marți, 3 iulie 2012

CE, CUM, CÂND ÎN TERAPIA COPILULUI ŞI ADOLESCENTULUI. Tehnici de consiliere şi psihoterapie


Autor : Ann Vernon                 
Editura RTS Cluj Napoca  (click pentru a cumpara de la editura)
An aparitie : 2008 
Traducerea Amfiana Bobarnea 
ISBN  ?
Nr pagini : 281 
Format ?
Pret : 90 lei



Descrierea editurii:
      Cartea lui Ann Vernon despre consilierea individuală a copiilor şi adolescenţilor este de departe una dintre cele mai practice volume care există despre aplicarea terapiei raţional emotivă şi comportamentală (REBT) la copiii şi adolescenţii cu probleme emoţionale şi comportamentale, şi bineînţeles, la părinţii acestor tineri.
         În primul rând, cartea descrie aspectele specifice pe care practicienii trebuie să le ia în considerare pe măsură ce aplică REBT la tineri. Aceste metode sunt destul de diferite în multe aspecte de cele care sunt utilizate în consilierea individuală a adulţilor, ea oferind sugestii pe care orice consilier le poate pune în aplicare. Cartea prezintă clar şi concis principiile de bază ale REBT şi aplicaţiile lor la copii şi adolescenţi. Consilierii care nu sunt familiarizaţi cu REBT sunt în mod eficient puşi la curent de prezentarea cărţii.
Cuprins:

CAPITOLUL 1 Aspecte care trebuie luate în considerare atunci când lucrăm cu tinerii
    PARTICULARITĂŢI DE DEZVOLTARE
    IMPLICAŢIILE STADIILOR DE DEZVOLTARE
    RELAŢIA DINTRE REBT ŞI DEZVOLTARE
    RELAŢIA TERAPEUTICĂ
    CONSTRUIREA RELAŢIEI
        Construirea relaţiei cu copiii (5-10 ani)
        Construirea relaţiei cu adolescenţii (11-18 ani)
    STABILIREA SCOPURILOR .
CAPITOLUL 2 Principii de bază ale terapiei raţional-emotive şi comportamentale
    PRINCIPII DE BAZĂ: ABC-UL REBT
    APLICAŢII SPECIFICE LA COPII ŞI ADOLESCENŢI.
    ACTIVITĂŢI DE AUTOMONITORIZARE
    PROCESUL ABC
    STRATEGII PENTRU COPII.
    STRATEGII PENTRU ADOLESCENŢI
    TEMELE PENTRU ACASĂ
    EVALUAREA
CAPITOLUL 3 Intervenţii pentru problemele de internalizare
    EVALUAREA GLOBALĂ NEGATIVĂ
    ANXIETATEA
    PERFECŢIONISMUL
    VINOVĂŢIA
    DEPRESIA
    STUDIU DE CAZ
CAPITOLUL 4 Intervenţii pentru probleme de externalizare
    FURIA
    EXTERIORIZAREA CONFLICTELOR EMOŢIONALE.
    PROCRASTINAREA
    PERFORMANŢA SUB ABILITĂŢI
    STUDIU DE CAZ
CAPITOLUL 5 Intervenţii pentru probleme tipice de dezvoltare
    RELAŢII
    PERFORMANŢĂ ŞI COMPETIŢIE
    TIMIDITATEA
    TRANZIŢII
    STUDIU DE CAZ
CAPITOLUL 6 Aplicaţii pentru părinţi şi profesori
    EVALUAREA PROBLEMEI
    IDENTIFICAREA CREDINŢELOR IRAŢIONALE.
    DISPUTAREA CREDINȚELOR IRAŢIONALE
    STILURI DE PREDARE ŞI DE EDUCARE
    REZOLVAREA PROBLEMEI PRACTICE
    TEHNICI DE COMUNICARE: CE FUNCŢIONEAZĂ ŞI CE NU
    EDUCAŢIA RAŢIONAL EMOTIVĂ
    STUDIU DE CAZ

ANEXĂ - Tablă de joc
BIBLIOGRAFIE
DESPRE AUTOR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu