duminică, 4 martie 2012

STIMA DE SINE cheia pentru viitorul copilului tău




Autor : Tony Humphreys            
Colectia Pentru părinţi 
An aparitie : 2008 
Traducerea Anacaona Mîndrilă 
ISBN  9787-973-1812-02-1
Nr pagini : 304 
Format 130 x 200
Pret : 25,50 lei






Descriere:
Părinţii funcţionează ca nişte oglinzi pentru copiii lor. Reacţiile părinţilor faţă de copii determină imaginea de sine pe care şi-o formează aceştia.
Când descurajăm visurile mari ale copiilor noştri, o facem pentru nu vrem să sufere sau să fie dezamăgiţi. Dar adevărata suferinţă vine nu din viaţă - care are felul ei de a ne călăuzi spre ţelurile autentice - ci din a le spune copiilor noştri că nu vor reuşi. Crescând în mediul potrivit, copiii înfloresc. Când părinţii îşi fac timp să-şi asculte copiii şi să le vorbească, aceştia se simt iubiţi, încurajaţi şi capabili. Stima lor de sine se dezvoltă, au încredere în ei înşişi şi dobândesc atitudini pozitive faţă de viaţă.
Tony Humphreys îi ajută pe părinţi să creeze un mediu familial care întăreşte stima de sine. Autorul arată clar că, fără a acorda atenţie conflictelor interne şi stimei de sine a copiilor, avem puţine şanse de a le stimula dorinţa de a învăţa. El conturează un plan clar de promovare a dragostei de învăţătură a copiilor, subliniind faptul că binele afectiv al copiilor este piatra de temelie a dezvoltării lor educaţionale şi generale.



Cuprins:
INTRODUCERE ... 7

Capitolul 1
STIMA DE SINE ŞI EDUCAŢIA COPIILOR TĂI ... 11
Stima de sine şi copilul de vîrstă şcolară ... 13
Natura valorii personale şi a stimei de sine ... 14
Stima de sine şi dificultăţile de învăţare ale copiilor ... 18
Stima de sine şi motivaţia de a învăţa a copilului ... 23
Originea problemelor legate de stima de sine şi de învăţare la copii ... 26
Idei esenţiale ... 30

Capitolul 2
RELAŢIA DE CUPLU ŞI STIMA DE SINE A COPILULUI ... 33
Stima de sine şi relaţia de cuplu ... 33
Conflictul în cuplu şi reacţiile de protejare ... 37
Efectul conflictelor din cuplu asupra copiilor ... 56
Rezolvarea conflictelor din cuplu ... 61
Comunicarea şi relaţia de cuplu ... 63
Confirmarea şi relaţia de cuplu ... 72
Idei esenţiale ... 75
Acţiuni esenţiale ... 76

Capitolul 3
IUBIREA ŞI VALOAREA PERSONALĂ A COPILULUI TĂU ... 77
Iubire condiţionată - iubire necondiţionată ... 77
Comunicarea în familie şi stima de sine ... 87
Idei esenţiale ... 104
Acţiuni esenţiale ... 105

Capitolul 4
CONTROLUL COMPORTAMENTULUI ŞI VALOAREA PERSONALĂ A COPILULUI TĂU ... 107
Controlul comportamentului nu-i vizează doar pe copii ... 107
Controlul asupra copiilor nu este responsabilitatea părinţilor ... 111
Dezvoltarea autocontrolului copiilor ... 116
Controlul comportamentului şi educaţia copilului tău ... 126
Idei esenţiale ... 127
Acţiuni esenţiale ... 128

Capitolul 5
STIMA DE SINE A PĂRINŢILOR ... 129
Importanţa stimei de sine a părinţilor ... 129
Niveluri ale stimei de sine la adulţi ... 132
Originea stimei de sine a adulţilor ... 136
Întreţinerea stimei de sine scăzute la adult şi mecanismele puternic protectoare ... 138
Acţiunea este cheia pentru modificarea stimei de sine ... 150
Idei esenţiale ... 170
Acţiuni esenţiale ... 171

Capitolul 6
VALOAREA PERSONALĂ ŞI STIMA DE SINE A COPILULUI TĂU ... 173
Stima de sine a copilului şi demersurile educaţionale ... 173
Oglindirea valorii personale a copilului ... 175
Alte moduri de a oglindi valoarea personală a copilului ... 199
Idei esenţiale ... 202
Acţiuni esenţiale ... 203

Capitolul 7
AJUTOR PENTRU COPILUL CU PROBLEME ... 207
Comportamentele problematice sînt întotdeauna corecte ... 207
Recunoaşterea semnalelor de suferinţă ale copiilor ... 212
Cauze ale problemelor în copilărie ... 221
Răspunsul la semnalele de suferinţă ale copiilor ... 230
Căutarea ajutorului specializat ... 238
Idei esenţiale ... 244
Acţiuni esenţiale ... 245

Capitolul 8
PĂRINŢII CA EDUCATORI ... 247
Iubirea vine înainte de învăţătură ... 247
Cunoştinţele nu sînt un indicator al inteligenţei ... 248
Învăţătura ca experienţă pozitivă ... 252
Copiii cu comportament problematic în clasă ... 272
Părinţi şi profesori ... 284
Idei esenţiale ... 291
Acţiuni esenţiale ... 293


2 comentarii:

  1. Interesant blog!
    Fiica mea este anul 2 la facultatea de psihologie a Universitatii Alex. I. Cuza din Iasi...nu gaseste cartile de care are nevoie...nu poate imprumuta de la biblioteca deoarece nu are mutatia in Iasi iar pe internet nu gaseste cartile de care are nevoie...o voi indruma la acest blog pe care il administrati iar daca va va cere un sfat sper sa o ajutati!
    Va multumesc anticipat!
    O duminica frumoasa in continuare va doresc!
    Coltisor de Rai

    RăspundeţiȘtergere
  2. Cu siguranta . Ma voi stradui sa adun toata bibliografia necesara , daca imi trimiteti o lista . Fiecare Universitate are profesorii ei si acestia isi promoveaza propriile lucrari studentilor , uneori chiar le impun pentru examene.
    Si eu va urez numai bine.

    RăspundeţiȘtergere