joi, 19 iulie 2012

PSIHOLOGIA MODERNA



Autor : Ursula Schiopu                 
Editura Romania Press 

An aparitie : 2008 

ISBN  978-973-8236-91-2
Nr pagini : 330 
Format 145 x 205
Pret : 38,26 lei la emag


Cuprins:

Nota asupra editiei /5

Partea I. PROBLEME INTRODUCTIVE  /6

Capitolul I. DINAMISM SI EVOLUTIE IN VIATA UMANA /6
1. Repere psihogenetice si psihodinamice /6
2. Ereditate. Mediu. Educatie /18
3. Stadiile dezvoltarii psihice /24
4. Ciclurile si stadiile dezvoltarii psihice /29

Partea II. CICLURILE VIETII /41

Capitolul II. DEBUTUL VIETII /41
1. Debutul vietii /41
2. Nasterea /47
3. Primul an de viata /48
    Dezvoltarea generala /49
    Aspecte ale sensibilitatii primare /54
    Dezvoltarea miscarilor /57

Capitolul III. PRIMA COPILARIE (de la 1 la 3 ani) (Perioada anteprescolara) /72
    Cunoasterea si invatarea /78
    Dezvoltarea afectiva si a comunicarii afective /90
    Expansiuni ale cunoasterii /95
    Procesul de identificare /101

Capitolul IV. A DOUA COPILARIE (3-6 ani) (perioada prescolara) /104
    Caracteristici psihice generale /109
    Adaptarea la viata de gradinita /113
    Dezvoltarea psihica cognitiva la prescolari /116

Capitolul V. A TREIA COPILARIE (de la 6 ani la 10/11 ani) (perioada scolara) /119
    Cresterea si dezvoltarea biofizica a scolarului mic /123
    Dezvoltarea intelectuala /128
    Creativitatea la scolarul mic /150
    Capacitatea de invatare /152
    Limbajul oral si scris /157
    Micul scolar in mediul social /159
    Socializarea afectivitatii /163

Capitolul VI. PERIOADA PUBERTATII SI ADOLESCENTA /168
    Dezvoltarea constiintei de sine (a identitatii) /178
    Maturizarea timpurie si maturizarea tarzie /189
    Caracteristici ale limbajului /203
    Creativitatea si criza de originalitate /205
    Caracteristici ale afectivitatii in perioada pubertatii si adolescentei /210
    Lupta cu barajele ignorantei /218
    Orientarea scolara si profesionala in perioada pubertatii si adolescentei /224

Capitolul VII. PERIOADELE TINERETII  /228
    Dezvoltarea sensibilitatii senzoriale /237
    Invatarea, intelegerea, memorarea, atentia si gandirea /238
    Problemele integrarii sociale /244

Capitolul VIII. VARSTELE ADULTE /261
    Dinamica identitatii /271
    Caracteristici psihofiziologice mai importante /275
    Capacitatile cognitive /277
    Invatarea permanenta /285
    Caracteristicile personalitatii la varstele adulte /292

Capitolul IX. VARSTELE DE REGRESIE /297
    Probleme social-economice ale batranetii /301
    Stadiile perioadei de involutie /303
    Regresia biologica /305
    Cateva probleme psihologice legate de pensionare /321
    Preocuparile sociale pentru largirea spatiului de viata al oamenilor in varsta /324
    Stagiul terminal /325

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu