marți, 15 mai 2012

COMUNICAREA IN CONSUMUL DE DROGURI.Cine? Cum? si De ce?


Autor : Daniela Simache               
Editura Universitara  (click pentru a cumpara de la editura)
In afara colectiilor
An aparitie : 2010  
ISBN  978-973-749-937-0
Nr pagini : 355 
Format 170 x 240
Pret : 45 lei





Descriere:
        Dr. Simache Daniela este psiholog clinician specialist cu drept de practică autonomă şi psihoterapeut analist tranzacţional (CTA) în supervizare acreditat de Colegiul Psihologilor din România. Formarea sa mai cuprinde numeroase stagii de: terapie cognitiv-comportamentală, gestaltterapie şi psihoterapie integrativă. Este membru în Asociaţia Română de Analiză Tranzacţională (ARAT) din anul 2003. Are o bogată experienţă în domeniul psihologiei clinice a adicţiilor. Începând din anul 1997 a lucrat ca psiholog în Secţia XVI Toxicomanii a Spitalului de Psihiatrie „Alexandru Obregia” şi la Centrul de Postcură pentru Toxicomani Bălăceanca; a făcut parte din prima echipă a Centrului de Prevenire şi Consiliere Antidrog sector 4 Bucureşti, pe care a coordonat-o în 2004 şi a participat (între 1999-2009) în cadrul organizaţiei nonguvernamentale ALIAT (Alianţa pentru Lupta Alcoolismului şi Toxicomaniilor) la proiecte de prevenire, de intervenţie şi de formare.


Cuprins:

Cuvant inainte /7
Multumiri /9

PARTEA I . PROBLEMATICA SI MOD DE ABORDARE

Capitolul 1. Consumul de droguri – o problema actuala in Romania /13
1.       Situatia actuala /13
2.       Comunicarea si consumul de droguri . Necesitatea cercetarilor /14
3.       Principalele abordari in literatura romaneasca de specialitate /16
4.       Fundamentari teoretice si incadrari generale ale fenomenului /26
5.       Directii de cercetare /36
Capitolul 2. Comunicarea in consumul de droguri.Abordari actuale /42
1.       Relatia dintre comunicare si consum /42
2.       Studii privitoare la comunicare /44
3.       Particularitati psihologice ale varstei adolescentei /53
4.       Raportul dintre consumul de droguri si comunicare la adolescenti /57
5.       Contributia cartii: plasarea consumului in contextul situational al comunicarii /64

PARTEA  a II-a . TERMINOLOGIE,PRINCIPII METODOLOGICE SI METODE

Capitolul 1. Principii teoretice si metodologice ale cercetarilor /69
1.       Consideratii introductive /69
2.       Fundamente teoretice si metodologice /69
3.       Date despre cercetari si subiecti /86
Capitolul 2. Metodele folosite in cercetare /91
1.       Utilizrea Principiilor metodologiei Contextual-Dinamice /91
2.       Aspecte legate de desfasurarea cercetarilor /94
3.       Metode de cercetare /99

PARTEA  a III-a . CERCETARILE EFECTUATE

Capitolul 1. Rolul comunicarii in racolare si in evolutia catre consumul permanent /121
1.       Situatiile de racolare si de consum ; scurta prezentare /121
2.       Influenta contextului /126
3.       Particularitati ale mesajului in situatiile de racolare /147
4.       Consideratii asupra elementelor nonverbale; Sintaxa mixta si Sintaxa dialogata in situatia de racolare /154
5.       Concluzii /164
Capitolul 2. Consumatorul de droguri – partener de comunicare /167
1.       Consideratii introductive /167
2.       Comunicarea in rolurile de receptor si emitator /167
3.       Specificul rolurilor de comunicare cu diversi parteneri /193
4.       Concluzii /206
Capitolul 3. Mesajul in comunicarea consumatorilor de droguri /209
1.       Importanta studierii mesajului ca element de interactiune intre consumatori /209
2.       Mesajul consumatorilor de droguri referitor la ei insisi /209
3.       Mesajul consumatorilor de droguri referitor la ei ca grup /228
4.       Mesajul receptat din partea consumatorilor de droguri /236
5.       Concluzii /260
Capitolul 4. Caracterul deviant al consumului de droguri /263
1.       Consumul de droguri si comunicarea interpersonala – scurta prezentare /263
2.       Legaturi si interconditionari intre contextele comunicarii in consumul de droguri /263
3.       Influenta contextelor asupra comportamentului deviant de consum /278
4.       Concluzii /307
Capitolul 5. Rolul comunicarii in terapia consumului de droguri /309
1.       Caracteristici ale relatiei terapeut-consumator /309
2.       Relatia personalitate-modalitati de comunicare /311
3.       Reducerea tendintelor de devianta si dependenta /327
4.       Modalitatea de comunicare adecvata in terapia consumatorilor de droguri /341
5.       Concluzii /343

PARTEA  a IV-a . SINTEZA SI CONCLUZII /347

Bibliografie /350





http://www.editurauniversitara.ro/media/pdf/4f1fd1f4cd207Comunicare_in_consumul_de_droguri-2.pdf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu