vineri, 9 noiembrie 2012

PSIHANALISTUL SI COPILUL. Experiente in campul bipersonal

Autor : Antonino Ferro
Editura Fundatiei Generatia (click pentru a cumpara de la editura)
Colectia Psihanaliza copilului și adolescentului
An aparitie : 2011
Editia originala 1992
Traducerea Anatoli Eduard Reghintovschi
ISBN 978-973-1998-10-7
Nr pagini : 266
Format 135 x 190
Pret : 30 lei


Descrierea editurii:

Dr. Antonino Ferro este un membru distins al IPA, al Societăţii Italiene de Psihanaliză, formator, supervizor atât în cadrul Societăţii Italiene, cât şi cadrul Societăţii Americane de Psihanaliză.
A predat psihanaliza în cadrul câtorva universităţi din Italia, dar mai ales în cadrul Institutelor de Psihanaliză Europene, precum şi din America de Nord şi de Sud sau Autralia.
Este psihanalist de copii şi adolescenţi şi, ca şi Klein şi Bion, nu vede nicio diferenţă fundamentală de abordare şi nici ca tehnică psihanalitică în ceea ce priveşte lucrul cu copii sau cu adulţi. Psihanaliza este una singură .

,,Psihanalistul şi copilul” oferă cititorului acces la o gândire clinică şi la o experienţă pe care Antonino Ferro le transmite cu multă vigoare şi talent; el îşi aşează sistemul conceptual pe ideile lui Bion, precum şi pe cele ale lui William şi Madeleine Baranger – câmpul bipersonal.
Ca şi Bion, Ferro subliniază că nu este atât de interesat în conţinut, cât, urmându-l pe Freud, mai ales de aparatul psihic, atfel spus, de mintea însăşi.
Bion priveşte ca scop al analizei creşterea psihică şi a capacităţii de a conţine şi dezvolta gânduri.
Bion pune un accent sporit pe importanţa gândurilor ,,nesaturate” şi pe interpretările care permit pacientului să-şi dezvolte în continuare gândirea.
Acestea se regăsesc în dezvoltarea conceptuală şi gândirea clinică cuprinse în cartea ,,Psihanalistul şi copilul”. O ilustrare remarcabilă o reprezintă conceptul de ,,interpretări slabe” dezvoltat împreună cu Bezoari (Ferro, Bezoari, 1989).

Dincolo de acestea, vignetele clinice, desenele,visele şi, cu precădere, accentul pe care autorul îl pune asupra minţii analistului, fac din ,,Psihanalistul şi copilul” nu doar un tratat de tehnică, ci şi un punct de pornire responsabil într-o călătorie niciodată uşoară.


Cuprins:



Prezentare................................................................................ V
Prefaţă...................................................................................... X

Capitolul 1
O trecere în revistă a modelelor teoretice..................................13

Capitolul 2
Mic ghid introductiv................................................................39

Capitolul 3
Desenul....................................................................................49
Desenul pacientului...............................................................54
Desenul ca urgenţă.................................................................71
            Cuvintele ca ,,desene” în relatie, pe parcursul analizei adultilor... 79
            Desenul cuvântului în câmp...................................................82
            Câteva reflectii.......................................................................85 


Capitolul 4
Jocul.........................................................................................88
          Introducere............................................................................88
          Joc și psihanaliză...................................................................92
          Observatie și interpretare.......................................................99
          Jocul și relatia analitică...
.....................................................102

Capitolul 5
Visul.......................................................................................117
          Câteva perspective asupra visului..........................................118 
          Vis și naratiune....................................................................124 
          Reverii în ședintă..................................................................145 
          Patologia functiei visului.......................................................150 
          Vise contratransferentiale......................................................158

Capitolul 6
Dialogul: personaje şi povestiri................................................166
          A învăta din experientă.........................................................178

Capitolul 7
Copilul şi grupul familiei........................................................207

Apendice
Psihismul analistului la lucru: probleme, riscuri, necesităţi......218
Protejarea pacientului...........................................................218
Protejarea analistului...........................................................239
Protejarea familiei................................................................246

Bibliografie.............................................................................249

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu