24/06/2012

PAŞAPORT PENTRU SUCCES - CLASELE VI-VIII




Autor :Ann Vernon                  
Editura RTS Cluj Napoca  (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie :2008 

Traducerea Mădălina Sucală 
ISBN  ?
Nr pagini : 221 
Pret : 75 lei



Descrierea editurii:

        Acest volum din Programul Paşaport pentru Succes oferă educatorilor şi profesioniştilor o curriculă comprehensivă pentru a ajuta adolescenţii să înveţe concepte pozitive legate de sănătatea mentală şi să navigheze printre problemele situaţionale şi de dezvoltare. Această carte prezintă 60 de activităţi testate, pentru copiii din clasele V-VIII. Aceste activităţi sunt concepute nu doar pentru a-i învăţa pe copii ce este normal, ci şi pentru a-i ajuta să înveţe strategii eficiente de confruntare cu problemele caracteristice grupului lor de vârstă. Organizate pe clase, aceste activităţi acoperă 4 domenii: Dezvoltare personală, Dezvoltare Emoţională, Dezvoltare Socială şi Dezvoltare Cognitivă.

        Adolescenţa timpurie începe pentru fete la vârsta de 11 ani şi ţine până pe la 14 ani. Pentru băieţi începe ceva mai târziu şi durează mai mult. În afara perioadei dintre naştere şi vârsta de 2 ani, în adolescenţa timpurie au loc mai multe schimbări decât în orice alt stadiu de dezvoltare. Această perioadă este caracterizată de fluctuaţii rapide de dispoziţie, iar acest dezechilibru emoţional este acompaniat de egocentrism, schimbări pubertale şi o nevoie crescută de independenţă. Această luptă pentru autonomie este acompaniată de emoţii ambivalente. Pe măsură ce încep să treacă treptat de la gândirea concretă la gândirea formală (abstractă) adolescenţii experienţiază o pierdere a controlului. Ei pot supracompensa vulnerabilitatea prin comportamente foarte defensive sau temperamentale. Din nefericire, adulţii reacţionează adesea exagerat la aceste manifestări, ceea ce duce la conflicte şi încercări nereuşite de a controla adolescentul. Deşi este uşor de crezut că aceste comportamente denotă ceva real, practicienii şi educatorii care lucrează cu adolescenţi trebuie să conştientizeze că, datorită schimbărilor dramatice care au loc, aceştia sunt foarte confuzi, dar consideră că trebuie să-şi ascundă adevăratele emoţii deoarece se simt nesiguri şi vulnerabili. În timpul acestei perioade de dezvoltare adolescenţii consideră că ei ştiu tot şi interpretează tentativele de control al comportamentului lor ca ameninţări la adresa nevoii de independenţă. Ei reacţionează exagerat şi, deoarece pentru ei timpul înseamnă aici şi acum, pot deveni uşor compleşiţi şi descurajaţi şi se pot comporta impulsiv. Deoarece nu se gândesc prea mult, nu este deloc neobişnuit ca ei să reacţioneze la situaţii negative prin comportamente auto-vătămătoare, care pot avea consecinţe pe termen lung. Pe lângă aceste tendinţe există şi nevoia de afiliere la grup şi probleme referitoare la relaţiile de prietenie şi presiunea prietenilor. Adolescenţa timpurie poate fi o perioadă foarte dificilă. Deşi cei mai mulţi adolescenţi trec prin această fază fără a avea dificultăţi extreme, este normal ca ei să experienţieze modificări emoţionale, care îi afectează pe fiecare în moduri diferite. Deoarece abilităţile de gândire abstractă nu sunt bine dezvoltate în această fază, este posibil ca acum să apară cele mai multe probleme.

         Activităţile sunt secvenţiale şi dacă sunt utilizate împreună cu volumele adiacente, pentru nivelul primar şi pentru liceu, oferă o curriculă developmentală comprehensivă pentru clasele I-XII. Fiecare activitate conţine câteva informaţii despre perspectiva developmentală, obiectivele specifice, o lecţie pas cu pas şi întrebări de conţinut şi de personalizare. Întrebările de conţinut sunt direct legate de conţinutul activităţilor stimul şi au rolul de a asigura dobândirea conceptelor şi procesarea activităţilor. Întrebările de personalizare încurajează adolescenţii să aplice aceste concepte în viaţa lor. Aceste întrebări fac transferul de la insightul intelectual privind conceptele învăţate la integrarea acestora în viaţa reală. În centrul fiecărei activităţi se află o procedură-stimul creativă, adecvată din punct de vedere developmental, care se pliază pe obiective şi oferă oportunitatea ca adolescenţii să înveţe mai mult despre problemele developmentale tipice la această vârstă, precum şi să stăpânească abilităţile de a se confrunta cu problemele respective. La sfârşitul fiecărei lecţii există o activitate de follow-up, care întăreşte conceptele printr-o varietate de modalităţi, inclusiv prin practicarea abilităţilor.


        Ann Vernon, Ph.D., este profesor emerit, Universitatea din Northern Iowa, unde a lucrat ca coordonator al programelor de consiliere școlară și de sănătate mintală. Dr. Vernon se ocupă în primul rând de consilierea copiilor și adolescenților, consilierea dezvoltării și aplicațiile terapiei comportamentale raționale emoționale (REBT) la copii și adolescenți. A publicat numeroase cărți și a scris mai mult de 50 de capitole de carte. Pe lângă predarea și scrisul, dr. Vernon prezintă ateliere de lucru în Statele Unite și în străinătate. Sursa 
        La noi au fost traduse: 
Pasaport pentru succes. Clasele I-V, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele VI-VIII, Ed. RTS 2008
Pasaport pentru succes. Clasele IX-XII, Ed. RTS 2008
Ce, cum, cand in terapia copilului si adolescentului. Tehnici de consiliere şi psihoterapie, Ed. RTS 2008
Evoluţia unei revoluţii. Bazele psihoterapiei raţional-emotive (editor), Trei 2015

Cuprins:


Clasa a VI-a

DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Cine sunt?
2. Suferinţele perioadei de creştere
3. Puncte tari, Puncte slabe
4. Roata Sinelui
5. Nu pot fi perfect
DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Eu mă simt aşa, tu te simţi altfel
2. Modificarea emoţiilor
3. Căutarea fericirii
4. Sentimente legate de familie
5. Simte, Acţionează
DEZVOLTARE SOCIALĂ
Activitate
1. Fii un prieten mai bun
2. Cine ce a zis şi cui?
3. Împăcare din nou, Ceartă din nou
4. Faţă în faţă
5. Distracţie cu prietenii
DEZVOLTARE COGNITIVĂ
Activitate
1. Obiective realizabile
2. „D” de la Decizie
3. Gândesc, Acţionez
4. Gândeşte-te la consecinţe
5. Care este impactul?


Clasa a VII-a


DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Cine sunt, Nu ceea ce fac
2. În oglindă
3. Criza de identitate
4. Copie la indigo
5. Trebuie să fiu slab
DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ
Activitate
1. De unde vin emoţiile?
2. Punctul de fierbere
3. Prea intens
4. Este jenant
5. Emoţii preferate
DEZVOLTAREA SOCIALĂ
Activitate
1. Eu am spus, ei au spus
2. Eu aparţin
3. Ne înţelegem bine
4. Presiunea prietenilor
5. Eu şi părinţii mei
DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
Activitate
1. Multe opţiuni
2. Gândire raţională
3. Punerea lucrurilor în perspectivă
4. Ca rezultat
5. Anticipează rezultatele


Clasa a VIII-a


DEZVOLTARE PERSONALĂ
Activitate
1. Cameleonul
2. Centrul universului
3. Jenat de propria înfăţişare
4. Ce valorizez eu?
5. Cunoaşterea propriei persoane
DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ
Activitate
1. Ca un YO-YO
2. Efectul domino
3. Întotdeauna furios
4. Maschează
5. Calmante
DEZVOLTARE SOCIALĂ
Activitate
1. Un prieten bun ar trebui să
2. Sexul opus
3. Fiecare merge pe propriul drum
4. Rezistenţa la presiunea prietenilor
5. Nu-i lăsa să ajungă la tine
DEZVOLTARE COGNITIVĂ
Activitate
1. Soluţii la îndemână
2. Gândeşte înainte de a acţiona
3. Convingeri şi comportamente
4. Decizii dificile
5. Rezolvă problema



Despre autor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu