joi, 28 iunie 2012

A INDURA ADOLESCENTA. Lucrul clinic cu adolescentii si parintii lor

Autor : Michel Vincent
Editura Fundatiei Generatia (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Psihanaliza copilului și adolescentului
An aparitie : 2008
Editia originala 2005
Traducerea Magda Ionescu
ISBN 978-973-1998-00-8
Nr pagini : 304
Format 135 x 190
Pret : 30 lei


Descrierea editurii:
    Adolescenta constituie un moment esential al vietii, în legatura cu care în prezent sunt deseori mentionate tulburari spectaculare. Departe de senzational, Michel Vincent ne propune o reflectie asupra practicii sale cotidiene cu adolescentii, de treizeci de ani încoace, bazata pe experienta sa la Centrul Alfred Binet din Paris, institutie emblematica de psihiatria copilului si adolescentului.
    Teoria psihanalitica este firul conducator în clinica sa. El dezvolta o abordare metapsihologica fina si riguroasa a proceselor la adolescenta, aliind experienta sa de psihanalist cu o reflectie asupra textelor freudiene. Sprijinindu-se pe numeroase relatari, povesteste odiseea unor copii deveniti mari, împreuna cu familiile lor. Indicatiile de consultatie terapeutica, de psihodrama analitica, de psihoterapie, de interventie educativa se succed, puse la proba timpului si punând în discutie presupozitii teoretice si procese psihoterapeutice si psihanalitice.
   Familiile nu sunt nici ele uitate. Michel Vincent le primeste, cu respect, într-un parteneriat de lucru menit sa le conduca spre recunoasterea suferintelor adolescentei si a vicisitudinilor acesteia. El ne înlesneste o privire novatoare asupra adolescentei, fara a renunta totusi la opera lui Freud si a celor care, de atunci încoace, au încercat sa teoretizeze experientele lor clinice.


       Michel Vincent este psihiatru si psihanalist, membru titular al Societatii Psihanalitice din Paris. De treizeci de ani, el se ocupa de adolescentii aflati în dificultate si de parintii lor, la Centrul Alfred Binet din Paris. Este, de asemenea, membru alSponsoring Commitee, din partea Asociatiei Internationale de Psihanaliza, pentru Societatea Româna de Psihanaliza.


Cuprins:

Prefaţă .....................................................................................................7
Prezentare ............................................................................................17

Partea întâi
Consultaţia ...........................................................................................23

Capitolul 1 – În cele din urmă – Consultaţia şi mizele ei .........25
Capitolul 2 – Personaj-terţ şi trecere ............................................43
Capitolul 3 – Lucrul cu părinţii .....................................................65

Partea a doua
Tratamentele .......................................................................................85

Capitolul 4 – O istorie zbuciumată – Despre consultaţiile
terapeutice .........................................................................................87
Capitolul 5 – Schimbare „instant”? – Psihoterapia de scurtă
durată şi definită dinainte .............................................................107
Capitolul 6 – Acordajul terapeuţilor – Studiu despre
contratransfer în psihodrama individuală ..................................129
Capitolul 7 – Transferul la adolescenţă ......................................143
Capitolul 8 – Note privind interpretarea mutativă ...................163

Partea a treia
Problematici ......................................................................................173

Capitolul 9 – Intrarea în adolescenţă .........................................175
Capitolul 10 – Un adolescent din veacul al XVIII-lea –
Don Giovanni, de Mozart ...............................................................199
Capitolul 11 – Cu privire la dispariţia complexului Oedip .....227
Capitolul 12 – Transformările proceselor identificatorii .........237
Capitolul 13 – A acţiona pentru a gândi sau rezistenţa
la enacţiune .....................................................................................253
Capitolul 14 – Propuneri despre timp în psihanaliză –
Incidenţe metapsihologice ............................................................275

Concluzii ............................................................................................295

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu