28/06/2012

COPILUL HIPERACTIV SI INCAPATANAT – ghid pentru parinti


Autor : Manfred Döpfner, Stephanie Schürmann, Gerd Lehmkuhl 
Editura RTS Cluj Napoca (click pentru a cumpara de la editura) 
An aparitie : 2006 

Traducerea ? 
ISBN  ?
Nr pagini : 250 
Format ?
Pret : 30 lei




Descrierea editurii:
           Încăpăţânare, agitaţie, indisciplină: copiii hiperactivi şi cei cu tulburări de conduită reprezintă o reală problemă pentru familie. Această carte a fost elaborată în special pentru părinţi, şi conţine toate informaţiile necesare despre această tulburare:
          Informaţii despre problematică, cauze, evoluţie şi mai ales despre modalităţi de intervenţie.
Un ghid pentru părinţi, care descrie diferite metode de optimizare a problemelor comportamentale în familie.
            Modalităţi de rezolvare a unor probleme tipice, ca de exemplu: Ce să fac când copilul meu nu poate să-şi găsească singur o ocupaţie? Cum să soluţionez războiul zilnic pentru temele de casă?
Fişele de lucru şi Memo-cardurile detaliate vă vor ajuta la aplicarea în practică a Ghidului pentru părinţi.
         Această carte oferă informaţii şi recomandări utile nu doar părinţilor, educatorilor şi învăţătorilor, ci constituie un sprijin psihologilor, psihoterapeuţilor, medicilor care pot oferi părinţilor şi celorlalte persoane de referinţă din viaţa copiilor cu probleme comportamentale hiperactive şi opoziţionale sprijinul de care au nevoie pentru a depăşi împreună cu copii dificultăţile cu care se confruntă.
         Cartea se adresează părinţilor, oferind un sprijin în educarea copiilor care manifestă diferite probleme comportamentale, cum ar fi: crize de furie frecvente, impulsivitate, agitaţie, probleme de concentrare, agresivitate.


Cuprins:


I  Întrebări şi răspunsuri

     1  Principalele manifestări ale hiperactivităţii
            1.1 Cum putem recunoaşte un copil cu hiperactivitate?
            1.2 Cum este diagnosticată tulburarea de hiperactivitate de către specialist?
            1.3 Cât de frecvente sunt manifestările comportamentale de tip hiperactiv?
            1.4 Care sunt cauzele manifestărilor de tip hiperactiv?
            1.5 Cum se dezvoltă copiii în continuare?
     2  Manifestări comportamentale opozante
            2.1. Cum recunoaştem un copil cu manifestări comportamentale opozante?
            2.2 Cum este diagnosticată o tulburare comportamentală de tip opoziţional de către specialist?
            2.3 Cât de frecvente sunt manifestările comportamentale opoziţionale?
            2.4 Care sunt cauzele manifestărilor comportamentale opoziţionale?
            2.5 Cum se dezvolta în continuare copiii?
     3  De ce în această carte sunt analizate împreună manifestările de tip hiperactiv şi cele de tip             opoziţional?
     4  Ce măsuri se pot lua?
            4.1 Ce se poate face în familie ?
            4.2 Ce se poate face la grădiniţă sau la şcoală?
            4.3 Are copilul meu nevoie de asistenţă psihologică sau de cerinţe pedagogice speciale?
            4.4 Sunt utile medicamentele?
     5  Cine ne poate ajuta?
     6  Forme de tratament cu eficienţă redusă

II Ghidul pentru părinţi

     Cum utilizez ghidul pentru părinţi?
      Să analizăm în detaliu problema (Paşii 1-3)
            Pasul 1: Ce probleme are copilul meu?
            Pasul 2: Problemele, dificultăţile şi punctele pozitive ale familiei noastre
            Pasul 3: Cercul vicios
     Învăţaţi să vă acceptaţi din nou (paşii 4 şi 5)
            Pasul 4: Ce vă place la copilul dumneavoastră?
            Pasul 5: Timpul destinat distracţiei şi jocului
     Să reglăm situaţia prin formularea regulilor de familie şi respectarea acestora (Paşii 6-9)
            Pasul 6:    Reguli de familie
            Pasul 7:    Formulaţi cerinţe eficiente!
            Pasul 8:    Recompensaţi copilul dacă respectă cerinţele şi regulile!
            Pasul 9:    Regulile şi cerinţele nerespectate sunt urmate de consecinţe!
     Jucăuş, dar consecvent – Metode de schimbare a comportamentului (Paşii 10-12)
            Pasul 10:   Dacă recompensa nu este suficientă: Planul de recompensare cu puncte
            Pasul 11:   Cum se schimbă şi se încheie un Plan cu puncte
            Pasul 12:   Concursul pentru feţe zâmbitoare
     Ajutor de rezervă pentru probleme noi şi foarte persistente (paşii 13+14)
            Pasul 13:   Dacă apar noi probleme
            Pasul 14:   Dacă problemele nu pot fi rezolvate

III Exemple de aplicare

     Cum folosesc exemplele?
        Exemplul 1: Copilul meu mă enervează
        Exemplul 2: Unde este copilul meu?
        Exemplul 3: Problema de la trezire
        Exemplul 4: Când servirea mesei este o problemă
        Exemplul 5: Războiul zilnic cu temele de casă
        Exemplul 6: Probleme care apar seara la culcare!
        Exemplul 7: Accese de furie
        Exemplul 8: Copiii mei sunt precum câinele şi pisica
        Exemplul 9: Probleme în public

IV Fişe de lucru

    Lista fişelor de lucru

Un comentariu:

  1. ¿Es su hijo demasiado terco y él o ella desean obedecer siempre you.then visítenos en drabuspellshrine@gmail.com

    RăspundețiȘtergere