vineri, 13 aprilie 2012

PSIHOSOCIOLOGIA EMOTIILOR. Ce, când si cum simtim



Autor : Octavian Rujoiu                
Editura ASE  (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2012 
ISBN  978-606-505-527-8
Pret : 23  lei










Descriere:
           Lucrarea de fata propune cititorului o abordare multidimensionala de intelegere a modului in care emotiile fac parte din viata noastra.
         Sunt discutate implicatiile, aspectele sociale si private ale emotiilor din perspectiva teoriilor, modelelor explicative, contextului intercultural, dar si a sanatatii individului.



Cuprins:

Cuvânt înainte / 9

1. Emoţiile. Delimitări conceptuale / 11
De ce psihosociologia emoţiilor? / 11
Emoţii, sentimente, afecte / 16
Perspective de analiză ale emoţiilor / 19
Clasificarea emoţiilor / 23
Comunicarea emoţiilor în spaţiul social / 30

2. Expresia emoţiilor la animale şi oameni / 34
„Human–Animal Bond”. Cu toţii avem emoţii… / 34
„Pet loss” şi „human emotion” / 40
Ataşament, seferinţă şi negare / 44

3. Emoţiile sociale. Abordare comparativă / 56
Ruşinea (shame), jena (embarrassment) şi mândria (pride) / 56
De la jenă la timiditate / 65
Vinovăţia (guilt), invidia (envy) şi gelozia (jealousy) / 72
Regretul (regret), dezgustul (disgust) şi speranţa (hope) / 76

4. Emoţiile şi cultura / 82
Cultură şi decizie / 82
Emoţiile. Grupuri, comportament colectiv şi comportament
prosocial / 86
Emoţiile, sănătatea şi… agresivitatea / 93
Umorul. Râsul, zâmbetul şi emoţiile / 103

5. Emoţiile în advertising / 110
„Advertising”, „commercial” şi „publicity” / 110
Modele de analiză a reclamelor / 112
Despre brand / 122
Parfumul. Ce senzaţii, ce emoţii... ce „durere” / 127

6. Emoţiile şi frauda intelectuală / 134
Spaţiul public şi mediul academic / 134
Frauda intelectuală. Metoda „copy-paste” / 139
„Codurile onoarei”, între identitate şi necesitate / 142
Două caracteristici aproape „nelipsite”: impulsivitatea şi căutarea senzaţiei
în rândul celor care plagiază / 145
„Portretul” plagiatorului şi tipuri de copiat / 146
Frauda intelectuală şi emoţiile de ruşine şi vinovăţie în rândul liceenilor / 150
Opiniile elevilor de liceu despre frauda intelectuală / 150
Frecvenţa unor acte de fraudă intelectuală în rândul liceenilor / 152
Ruşinea, vinovăţia şi actele de fraudă intelectuală / 154

În loc de încheiere / 167
Anexe / 169
Bibliografie / 171
Summary / 203
Contents / 207

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu