marți, 5 iunie 2012

COMUNICAREA ORGANIZATIONALA SI MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE CRIZA



Autor : Tudorel Niculae,Ion Gherghita,Diana Gherghita            
Editura M.A.I. (click pentru a accesa editura) 
An aparitie :2006  
ISBN (10) 973-745-029-9 ; ISBN (13) 978-973-745-029-6  
Nr pagini :200 

Se gaseste in format pdf pe site-ul editurii




Descrierea editurii:
       Lucrarea de fata îsi propune abordarea comunicarii din perspectiva manageriala, cu accent pe modul în care aceasta influenteaza comportamentul organizational. Demersul analitic este structurat pe o baza teoretica, dupa cum urmeaza:
-Discutarea motivelor pentru care comunicarea esueaza;
-Explicarea strategiilor de îmbunatatire a abilitatilor de comunicare;
-Descrierea caracteristicilor comunicatorului de succes;
-Evidentierea modului în care intentiile inconstiente se pot reflecta în mesaj;
-Întelegerea diferitelor strategii de comunicare, a modului în care pot fi organizate si a momentului în care pot fi utilizate;
-Descrierea argumentelor pro si contra "politicii usilor deschise” - întelegerea motivelor pentru care poate fi contraproductiva;
-Întelegerea plusurilor si a minusurilor comunicarii scrise si a celei orale;
-Explicarea principiului feed-back-ului si a procesului de comunicare;
-Identificarea diferitelor moduri prin care poate fi acordat feed-back-ul;
-Întelegerea metodelor potrivite de acordare a feed-back-ului;
-Rolul sugestiei în procesul de comunicare.


Cuprins:

PARTEA I: COMUNICAREA, PROCES DE INFLUENŢĂ 9
1. Comunicare şi informaţie: definirea conceptelor 9
1.1. Definiţia comunicării 9
1.2. Conceptul de „informaţie” 12
1.3. Valoarea informaţiei 12
1.3.1. Ştiri şi informaţii 12
1.3.2. Valoarea informativă: un concept privind publicul receptor 13
1.4. Inteligibilitatea informaţiei 14
2. Comunicarea - proces de influenţă 15
2.1. Putem să ne îmbunătăţim abilităţile de comunicare? 16
2.2. Comportamentul emiţătorului 18
2.3. Comportamentul receptorului 19
PARTEA a II-a: COMUNICAREA ORGANIZAŢIONALĂ 21
1.Conceptul de comunicare organizaţională 21
2. Procesul de comunicare 23
2.1. Etape şi mecanisme 23
2.2. Forme ale procesului de comunicare 25
3. Structura comunicării organizaţionale 26
3.1. Componentele comunicării organizaţionale 26
3.2. Tipuri de comunicări organizaţionale 29
3.3. Factori de influenţă 39
4. Obstacole ale comunicării 42
4.1.Factori generali ai blocajelor de comunicare 42
4.2. Obstacole specifice comunicării organizaţionale 46  
5. Metode si tehnici de perfecţionare şi dezvoltare a comunicării organizaţionale 49
5.1. Reguli de bază privind comunicarea eficientă 49
5.2. Ascultarea activă 51
5.3. Şedinţa 54
PARTEA a III-a: COMUNICAREA MANAGERIALĂ 63
1. Caracteristici ale comunicării manageriale 63
2. Scopul, obiectivele şi rolurile comunicării manageriale 65
3. Funcţiile comunicării manageriale 68
4. Formele comunicării manageriale 74
5. Comunicarea şef - subordonat 76
5.1. Rolul aprecierilor în structura relaţiei şef-subordonat. Perspective subordonaţilor 77
5.2. Şeful şi stresul din perspectiva subordonaţilor 79
5.3. Tabloul psiho-comportamental al şefului din perspectiva subordonaţilor 81
5.4. Tabloul psiho-comportamental al şefului din perspectiva şefilor ierarhici 81
5.5. Relaţia şef-subordonat din perspectiva şefului 82
5.6. Şeful şi promovarea subordonaţilor 83
5.7. Rolurile şi deprinderile şefilor în conducerea subordonaţilor 84
5.8. Şeful şi cunoaşterea subordonaţilor 87
5.9. Stresul şi conflictul organizaţional din perspectiva şefului 88
5.10. Modalităţi de eficientizare a relaţiei şef-subordonat 93
6. Comunicarea în cadrul grupului de muncă 96
7. Corelaţia între stilul managerial şi stilul de comunicare 99
8. Caracteristici ale comunicării manageriale în organizaţiile specifice M.A.I. 101
8.1. Comunicarea interpersonală 103
8.2. Comunicarea de grup în structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor 104
8.3. Comunicare şi percepţie în instituţiile Ministerului Administraţiei şi Internelor 106
PARTEA a IV-a: COMUNICAREA CU MASS-MEDIA 113
1. Încrederea în comunicare 113
2. Obiectivul comunicării şi axiomele acesteia 114
3. Comunicarea publică şi tipurile de public 115
4. Relaţiile publice şi relaţiile cu mass-media 119
5. Organizarea biroului de presă 120
6. Purtătorul de cuvânt al organizaţiei 121
7. Mijloace de comunicare cu presa 121
8. Relaţiile unităţilor Ministrului Administraţiei şi Internelor cu presa şi formarea opiniei publice 122
PARTEA a V-a: MANAGEMENTUL SITUAŢIILOR DE CRIZĂ 127
1. Definiţii şi tipologii ale crizei 128
1.1. Definiţii
1.2. Tipologia crizelor 130
1.3. Etapele evoluţiei unei crize 132
2. Managementul situaţiilor de criză 135
2.1. Comunicarea de criză 137
2.2. Evaluarea riscurilor 137
2.3. Planificarea comunicării de criză 138
2.4. Rolul specialiştilor în relaţiile publice în situaţii de criză 147
3. Strategii ale comunicării de criză 148
4. Relaţia cu presa în situaţii de criză 154
5. Modalităţi practice pentru gestionarea situaţiilor de criză mediatică 155
PARTEA a VI-a: TEHNICI DE SUGESTIE ÎN COMUNICARE 160
1. Tehnici de sugestie în comunicare 160
1.1. Scurt istoric 160
1.2. Abordări contemporane 162
2. Delimitări conceptuale 164
2.1. Definiţii ale sugestiei 164
2.2. Relaţia sugestiei cu persuasiunea şi influenţa socială în cadrul relaţiilor interpersonale166
2.2.1. Relaţia sugestiei cu persuasiunea 168
2.2.2. Relaţia sugestiei cu influenţa socială 168
2.3. Clasificare a sugestiilor, tipuri de sugestii 169
2.3.1. Autosugestia – ca formă specială a sugestiei 171
3. Sugestia – ca formă de comunicare 171
3.1. Emiţătorul şi receptorul 174
3.1.1. Caracteristicile emiţătorului 174
3.1.2. Caracteristicile receptorului 175
3.1.3. Empatia 178
3.2. Mesajul 180
3.3. Canalul comunicării sugestive 182
3.4. Contextul psiho-social. Eficienţa activităţii negative şi contextul psiho-social 184
4. Tehnici de sugestie în relaţiile interpersonale 187
BIBLIOGRAFIE 195

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu