27/11/2012

INTRODUCERE IN PSIHOLOGIE


Autor : Nicky Hayes, Sue Orrell                 
Editura All 
Colectia: In afara colectiilor
An aparitie : 2010 
Editia a III-a       
Editia originala 1993
Traducerea C. Tocan, A. Tureanu, I. Dumitriu s.a. 
ISBN  978-973-571-433-8
Nr pagini : 544 
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 39,92 lei la Editura, 49 lei la psihoshop, 43 lei la carti de psihologie
pdf aici (Ed.anterioara )

Descrierea editurii:

        Cartea oferă cursanţilor o deschidere mai mare pentru lucrul cu materialul prezentat, iar profesorilor le pune la dispoziţie o sursă pentru dezbateri, discuţii şi activităţi didactice.

Fiecare capitol propune subiecte de dezbatere pe marginea unor teme etice şi a problematicii psihologice din viaţa de zi cu zi, ceea ce conferă vitalitate materialului prezent cursanţilor. Alături de un text accesibil, sunt incluse numeroase posibilităţi de autoverificare, precum şi întrebări menite să ajute la alcătuirea unor mici studii specifice, oferind şi elementele necesare în organizarea studiului şi a recapitulărilor.


Nicky Hayes, deţinătoare a unui premiu acordat licenţiaţilor în psihologie pentru contribuţii majore în domeniul predării acestei ştiinţe, este cercetătoare şi cadru didactic-invitat al departamentului de psihologie din Universitatea Surrey, autoare şi coautoare a numeroase lucrări publicate în domeniu (coautoare a lucrării Psihologia de investigaţie), susţinând totodată prelegeri de specialitate şi activând ca membră a câtorva comitete importante.
Sue Orrell are o experienţă de cinci ani ca lector de psihologie, perioadă în care a devenit secretar onorific al Asociaţiei Profesorilor de Psihologie şi a câştigat o vastă experienţă în evaluarea cunoştinţelor asimilate de studenţi.



Cuprins:


Introducere /ix

Partea I  - Ereditate si mediu /1

Capitolul 1 - Procesul de maturizare /2
Ereditatea si mediul; transmisia genetica; maturizarea; comportamentul innascut; imprimarea

Capitolul 2 - Forme ale invatarii /14
Invatarea dintr-o incercare; conditionarea clasica si operanta; intarirea, invatarea cognitiva; invatarea latenta si prin insight; montaje (seturi) de invatare

Capitolul 3 - Inteligenta si alte aspecte controversate /28
Elaborarea testelor de inteligenta si controversa asupra caracterului ereditar/dobandit; teorii asupra schizofreniei; natura agresivitatii

Capitolul 4 - Controversa asupra caracterului ereditar/dobandit al perceptiei /42
Studii asupra adaptabilitatii si adaptarea fiziologica; studii asupra privarii senzoriale; dovezi interculturale; studii pe nou-nascuti; prelucrarea informatiei vizuale; indicii de adancime; prelucrarea informatiei auditive

Lecturi suplimentare .Test grila /58

Partea a II-a - Psihologie fiziologica /63

Capitolul 5 - Cum functioneaza creierul /64
Alcatuirea sistemului nervos; neuronii de asociatie, senzitivi si motori; tipuri de sinapse si functiunile lor; neurotransmitatori; structurile fobiilor; teorii ale emotiei

Capitolul 6 - Emotia si alerta /81
Reactia de panica; reactiile la stresul de lunga durata; biofeedback-ul si tratamente pentru fobii; teorii asupra emotiei

Capitolul 7 - Somnul, visul si constienta /99
Ciclurile somnului; ritmurile diurne si lucrul in schimburi; aspecte si functii ale visarii; stari de constienta si teorii ale constientei

Capitolul 8 - Functiile cognitive si creierul /116
Memoria, perceptia, limbajul si localizarea functiilor; invatarea; studii de comisurotomie si efectele emisferectomiei

Lecturi suplimentare .Test grila /131

Partea a III-a - Psihologie cognitiva /135

Capitolul 9 - Gandirea si rezolvarea de probleme /136
Definirea gandirii; persoane creative; aspecte ale rezolvarii de probleme; modele ale gandirii; formarea conceptelor

Capitolul 10 - Limbajul /155
Limbajul si gandirea; forme de limbaj; dobandirea limbajului; animalele si insusirea limbajului

Capitolul 11 - Memoria /176
Memoria ca proces activ; explicatii pentru uitare; forme ale reactualizarii; imaginea si memoria; modele ale memoriei

Capitolul 12 - Perceptia /191
Perceptia ca proces activ; montajul perceptiv; efectele emotiei si motivatiei asupra perceptiei; atentia selectiva; modelul Neisser pentru ciclul perceptiv

Lecturi suplimentare .Test grila /205

Partea a IV-a - Psihologia personalitatii /211

Capitolul 13 - Sine, gen si identitate /212
Conceptia despre sine; identitatea de gen; abordarea biologica; abordarea psihanalitica; invatarea sociala; teoria dezvoltarii cognitive; scheme de gen; influente mediatice

Capitolul 14 - Teorii ale personalitatii /233
Definirea personalitatii; abordarea psihanalitica a personalitatii; abordari psihometrice; Eysenck si Cattell; abordari umaniste ale personalitatii; teoria lui Carl Rogers si teoria lui George Kelly

Capitolul 15 - Psihometria /252
Aspecte ale testarii psihometrice; fidelitatea (fiabilitatea); curba de distributie normala; validitatea; standardizarea; masurarea inteligentei; teorii ale inteligentei; creativitatea; testarea ocupationala

Capitolul 16 - Motivatia /273
Instinctele; imboldurile launtrice; motivatia fiziologica; foamea si setea; stimularea electrica a creierului; aspecte cognitive ale motivatiei; aspecte motivationale ale actiunii personale; afilierea si interactiunea sociala

Lecturi suplimentare .Test grila /291

Partea a V-a - Psihologie sociala /297

Capitolul 17 - Perceptia interpersonala /298
Teorii ale personalitatii implicite; formarea impresiilor si incadrarea in sabloane; atribuirea si prejudecatile atributionale; factori ai atractiei interpersonale; atitudinile; prejudecatile si schimbarea de atitudine

Capitolul 18 - Comunicarea /310
Definirea comunicarii; comunicarea verbala; indiciile nonverbale si rolul lor; clasificarea comunicarii nonverbale; metode de studiere a comunicarii nonverbale

Capitolul 19 - Influentele sociale /342
Conlucrarea si conformismul; obedienta si complianta; revolta; interventia martorului; teorii asupra comportamentului multimilor

Capitolul 20 - Grupuri sociale si convingeri sociale /360
Rolurile sociale si expectantele de rol; gandirea de grup; psihologia sociala europeana; teoria identitatii sociale; teoria reprezentarii sociale; teoria atribuirii sociale

Lecturi suplimentare .Test grila /377

Partea a VI-a - Psihologia dezvoltarii /383

Capitolul 21 - Dezvoltarea copilului in teoria invatarii sociale /384
Sociabilitatea copiilor si interactiunea parinte-copil; imitarea; identificarea si efectele pedepsei; studii interculturale asupra socializarii si a pattern-urilor educationale

Capitolul 22 - Dezvoltarea copilului in teoria psihanalitica /404
Abordarea freudiana a dezvoltarii copilului; stadii psihosexuale; cazul "Micul Hans"; lucrarile Annei Freud asupra mecanismelor de aparare ale eului; teoria lui Erickson asupra dezvoltarii pe parcursul intregii vieti; teoria lui Bowlby asupra privarii materne

Capitolul 23  Dezvoltarea copilui in teoria structuralista /415
Teoria lui Piaget asupra dezvoltarii cognitive; formarea schemelor; reducerea egocentrismului; critici la adresa abordarii lui Piaget; cognitia sociala; teorii asupra dezvoltarii morale

Capitolul 24 - Abordarea socio-cognitiva a dezvoltarii copilului /432
Jocul; tipurile de joc; stadiile jocului; relatiile in copilarie; prietenia la copii; interactiunea familiala si constiinta sociala; teoria copilului despre gandire; teoria lui Vigotki despre dezvoltarea copilului

Lecturi suplimentare .Test grila /450

Partea a VII-a - Metodologie /455

Capitolul 25 - Asupra cercetarii psihologice /456
Probleme etice in cercetarea psihologica; principii etice pentru cercetatori; principii etice pentru studenti; criterii de cercetare, tipuri de cercetare, esantionare; redactarea rapoartelor de cercetare experimentala sau calitativa

Capitolul 26 - Metode de cercetare psihologica /470
Psihologia si metodele stiintifice; abordarea ipotetico-deductiva si cea inductiva; metode de cercetare; experimente, studii bazate pe observatie; studii de caz, interviuri, sondaje de opinie

Lecturi suplimentare .Test grila /485

Activitati de seminar /489
Intrebari generale /490
Intrebari tematice /501

Glosar /505
Index /519


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu