24/06/2012

PAŞAPORT PENTRU SUCCES - CLASELE I-V




Autor :  Ann Vernon                
Editura RTS Cluj Napoca (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2008

Traducerea Raluca Igna 
ISBN  ?
Nr pagini :319 
Pret : 75 lei
pdf aici


Descrierea editurii:

        Acest volum din Programul Paşaport pentru Succes oferă educatorilor şi profesioniştilor o curriculă comprehensivă pentru a ajuta adolescenţii să înveţe concepte pozitive legate de sănătatea mentală şi să navigheze printre problemele situaţionale şi de dezvoltare. Această carte prezintă 80 de activităţi testate, pentru copiii din clasele I-V. Aceste activităţi sunt concepute nu doar pentru a-i învăţa pe copii ce este normal, ci şi pentru a-i ajuta să înveţe strategii eficiente de confruntare cu problemele caracteristice grupului lor de vârstă. Organizate pe clase, aceste activităţi acoperă 4 domenii: Auto-dezvoltare, Dezvoltare Emoţională, Dezvoltare Socială şi Dezvoltare Cognitivă.

        Activităţile sunt secvenţiale şi dacă sunt utilizate împreună cu volumele adiacente, pentru gimnaziu şi pentru liceu, oferă o curriculă developmentală comprehensivă pentru clasele 1-12. Fiecare activitate conţine câteva informaţii despre perspectiva developmentală, obiectivele specifice, o lecţie pas cu pas şi întrebări de conţinut şi de personalizare. Întrebările de conţinut sunt direct legate de conţinutul activităţilor stimul şi au rolul de a asigura dobândirea conceptelor şi procesarea activităţilor. Întrebările de personalizare încurajează adolescenţii să aplice aceste concepte în viaţa lor. Aceste întrebări fac transferul de la insightul intelectual privind conceptele învăţate la integrarea acestora în viaţa reală. În centrul fiecărei activităţi se află o procedură-stimul creativă, adecvată din punct de vedere developmental, care se pliază pe obiective şi oferă oportunitatea ca adolescenţii să înveţe mai mult despre problemele developmentale tipice la această vârstă, precum şi să stăpânească abilităţile de a se confrunta cu problemele respective. La sfârşitul fiecărei lecţii există o activitate de follow-up, care întăreşte conceptele printr-o varietate de modalităţi, inclusiv prin practicarea abilităţilor.


        Ann Vernon, Ph.D., este profesor emerit, Universitatea din Northern Iowa, unde a lucrat ca coordonator al programelor de consiliere școlară și de sănătate mintală. Dr. Vernon se ocupă în primul rând de consilierea copiilor și adolescenților, consilierea dezvoltării și aplicațiile terapiei comportamentale raționale emoționale (REBT) la copii și adolescenți. A publicat numeroase cărți și a scris mai mult de 50 de capitole de carte. Pe lângă predarea și scrisul, dr. Vernon prezintă ateliere de lucru în Statele Unite și în străinătate. Sursa 
        La noi au fost traduse: 
Pasaport pentru succes. Clasele I-V, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele VI-VIII, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele IX-XII, Ed. RTS 2008
Ce, cum, cand in terapia copilului si adolescentului. Tehnici de consiliere şi psihoterapie, Ed. RTS 2008
Evoluţia unei revoluţii. Bazele psihoterapiei raţional-emotive (editor), Trei 2015

Cuprins:


Clasa I

DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Eu pot, ei pot
2. Îmi place să fiu eu însumi
3. Sunt în creştere
4. Doar unul e ca mine
DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Sentimente grozave
2. Sentimente mai puţin grozave
3. Acţionând pe baza sentimentelor
4. Îmi este frică
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Construind prietenii
2. Îmi fac prieteni, pe care îi păstrez
3. Hai să împărţim în mod egal
4. Vrei să fi prietenul meu?
DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Pot oare să aleg?
2. Ce este o consecinţă?
3. Soluţii, soluţii
4. Ce ar trebui să fac?



Clasa a II-a 

DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Formaţi „M” pentru „MINE”
2. Sunt eu!
3. Eu sunt important
4. Arată-mi mâinile
DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Experienţe noi
2. Mă simt prost
3. Un management nepotrivit
4. Mult sau puţin?
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Familii de toate felurile
2. Dovezi de prietenie
3. Prietenii vin sub diferite forme şi mărimi
4. Cercuri de prieteni
DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Care este problema?
2. Este aceasta o dovadă?
3. Decizii, decizii, decizii
4. Alte opţiuni


Clasa a III-a


DEZVOLTARE PERSONALĂ

Activitate
1. Cine sunt eu, cum acţionez eu
2. A fi perfect în adevăratul sens al cuvântului
3. Unu, doi, trei, eu
4. Cine, eu? Da tu!
DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Cum mă simt eu?
2. Repararea emoțiilor noastre
3. A fi anxios
4. A te simţi bine, puţin bine, sau deloc bine
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Băieţii fac, fetele fac
2. Împreună este mai bine
3. Găseşte un prieten
4. Ei nu m-au ales pe mine
DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Decizii mari, mici, sau între ele
2. Ce se întâmplă dacă?
3. Rezolvă
4. Gândirea face să fie aşa



Clasa a IV-a 

DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Este doar o greşeală
2. Totul despre mine
3. Ştampila de aprobare
4. Sunt cineva care
DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Toleranţa la tachinare
2. Războiul împotriva îngrijorărilor
3. Nu pot să fac
4. Soluţii pentru sentimente neplăcute
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Împreună putem
2. Nu te lua de mine
3. Sugestii ajutătoare pentru evaluări negative
4. Reguli pentru relaţii DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Viziunea de tunel
2. Pe termen lung sau scurt
3. Cu adevărat raţional
4. Probleme şi soluţii
Clasa a V-a
DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Se caută: un copil ca mine
2. Greşeala mea
3. Eu, nu eu
4. Care sunt eu?
DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Rămas singur şi pe dinafară
2. Ei nu te pot face să simţi
3. De ce mă simt aşa?
4. Ridiculizat şi respins
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Este nevoie de cooperare
2. Certuri cu prieteni
3. A nu acorda atenţie tachinărilor
4. Din punctul lor de vedere
DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Este vorba de alegere
2. Are vreun sens?
3. Reacţie în lanţ
4. Decizii nesigure


Despre autor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu