vineri, 13 aprilie 2012

CONSILIERE SI ORIENTARE : ghid de educatie pentru cariera





Autor :  Gabriela Lemeni, Mircea Miclea (coord)                
Editura ASCR  (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Consiliere şcolară 
An aparitie :2010 
Editia a II-a revizuita     
Editii precedente 2004,2008 
ISBN   973-7973-90-0
Nr pagini :250 
Format 165 x 240
Pret : 30 lei





Descriere:
Cartea oferă informaţii, metode şi tehnici specifice educaţiei pentru carieră profesorilor, consilierilor şcolari şi altor specialişti din domeniul educaţiei.

Cuprins:

Cap. 1. EDUCATIA PENRU CARIERA. CONTINUT SI METODE /9
(Gabriela Lemeni, Mircea Miclea)
1.1. De ce educatie pentru cariera ? /10
1.2. Metode si tehnici utilizate in educatia pentru cariera /13
1.2.1. Metode generale aplicabile in grup la orele de Educatie pentru cariera /15
1.2.2. Metode de grup specifice Educatiei pentru cariera /17
1.2.3. Modalitati de facilitare a interactiunilor dintre elevi /18
1.2.4. Competentele profesorului-consilier de facilitare a interactiunilor in cadrul grupului de elevi /21
1.3. Cum se utilizeza acest manual ? /24

Cap. 2. AUTOCUNOASTERE SI DEZVOLTARE PERSONALA /27
(Kallay Eva, Bianca Macavei, Gabriela Lemeni)
2.1.Imaginea de sine /28
2.1.1. Eul actual /28
2.1.2. Eul ideal /31
2.1.3. Eul viitor /32
2.1.4. Stima de sine /34
2.2. Aptitudinile /36
2.2.1. Tipuri de  aptitudini  /36
2.2.2. Evaluarea  aptitudinilor - surse de cunoastere /37
2.2.3. Dezvoltarea  aptitudinilor /39 
2.3. Sistemul motivational /40
2.3.1. Tipuri de motivatii /41
2.3.2. Componente motivationale /41
2.3.3. Indicatori motivationali /43
2.3.4. Relatia motivatie - performanta /43
2.3.5. Optimizare motivationala /44
2.4. Emotiile si mecanismele de aparare / adaptare /48
2.4.1. Emotiile /48
2.4.1.1. Dimensiunile emotiilor /49
2.4.1.2. Tipuri de emorii /51
2.4.1.3. Cauzele aparitiei emotiilor /52
2.4.1.4. Autoreglarea  emotiilor  si comportamentelor /53
2.4.2. Mecanismele de aparare si adaptare /60
2.4.2.1. Rolul mecanismelor de aparare si adaptare /60
2.4.2.2. Principalele mecanisme de aparare si adaptare /61
2.5. Eficacitatea personala : autoeficacitatea /62
2.5.1. Diferentierea dintre autoeficacitate si stima de sine /65
2.5.2. Autoeficacitatea si interesele /66
2.5.3. Dezvoltarea autoeficacitatii /66
2.6. Metode de autocunoastere /68

Cap. 3. COMUNICARE SI RELATIONARE INTERPERSONALA /71
(Smaranda Boros, Laura Visu-Petra)
3.1. Procesul de comunicare /72
3.1.1. Receptarea mesajului /72
3.1.2. Transmiterea mesajului /74
3.1.3. Bariere in comunicare /81
3.1.4. Consecinte ale esuarii comunicarii: conflictul /84
3.2. Variante de comunicare: directa sau mediata, dialog sau comunicare de grup /89
3.2.1. Caracteristicile comunicarii de grup /89
3.2.2. Comunicarea in cadrul grupurilor mici /91
3.2.3. Principii pentru comunicarea eficienta in grup, la scoala /95

Cap. 4. MANAGEMENTUL INFORMATIILOR SI AL INVATARII /97
(Szentgyorgy Zsolt, Alexandru Subtirica, Gabriela Lemeni)
4.1. Cautarea informatiilor /98
4.1.1. Tipuri de informatii /98
4.1.2. Surse de informare /98
4.1.3. Strategii de cautare a informatiilor /99
4.2. Evaluarea si prelucrarea informatiilor /101
4.2.1. Modalitati de prelucrare a  a informatiilor /101
4.3. Utilizarea informatiilor /102
4.3.1. Date, informatii, cunostinte /103
4.3.2. "Comercializarea informatiilor": considerente etice /107
4.4. Tehnologia informatica si de comunicare (TIC) /108
4.4.1. Internetul /109
4.4.2. Centre de informare si formare. Servicii de consiliere prin telefon /110
4.5. Managementul invatarii /113
4.5.1. Motivatia pentru invatare /113
4.5.1.1. Factori motivationali /113
4.5.1.2. Strategii motivationale /117
4.5.2. Strategii de invatare/118
4.5.2.1.  Strategii de elaborare asupra materialului /118
4.5.2.2.  Strategii de organizare a materialului /123
4.5.2.3.  Stiluri de invatare /131
4.5.2.4.  Abilitati generale de valorificare a sesiunilor de invatare /134

Cap. 5. PLANIFICAREA CARIEREI /143
(Gabriela Lemeni, Oana Negru)
5.1. Autocunoasterea /144
5.1.1. Interesele /144
5.1.2. Valorile /148
5.1.3. Aptitudini si deprinderi /152
5.1.4. Personalitatea /155
5.2. Explorarea traseelor educationale si profesionale /158
5.2.1. Surse de explorare /159
5.2.2. Utilizarea surselor de explorare a traseelor educationale si profesionale /163
5.3. Decizia de cariera /170
5.3.1. Componentele deciziei de cariera /170
5.3.2. Aspectele relationate cu decizia de cariera /180
5.4. Marketing sau promovare personala /183
5.4.1. Instrumente si tehnici de promovare personala /184
5.4.2. Comportamente si atitudini de  promovare personala /190

Cap. 6. EDUCATIA ANTREPRENORIALA /193
(Sebastian Pintea, Monica Crisan)
6.1. Educatia ci comportamentul antreprenorial /194
6.2. Infiintarea si planificarea afacerilor /197
6.2.1. Forma juridica de organizare a  afacerilor /197
6.2.2. Infiintarea si inregistrarea unei  afaceri /198
6.2.3. Planificarea unei  afaceri /203
6.3. Aspecte legislative din domeniul antreprenorial /208
6.4. Organisme specializate in promovarea si dezvoltarea antreprenoriatului /209

Cap. 7. STIL DE VIATA /211
(Aurora T. Szentagotai, Anca Axente)
7.1. Calitatea vietii individuale /212
7.1.1. Elemente ale stilului de viata cu impact asupra calitatii vietii /213
7.1.1.1.  Fumatul /213
7.1.1.2. Alcoolul si dependenta de alcool /213
7.1.1.3.  Drogurile si dependenta de droguri /214
7.1.1.4.  Sexualitatea /215
7.1.1.5. Stresul si managementul stresului /218
7.1.2. Decizia si calitatea vietii individuale /223
7.1.3. Promovarea unui stil de viata sanatos /225
7.2. Calitatea relatiilor sociale /226
7.2.1. Reguli, roluri, responsabilitati /226
7.2.2. Suportul social /227
7.2.3. Relatiile sociale in familie, scoala, si comunitate /229
7.2.3.1. Familia /229
7.2.3.2. Scoala /231
7.2.3.3. Comunitatea /233
7.2.4. Comportament prosocial, comportament antisocial /237
7.2.5. Violenta acasa, in scoala si in comunitate /239
7.3. Calitatea mediului muncii /243

Rezumat in limba engleza /249

Cuprins  in limba engleza /253

Bibliografie selectiva /257

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu