miercuri, 13 iunie 2012

IUBIRE, VINOVATIE SI REPARATIE si alte opere 1921-1945


Autor : Melanie Klein                 
Editura Trei  (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Psihologie-Psihoterapie 
An aparitie : 2012        
Titlul original:Love, Guilt and Reparation and other works 1921–1945
Traducerea Anacaona Mîndrilă-Sonetto 
ISBN 978-973-707-558-1 
Nr pagini : 688 
Format 130 x 200
Pret : 71,25 lei


Descrierea editurii:
Activitatea Melaniei Klein a inceput cu copiii si a deschis noi perspective largi. Intrucat nevrozele si psihozele isi au radacinile in copilarie, toate descoperirile referitoare la copilarie sunt, fireste, relevante pentru intelegerea psihologiei adultilor. Daca Freud a descoperit copilul din adult, se poate spune ca Melanie Klein a descoperit sugarul din copil si adult, ajungand la concluzia ca, inca de la inceputul vietii sale, acesta stabileste relatii intense cu ceilalti, atat in realitate, cat si in fantasma. Ea nu considera ca bebelusul este pasiv, asupra lui actionand mediul, el doar reactionand la mediu, ci considera ca are de la inceput o viata psihica bogata, plina de fantasme, in interactiune permanenta cu realitatea externa.

Volumul de fata cuprinde lucrari importante, in care Klein isi precizeaza propria orientare, diferita de cea freudiana – modul specific in care intelege complexul Oedip in lumina anxietatilor timpurii, apararile maniacale, pozitia depresiva. Cititorul va beneficia din plin de notele explicative scrise de renumiti psihanalisti de orientare kleiniana – Edna O'Shaughnessy, Hanna Segal, Betty Joseph si Roger Money-Kyrle.


Melanie Klein (1882–1960) a dat nastere unuia dintre marile curente ale psihanalizei. A transformat in intregime doctrina freudiana clasica si a creat psihanaliza copilului. Opera sa a fost tradusa in aproape cincizeci de limbi. In limba romana, la Editura Trei, au aparut Povestea unei analize de copil, Invidie si recunostinta si Psihanaliza copiilor.

Cuprins:

 7     Introducere noua
 15
  Prefata
 19
  Introducere

23
    Capitolul 1. Dezvoltarea unui copil (1921)
104
  Capitolul 2. Inhibitii si dificultati la pubertate (1922)
111
  Capitolul 3. Rolul scolii in dezvoltarea libidinala a copilului (1923)
138
  Capitolul 4. Analiza timpurie (1923)
181
  Capitolul 5. O contributie la psihogeneza ticurilor (1925)
213
  Capitolul 6. Principiile psihologice ale analizei timpurii (1926)
229
  Capitolul 7. Simpozion pe tema analizei copiilor (1927)
276
  Capitolul 8. Tendinte criminale la copii normali (1927)
300
  Capitolul 9. Stadii timpurii ale conflictului oedipian (1928)
319
  Capitolul 10. Personificarea in jocul copiilor (1929)
336
  Capitolul 11. Situatii infantile anxiogene reflectate intr-o opera de arta si in impulsul
        creativ (1929)
349
  Capitolul 12. Importanta formarii de simboluri in dezvoltarea Eului (1930)
370
  Capitolul 13. Psihoterapia psihozelor (1930)
375
  Capitolul 14. O contributie la teoria inhibitiei intelectuale (1931)
393
  Capitolul 15. Dezvoltarea timpurie a constiintei la copil (1933)
408
  Capitolul 16. Despre criminalitate (1934)
413
  Capitolul 17. O contributie la psihogeneza starilor maniaco-depresive (1935)
455
  Capitolul 18. Intarcarea (1936)
479
  Capitolul 19. Iubire, vinovatie si reparatie (1937)
536
  Capitolul 20. Doliul si relatia sa cu starile maniaco-depresive (1940)
576
  Capitolul 21. Complexul Oedip in lumina anxietatilor timpurii (1945)

648
  Note explicative
680
  Bibliografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu