03/07/2012

REFRACTIA SOCIOLOGICA SI REFLEXIA JURNALISTICA. Despre sondajele de opinie si prezentarea lor in mass media


Autor :
 Septimiu Chelcea, Gabriel Jderu              
Editura Economica 
An aparitie :2005 
ISBN  973-709-171-X
Nr pagini : 280 
Format 170 x 240
Anticariat. 
Pretul la data postarii: 50 lei pe olx
Disponibilitate BCU



        Lucrarea noastră îşi propune să identifice procedurile mai frecvent întâlnite când datele obţinute în sondajele de opinie publică fac obiectul articolelor din ziare şi reviste de mare tiraj. Am numit aceste constante „reflexia jurnalistică a sondajelor de opinie publică”.
         Contribuţiile unora dintre cei mai reputaţi specialişti în studiul opiniei publice, împreună cu studiile unor tineri cercetători, doctoranzi şi absolvenţi de sociologie şi ştiinţe ale comunicării ilustrează cât se poate de convingător refracţia sociologică definitorie pentru sondajele de opinie publică şi analizează pertinent reflexia jurnalistică a cercetărilor care au ca scop măsurarea curentelor de opinie. Prof. univ. dr. Septimiu Chelcea

SEPTIMIU CHELCEA este profesor onorific la Facultatea de Sociologie și Asistenta Sociala (Universitatea din București), specializat in domeniile psihosociologiei, comunicarii nonverbale şi metodologiei cercetarii sociologice. A fost distins cu Premiul Academiei Române (1980) si cu Premiul „Opera Omnia” pentru intreaga activitate de cercetare stiinţifica (2004). A publicat, ca unic autor, coautor si coordonator, peste 25 de volume, dintre care :  

Chestionarul in investigaţia sociologica, Editura stiintifica si Enciclopedica 1975
Dictionar de psihologie sociala (coautor), Editura stiintifica si Enciclopedica 1981
Refractia sociologica si reflexia jurnalistica (coautor). Despre sondajele de opinie si prezentarea lor in mass media, Economica 2005
Enciclopedie de psihosociologie (coautor, coord), Economica 2003
Psihosociologie. Teorii, cercetari, aplicatii, Economica 2006, Polirom 2008, 2010, Pro Universitaria 2021
Cum sa redactam o lucrare de diploma, o teza de doctorat, un articol stiintific in domeniul stiintelor socioumane, Comunicare.ro2003, 2005, 2007, 2010
Manual de redactare in stiintele socioumane. Bucuresti, Editura Comunicare.ro, 2011, Pro Universitaria 2021
Metodologia cercetarii sociologice. Metode cantitative si calitative Editura Economica 2001, 2004, 2007, Pro Universitaria 2022
Psihosociologia publicitatii. Despre reclamele vizuale, Polirom, 2012, Prouniversitaria 2021
Rusinea si vinovatia in spatiul public. Pentru o sociologie a emotiilor, Humanitas 2008
Emotiile sociale. Despre rusine, vinovatie, regret si dezamagire, Tritonic 2020
Comunicarea nonverbala: gesurile si postura. Cuvintele nu sunt de-ajuns (coautor), Comunicare.ro, 2005,2008
Schite psihosociologice, Pro Universitaria 2023

Cuprins:

Introducere / 7
            Septimiu Chelcea

Capitolul 1. Sondajele de opinie publică în actualitate
Sondaj de opinie publică: idolii, eroii şi antieroii românilor, azi / 21
            Septimiu Chelcea, Dorel Abraham şi Sebastian Lăzăroiu
Opinia publică despre criminalitate, justiţie şi poliţie / 33
            Septimiu Chelcea
Anchetele şi sondajele de opinie publică despre sexualitate.
Hărţuirea sexuală şi relaţiile sexuale la locul de muncă / 53
            Septimiu Chelcea şi Alexandru Zodieru
Influenţa media asupra comportamentului civic şi electoral.
Raport de cercetare final / 75
            Dorel Abraham (coordonator de proiect)

Capitolul 2. Sondajele de opinie publică şi preluarea lor în mass media
Sondajul de opinie şi manipularea / 127
            Claudiu Coman
Efectul de regrupare în jurul învingătorului din sondajele electorale
versus efectul susţinerii celui învins în sondaje. Studiu experimental / 141
            Septimiu Chelcea, Gabriel Jderu şi Loredana Ivan
Manipularea prin preluarea în presă a sondajelor de opinie publică.
Studiu de caz / 161
            Septimiu Chelcea şi Gabriel Jderu
Studiu de caz: Gallup International End of Year 2004 / 175
            Ioana Afumatu
Presa scrisă şi construirea opiniei publice. Studiu de caz / 193
            Diana Suciu
Sondajele electorale şi preluarea lor în mass media / 209
            Nicoleta Mihăilescu

Capitolul 3. Sondajele de opinie publică: aspecte teoretice, metodologice şi deontologice
Diferenţiatorul semantic în evaluarea opiniilor politice şi a comportamentului electoral / 233
            Andreea Moldoveanu şi Octavian Rujoiu
Sondajele de opinie publică în România, azi. Anchetă / 257
            Septimiu Chelcea şi Alexandru Zloteanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu