sâmbătă, 23 iunie 2012

INTRODUCERE IN PUBLICITATE


Autor : Dan Petre, Mihaela Nicola                 
Editura Comunicare.ro (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Cursuri universitare 
An aparitie : 2009 
Editia a II-a     
Editia originala 2004 
ISBN  978-973-711-185-2
Nr pagini : 248 
Format 170 x 240
Pret : 29 lei



Descrierea editurii:
       Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala teoria si practica publicitatii au fost institutionalizate de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului acestui domeniu la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rind datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.

         Introducere in publicitate este primul manual universitar din Romania care trateaza publicitatea dintr-o perspectiva concreta, pragmatica si profesionala, punind accent pe descrierea domeniului ca industrie si ca meserie. Autorii au realizat acest curs cu intentia de a le oferi celor interesati de advertising si de domeniile conexe informatii teoretice de baza despre principalele zone de activitate specifice publicitatii. Cursul vine pe un teren acoperit inca intr-o masura mult prea mica de traduceri izolate si, cu atat mai putin, de lucrari pornite din experienta practicienilor romani.



Cuprins (mai jos cuprinsul editiei 2004):



Notã introductivã / 7

Introducere: surse teoretice si delimitãri conceptuale / 9
   Surse teoretice / 10
   Delimitãri conceptuale. Definitii. Distinctii fatã de domeniile înrudite / 18

Scurt istoric al publicitãtii / 25
   Scurt istoric al publicitãtii la nivel international / 25
   Scurt istoric al publicitãtii în România / 34

Publicitatea ca proces de comunicare / 41
   Functiile publicitãtii / 44
   Tipuri de publicitate / 47
   Rolul publicitãtii în activitatea de marketing / 52
   Obiectivele campaniei de publicitate / 55
   Canalele media utilizate în publicitate / 56

Agentia de publicitate / 67
   Agentia de publicitate / 67
   Scurt istoric / 68
   Agentia de publicitate modernã / 71

Cercetarea pentru publicitate / 87
   Cercetarea exploratorie si de dezvoltare a campaniei (developmental research) / 93
   Cercetarea confirmatorie de testare (confirmatory research sau advertising testing) / 100
   Cercetarea evaluatorie (evaluative research) / 109

Strategia si planificarea în publicitate / 117
   Comportamentul consumatorului / 118
   Procesul de planificare strategicã. Rolul în desfãsurarea campaniei de publicitate / 124
   Etapele procesului de planificare strategicã / 130

Creatia în publicitate / 137
   Procesul creatiei publicitare: de la brief la produsul finit / 137
   Principalele instrumente folosite în creatie / 143
   Tehnici de creatie / 145
   Practici ne-etice în creatia publicitarã / 151

Media în publicitate / 153
   Stabilirea strategiei si obiectivelor de comunicare / 153

Marketingul direct / 175
   Mijloacele de comunicare folosite în marketingul direct / 177

Promovarea vânzãrilor / 191
   Comunicarea publicitarã prin intermediul promotiilor / 193
   Tehnici de promovare orientate cãtre comercianti / 202
   Tehnici de promovare care urmãresc atragerea consumatorilor cãtre produs / 204
   Tehnici de promovare a vânzãrilor orientate cãtre consumatori / 205

Relatiile publice în publicitate / 215
   Definitii / 215
   Diferente între relatiile publice si publicitate / 217
   Întrepãtrunderea publicitãtii cu relatiile publice / 219

Bugetarea în publicitate / 221
   Moduri de remunerare a unei agentii de publicitate / 221
   Elaborarea planului de afaceri al unei agentii de publicitate / 222

Considerente teoretice privind viitorul publicitãtii. Concluzii / 225

Bibliografie / 239


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu