luni, 16 aprilie 2012

A DEVENI O PERSOANĂ



Autor : Carl R.Rogers                
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2008,2014
Editia a II-a      
Editia originala 1961, On Becoming A Person
Traducerea Anacaona Mîndrilă-Sonetto
ISBN 978-973-707-244-3
Nr pagini :560
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 56,05 lei la Editura, 41,89 lei la elefant ,31,90 lei ed 2008  la librarie.net



Descriere:
Iniţiator al «psihoterapiei centrate pe client», Carl Rogers este autorul unor idei care dau conţinut abordării umaniste în psihoterapia şi psihologia contemporane: fiinţa umană are o dimensiune pozitivă care este actualizată prin atitudinea de acceptare necondiţionată din partea psihoterapeutului; operaţioanalizarea psihoterapiei (cele şase condiţii pentru schimbare); necesitatea interdisciplinarităţii (cu psihologia socială, etologie, existenţialism); importanţa cercetării empirice în psihoterapie.
Cititorul găseşte sinteza acestor idei în prezenta carte.

Carl R. Rogers (1902–1987) este considerat unul din cei mai importanţi şase psihologi ai secolului XX. A fost premiat de către American Psychological Association în 1956 pentru activitatea de pionierat în cercetarea empirică a psihoterapiei şi în 1972 pentru întreaga activitate profesională. Spre sfârşitul vieţii a fost nominalizat pentru Premiul Nobel pentru Pace.

Cuprins:

Prefaţă la ediţia în limba romană  9

Introducere  13

Pentru cititor  23

PARTEA ÎNTÂI Personal vorbind /33
 „Ăsta sunt eu"  33
 Evoluţia gândirii mele profesionale şi a filosofiei personale  33
 Primii mei ani de viaţă  36
 Colegiul şi educaţia ulterioară  38
 Am devenit psiholog  40
 Anii de la Rochester  42
 Psiholog sau…? 45
 Copiii mei 46
 Anii de la Universitatea Ohio  47
 Anii recenţi  48
 Câteva învăţături semnificative  50

PARTEA A DOUA Cum pot să te ajut? /69
 Câteva ipoteze privind facilitarea creşterii personale  69
 O ipoteză generală  70
 Relaţia  72
 Motivaţia pentru schimbare  74
 Rezultatele  75
 O ipoteză de ansamblu privind relaţiile umane  76
 Concluzie  77
 Caracteristicile unei relaţii de ajutorare  79
 Întrebarea  81
 Răspunsurile date de cercetare  81
 Studii despre atitudini  82
 Relaţii „fabricate"  86
 Două studii recente  89
 Câteva comentarii  93
 Cum pot să creez o relaţie de ajutorare?  93
 Concluzie  102
 Ce ştim despre psihoterapie — obiectiv şi subiectiv  106
 Cunoştinţe obiective  107
 Dinamica schimbării  111
 Procesul  112
 Rezultatele terapiei 113
 Imaginea subiectivă  115
 Experienţa terapeutului  115
 Experienţa clientului  117

PARTEA A TREIA Procesul devenirii persoanei /123
 Câteva direcţii evidente în terapie  123
 Trăirea sinelui potenţial  127
 Trăirea deplină a experienţei unei relaţii de afecţiune  132
 Simpatia faţă de sine  140
 Descoperirea faptului că miezul personalităţii este pozitiv  145
 A fi una cu propriul organism, una cu propria experienţă  160
 Comentariu de încheiere  164
 Ce înseamnă să devii persoană  165
 Procesul devenirii  167
 Persoana care rezultă  175
 O concepţie despre psihoterapie ca proces  188
 Enigma procesului  189
 Șapte stadii ale procesului  197
 Al doilea stadiu al procesului  198

PARTEA A PATRA O filosofie a persoanelor /237
 „A fi acel sine care eşti cu adevărat". Concepţia unui terapeut despre ţelurile personale  237
 Direcţii adoptate de clienţi  242
 Implicaţii sociale 257
 Rezumat  259
 Trimiteri bibliografice  261
 Concepţia unui terapeut despre viaţa bună: persoana deplin funcţională  262
 Caracteristicile procesului  267
 Câteva implicaţii  274

PARTEA A CINCEA Obţinerea faptelor concrete: locul cercetării în psihoterapie /283
 Persoane sau ştiinţă? O întrebare filosofică  283
 Introducere  284
 Esenţa terapiei prin prisma experienţei pe care o constituie  286
 Esenţa terapiei din perspectiva ştiinţei  291
 Câteva probleme  296
 O concepţie modificată despre ştiinţă  304
 O nouă integrare  314
 Modificările personalităţii în psihoterapie  317
 Trimiteri bibliografice  338
 Terapia centrată pe client în contextul său de cercetare  340
 Câteva studii ilustrative  346
 Unele cercetări curente  370
 Semnificaţia cercetării pentru viitor  373
 Trimiteri bibliografice  375

PARTEA A ŞASEA Care sunt implicaţiile pentru viaţă?/381
 Reflecţii personale despre predare şi învăţare  381
 Învăţarea semnificativă — în terapie şi în educaţie  388
 Învăţarea semnificativă în psihoterapie  389
 Învăţarea semnificativă în educaţie  390
 Condiţiile învăţării în psihoterapie    391
 Procesul de învăţare în terapie  395
 Implicaţii pentru educaţie  397
 Câteva chestiuni de încheiere  406
 Trimiteri bibliografice  410
 Învăţarea centrată pe student aşa cum a trăit-o un participant  411
 Abordarea nestructurată  415
 Încurajarea gândirii  417
 Importanţa acceptării  420
 O nouă metodologie  424
 Implicaţiile terapiei centrate pe client în viaţa de familie  432
 Abordarea eşecurilor de comunicare — între persoane şi între grupuri  451
 O formulare provizorie a unei legi generale privind relaţiile interpersonale  462
 Trimiteri bibliografice  473
 Spre o teorie a creativităţii  474

PARTEA A ŞAPTEA Ştiinţele comportamentale şi persoana /495
 Puterea tot mai mare a ştiinţelor comportamentale  494
 Cunoştinţele ştiinţelor comportamentale  498
 Trimiteri bibliografice  546
 Locul individului în noua lume a ştiinţelor comportamentale  549
Trimiteri bibliografice  546
 Anexă  549
 Bibliografie cronologică  549
 Recunoaşterea drepturilor  561

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu