duminică, 4 martie 2012

TEHNICILE PROGRAMĂRII NEURO-LINGVISTICE



Autor :    Sue Knight              
Colectia Biblioterapia 
An aparitie : 2007 
Traducerea Lucian Popescu 
ISBN  978-973-669-43-23-3
Nr pagini : 472 
Format 130 x 200
Pret : 21 lei



Descriere:
Cea mai frecventă acţiune umană este aceea de a învăţa. Învăţăm primii paşi şi primele cuvinte, învăţăm ecuaţii complicate, principii filozofice, învăţăm să iubim, să comunicăm, să ne bucurăm de succes, să depăşim eşecul. Permanent învăţăm să facem faţă provocărilor profesionale şi personale, iar azi, mai mult ca oricând, suntem într-un continuu proces de învăţare.
Toată activitatea umană se bazează pe tipare de gândire, de comportament şi de limbaj. Cum se formează ele, ce rol are limbajul trupului, dar limbajul hipnotic, cum ne folosim de tipare pentru a ne construi strategiile, cum atingem performanţa?
Tehnicile prezentate în această carte vă ajută să înţelegeţi în ce mod este codificată reuşita şi astfel să o multiplicaţi. Dacă faceţi mereu acelaşi lucru, veţi obţine mereu acelaşi rezultat, dacă veţi schimba tiparele, şi viaţa vi se va schimba. Altfel spus, problema „vreau să mă schimb, dar nu ştiu cum“ are un răspuns specific pentru fiecare dintre noi. Programarea neuro-lingvistică este calea către acest răspuns.


Cuprins:
Mulţumiri ... 5
Prefaţă la ediţia revizuită ... 9

1. CE ESTE NLP? ... 17
Programarea neuro-lingvistică ... 18
Relevanţa NLP ... 20
Ce veţi câştiga din această carte? ... 21
Cum funcţionează NLP? ... 23

Partea I ELEMENTELE NLP
NEURO ... 37
2. TIPARELE GÂNDIRII ... 39
Preferinţe în tiparele de gândire ... 40
Distincţii subtile în gândire ... 43
Administraţi-vă procesul gândirii ... 45
Tehnica "foşnetului" ... 50
Scurtătură pentru însuşirea tehnicii de administrare a propriei gândiri ... 50
Chestionar: Identificaţi-vă tiparele preferate de gândire ... 55

3. FILTRELE LUMII NOASTRE ... 61
Cum să creăm relaţii de succes ... 63
Asociere/Disociere ... 65
Apropiat de scop/îndepărtat de scop ... 68
Potrivire/Nepotrivire ... 69
În mare/în mic ... 70
Trecut/Prezent/Viitor ... 71
Activitate/Persoană/Obiect/Loc/Timp ... 72
Intern/Extern ... 73
Tiparul convingerii ... 74
Chestionar: Identificaţi-vă filtrele ... 78

4. GÂNDIND CU TRUPUL ... 91
Cheia o reprezintă ochii ... 92
Cum altfel mai gândim cu trupul nostru? ... 94
Importanţa faptului de a citi limbajul trupului ... 97
Modalităţi tradiţionale de citire a limbajului trupului ... 101
Mintea şi trupul sunt una ... 102
Identificarea filtrelor ... 103
Cum să folosim limbajul trupului pentru a ne influenţa propria stare ... 109
Scurtătură pentru folosirea limbajului trupului cu scopul de a atinge o stare de "aliniere" ... 109

LINGVISTICĂ ... 113
5. COMUNICAREA ÎMBOGĂŢITĂ ... 115
Limbajul specific simţurilor ... 117
Scurtătură pentru folosirea limbajului îmbogăţit ... 122

6. ÎNTREBĂRI CU ROL DE PRECIZARE ... 127
Limba leneşă ... 128
Omisiuni ... 130
Generalizări ... 134
Distorsiunile ... 137
Administrarea dialogului interior ... 139
Administraţi-vâ dialogul exterior ... 142
Scurtătură pentru provocarea limitărilor personale ... 144

7. LIMBAJUL HIPNOTIC ... 149
Aplicaţii în afaceri ... 151
Ambiguitatea ... 153
Întrebările şi comenzile întipărite 154
Presupuneri ... 156
Distorsiuni ... 159
Citirea gândurilor ... 161

8. METAFORA: CHEIA INCONŞTIENTULUI ... 165
Structura metaforei ... 170
Poarta către creativitate ... 172

9. METAMESAJE ... 177
Convingerile din spatele metamesajelor "sănătoase" ... 181
Factori ce contribuie la metamesaje ... 183

PROGRAMAREA ... 197
10. MODELING-UL ... 199
Importanţa modeling-ului ... 199
Strategii ... 204
Strategii de luare a deciziilor ... 206
Modeling-ul în afaceri ... 207
O cotă de nivel a excelenţei ... 211
Scurtătură pentru reproducerea modelului unei abilităţi ... 215

11. STRATEGII PENTRU O VIAŢĂ DE SUCCES ... 221
Strategii pentru succes ... 221
Axul de la fântână ... 223
Codificarea strategiilor ... 224
De ce este important să învăţăm să reproducem modele ... 227
TOŢI ... 229
Scurtătură pentru dezvoltarea unei strategii ... 231

Partea a II-a REPRODUCEREA PROPRIILOR MODELE CU NLP
12. EXPLORAREA POTENŢIALULUI INTERIOR: ANCORAREA ... 241
Ancorele ne pot distruge sau îmbunătăţi ziua ... 243
Să facem ancorele să lucreze în favoarea noastră ... 245
Ancorarea unei stări inspirate ... 246
Asumaţi-vă responsabilitatea pentru efectele induse asupra celorlalţi ... 249
Ancore în afaceri ... 251
Schimbarea stărilor ... 253
Înlănţuirea resurselor ... 255
Ancorarea intuiţiei ... 258
Scurtătură pentru ancorarea stărilor inspirate ... 259

13. A FI ÎN ACORD CU TINE ÎNSUŢI: NIVELURILE NEUROLOGICE ALE SCHIMBĂRII ... 263
Diferitele niveluri ... 266
Influenţa nivelurilor ... 277
Schimbarea substanţială ... 278
Reactiv sau proactiv? ... 279
Când nu mai suntem în acord cu noi înşine ... 284
Paşi către congruenţa cu sine ... 285
Scurtătură către starea de acord cu sine ... 287

14. SCRIEŢI SCENARIUL PROPRIEI VIEŢI: CONVINGERILE EXCELENŢEI ... 293
Cum se nasc convingerile ... 296
Cum ne influenţează convingerile viaţa ... 298
Convingerile excelenţei ... 300
Convingeri care sprijină evaluarea ... 319
Convingeri care sprijină clientul ... 320
Convingeri care sprijină negocierea ... 321
Scurtătură pentru a lua calea unei convingeri a excelenţei ... 322

15. OBŢINEŢI CEEA CE VÂ DORIŢI CU ADEVĂRAT: REZULTATE BINE PROIECTATE ... 327
Gândirea orientată asupra problemei ... 329
Gândirea orientată asupra rezultatului ... 332
Scopuri organizaţionale ... 346
Scurtătură pentru a obţine ceea ce vreţi cu adevărat ... 349

Partea a III-a FIŢI UN BUN CONDUCĂTOR CU NLP
16. CREAŢI UN CLIMAT DE ÎNCREDERE: RELAŢIONAREA ... 361
Construirea şi menţinerea unei relaţii ... 365
Relaţionarea ca formă de influenţă ... 369
Armonizarea valorilor şi intrarea în ritmul lor într-o negociere ... 373
Ascultarea cu tot corpul ... 376
Acel e-mail ... 379
Scurtătură pentru a construi o relaţionare ... 380

17. NEGOCIAŢI-VĂ DRUMUL ÎN VIAŢĂ: POZIŢIONĂRI PERCEPTUALE ... 385
Adoptarea unei abordări echilibrate ... 386
Unde şi când putem folosi această abordare? ... 389
Poziţionări dezechilibrate ... 391
Când trebuie să folosiţi fiecare dintre poziţionări? ... 393
Implicaţiile organizaţionale ... 397
Adoptarea unei poziţii echilibrate asupra aserţiunilor ... 399
Scurtătură pentru poziţionările perceptuale ... 402

18. REZOLVAREA CONFLICTULUI: INTEGRAREA PĂRŢILOR ... 407
Pe de o parte... pe de altă parte ... 408
De ce să ne batem capul? ... 410
Ascultând înţelepciunea corpului nostru ... 411
Scurtătură pentru "a vă aduna" ... 412

19. OFERIREA ŞI RECEPTAREA FEEDBACK-ULUI ... 417
Feedback-ul şi reproducerea modelelor ... 419
Convingeri care sprijină feedback-ul ... 421
Receptarea feedback-ului ... 425
Oferirea feedback-ului ... 427
Scurtătură pentru dezvoltarea capacităţii de a oferi feedback ... 429

20. COACHING DE ÎNALTĂ PERFORMANŢĂ ... 435
Ţinta coaching-ului în NLP ... 436
NLP şi alte tipuri de coaching ... 439
Crearea unei platforme pentru schimbare ... 440
Descoperirea resurselor interioare ... 442
Recunoaşterea unei stări cu potenţial înalt ... 446
Scara către succes ... 448
Excelenţa presupusă ... 449
Cine pe cine antrenează? ... 451
Scurtătură pentru coaching ... 453

Glosar ... 459

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu