marți, 3 iulie 2012

REFRACŢIA SOCIOLOGICĂ ŞI REFLEXIA JURNALISTICĂ : Despre sondajele de opinie şi prezentarea lor în mass media

Autor :  Septimiu Chelcea, Gabriel Jderu              
Editura Economica (click pentru a accesa editura)
An aparitie :2005 
ISBN  973-709-171-X
Nr pagini : 280 
Format 170 x 240
Anticariat. Pret orientativ : 17 lei





Descrierea editurii:
        Lucrarea noastră îşi propune să identifice procedurile mai frecvent întâlnite când datele obţinute în sondajele de opinie publică fac obiectul articolelor din ziare şi reviste de mare tiraj. Am numit aceste constante „reflexia jurnalistică a sondajelor de opinie publică”.
         Contribuţiile unora dintre cei mai reputaţi specialişti în studiul opiniei publice, împreună cu studiile unor tineri cercetători, doctoranzi şi absolvenţi de sociologie şi ştiinţe ale comunicării ilustrează cât se poate de convingător refracţia sociologică definitorie pentru sondajele de opinie publică şi analizează pertinent reflexia jurnalistică a cercetărilor care au ca scop măsurarea curentelor de opinie.

Prof. univ. dr. Septimiu Chelcea


Cuprins:

Introducere / 7
            Septimiu Chelcea

Capitolul 1. Sondajele de opinie publică în actualitate
Sondaj de opinie publică: idolii, eroii şi antieroii românilor, azi / 21
            Septimiu Chelcea, Dorel Abraham şi Sebastian Lăzăroiu
Opinia publică despre criminalitate, justiţie şi poliţie / 33
            Septimiu Chelcea
Anchetele şi sondajele de opinie publică despre sexualitate.
Hărţuirea sexuală şi relaţiile sexuale la locul de muncă / 53
            Septimiu Chelcea şi Alexandru Zodieru
Influenţa media asupra comportamentului civic şi electoral.
Raport de cercetare final / 75
            Dorel Abraham (coordonator de proiect)

Capitolul 2. Sondajele de opinie publică şi preluarea lor în mass media
Sondajul de opinie şi manipularea / 127
            Claudiu Coman
Efectul de regrupare în jurul învingătorului din sondajele electorale
versus efectul susţinerii celui învins în sondaje. Studiu experimental / 141
            Septimiu Chelcea, Gabriel Jderu şi Loredana Ivan
Manipularea prin preluarea în presă a sondajelor de opinie publică.
Studiu de caz / 161
            Septimiu Chelcea şi Gabriel Jderu
Studiu de caz: Gallup International End of Year 2004 / 175
            Ioana Afumatu
Presa scrisă şi construirea opiniei publice. Studiu de caz / 193
            Diana Suciu
Sondajele electorale şi preluarea lor în mass media / 209
            Nicoleta Mihăilescu

Capitolul 3. Sondajele de opinie publică: aspecte teoretice, metodologice şi deontologice
Diferenţiatorul semantic în evaluarea opiniilor politice şi a comportamentului electoral / 233
            Andreea Moldoveanu şi Octavian Rujoiu
Sondajele de opinie publică în România, azi. Anchetă / 257
            Septimiu Chelcea şi Alexandru Zloteanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu