ca Zeitgeist, personalitate şi aptitudine mentală (John D. Mayer, Peter Salovey şi David R. Caruso) ... 101
Capitolul 6 - Autoanaliza psihologică şi inteligenţa emoţională (Mary McCallum şi William E. Piper) ... 125
Capitolul 7 - Prea multe inteligenţe? Integrarea inteligenţei sociale, emoţionale şi practice (Jennifer Hedlund şi Robert J. Sternberg) ... 141

PARTEA A DOUA - DEZVOLTAREA NORMALĂ ŞI ANORMALĂ A INTELIGENŢEI
EMOŢIONALE

Capitolul 8 - Nivelurile de conştientizare emoţională. Perspectivele
neurologică, psihologică şi socială (Richard D. Lane) ... 173
Capitolul 9 - Erori de raţionament în ciuda unei capacităţi intelectuale
superioare. Dovezi neurologice ale inteligenţei emoţionale (Antoine Bechara, Daniel Tranel şi Antonio R. Damasio) ... 193
Capitolul 10 - Inteligenţa practică şi dezvoltarea ei (Robert J. Sternberg şi Elena L. Grigorenko) ..215
Capitolul 11 - Dezvoltarea exprimării, înţelegerii şi reglării emoţiilor la bebeluşi şi copii mici (Elaine Scharfe) ... 243
Capitolul 12 - Inteligenţa emoţională din perspectiva modelului BigFive (Robert R. McCrae) ... 261
Capitolul 13 - Inteligenţa, emoţia şi creativitatea (James A. Averill) ... 275

PARTEA A TREIA - PROBLEME ŞI METODE DE EVALUARE

Capitolul 14 - Evaluarea alexitimiei. Instrumente cu auto-raportare şi cu evaluare prin observatori (Graeme J. Taylor, R. Michael Bagby şi Olivier Luminet) ... 297
Capitolul 15 - Selectarea unui instrument de evaluare a inteligenţei emoţionale. Scalele de aptitudini (John D. Mayer, David R. Caruso şi Peter Salovey) ... 315
Capitolul 16 - Modelul competenţei în inteligenţa emoţională. Concluzii ale aplicării Inventarului de Competenţă Emoţională (Richard E. Boyatzis, Daniel Goleman şi Kenneth S. Rhee) ... 337
Capitolul 17 - Inteligenţa emoţională şi inteligenţa socială. Observaţii pe baza Inventarului de Calcul al Coeficientului Emoţional (Reuven Bar-On) ... 355

PARTEA A PATRA - STRATEGII ŞI INTERVENŢII PREVENTIVE

Capitolul 18 - Criterii de evaluare a calităţii programelor şcolare de învăţare socială şi emoţională (Patricia A. Graczyk, Roger P. Weissberg, John W. Payton, Maurice Jelias, Mark T. Greenberg şi Joseph E. Zins) ... 383
Capitolul 19 - Eficienţa programelor şcolare de promovare a competenţei sociale (Keith Topping, Elizabeth A. Holmes şi William Bremner) ... 401
Capitolul 20 - Competenţa emoţională şi socială la locul de muncă (Cary Cherniss) ... 423
Capitolul 21 - Inteligenţa emoţională, adaptarea la evenimente stresante şi consecinţele asupra sănătăţii (Gerald Matthews şi Moshe Zeidner) ... 447
Capitolul 22 - Inteligenţa emoţională. Implicaţii clinice şi terapeutice (James D.A. Parker) ... 477

Despre autorii articolelor ... 491
Indice de nume ... 497

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu