09/11/2012

SOS AJUTOR PENTRU EMOŢII. Managementul anxietăţii, furiei şi depresiei


Autor : Lynn Clark, Ph.D                 
Editura RTS Cluj Napoca (click pentru a cumpara de la editura) 
An aparitie :2011 
Editia a II-a       
Traducerea Oana Alexandra Gavita 
ISBN 9789731816449 
Nr pagini : 296 

Pret : 50 lei



Descrierea editurii:
     SOS Ajutor pentru emoţii vă învaţă principii şi metode de auto-ajutorare din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale (şi, în special, din a terapiei raţional-emotive şi comportamentale, - REBT). Scopul cartii este acela de a vă ajuta să vă gestionaţi eficient starile de anxietate, furie, depresie şi să vă creşteţi starea de mulţumire. În consecinţă, puteţi avea un succes mai mare în realizarea scopurilor, vă puteţi bucura mai mult de viaţă, puteţi avea relaţii mai bune cu cei din jur şi o stare de sănătate mai bună. În SOS Ajutor pentru emoţii sunt explicate clar aceste metode de auto-ajutorare într-o manieră interesantă şi antrenantă. Acesta este şi motivul pentru care sunt utilizate ilustratii si caricaturi. 

     SOS se adresează atât adulţilor, cât şi adolescenţilor maturi care doresc să obţină o auto-cunoaştere sporită şi un control ridicat asupra propriilor emoţii neplăcute. Cartea este scrisa pentru persoanele interesate de modul în care pot apărea schimbările emoţionale pozitive, pentru clienţii terapeuţilor şi pentru mulţi oameni care aleg să nu apeleze la un consilier, dar vor să se folosească de studiul unor materiale de auto-ajutorare. Cei care doresc să-şi sporească abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională vor găsi SOS utilă în acest demers.


         Majoritatea consilierilor recomandă cărţile de auto-ajutorare clienţilor lor. De asemenea, am scris SOS pentru consilierii care doresc să accelereze terapia prin trasarea unor sarcini referitoare la materiale de citit pentru clienţii lor cu scopul de a le creşte propria înţelegere şi schimbare pozitivă. SOS poate f folosită într-o varietate de programe şi contexte care servesc adulţilor şi tinerilor. Multe dintre aceste programe şi contexte sunt prezentate în Capitolul 13 (Informaţii pentru consilieri).

Cuprins:
PARTEA ÎNTÂI
ÎNŢELEGEREA PROPRIILOR EMOŢII



1. Obtinerea satisfacţiei şi realizarea propriilor scopuri
      Satisfacţia şi scopurile proprii
      Patru emoţii de bază
      Inteligenţa emoţională
      Originea emoţiilor noastre
      Ne pot deteriora emotiile sănătatea?
2. ABC-ul originii emoţiilor şi comportamentelor noastre
      ABC-ul convingerilor, emoţiilor şi comportamentelor noastre
      Ce sunt evenimentele activatoare?
      Gândirea corectă versus gândirea greşită
      Trei ”trebuie” absolutişti – Convingeri iraţionale dăunătoare
      Cinci „legături ferbinţi”: Conectarea celor trei „trebuie” absolutişti cu emoţiile noastre
      Cinci ”legături ferbinţi” – Principalele convingeri iraţionale dăunătoare
3. Autoanaliza propriului ABC
      Surse ale credinţelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
      Gândirea corectă vs gândirea distorsionată
      Identificarea gândirii iraţionale de tip A – C – un exerciţiu
      Analiza ABC a furiei lui Carol
      Formularul de autoanaliză A – B – C
      ABC-ul unei crize de furie
      Analiza ABC a emoţiilor Feliciei
      Înregistrarea zilnică a dispoziţiei
      Să le dăm emoţiilor un nume

PARTEA A DOUA
MANAGEMENTUL PROPRIILOR EMOŢII



4. Managementul propriilor credinţe, monologuri interioare şi emoţii
      Tratarea problemelor emoţionale înaintea problemelor practice
      Stabiliti un scop pentru emoţiile dvs.
      Înlocuirea emoţiilor nesănătoase cu unele sănătoase
      Înlocuirea lui ”trebuie” cu dorinţe şi preferinţe
      Utilizarea unui limbaj emoţional „rece”
      Practicarea imageriei mentale negative şi apoi positive
      Utilizarea af rmaţiilor de coping în cadrul dialogului interior
      Distragere, diversiune şi destindere: auto-ajutorarea şi limitele ei
      Practicaţi respiraţia controlată şi relaxarea musculară progresivă
      Metode pentru a obţine o gândire raţională şi o viaţă reușită:
      Detectaţi-vă, disputaţi-vă şi desfinţaţi-vă credintele şi afrmaţiile interioare iraţionale
      Disputarea duce la efecte pozitive: emoţii şi comportamente noi
5. Identificarea credintelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
      Detectaţi-vă convingerile şi monologurile interioare iraţionale
      Întrebări pentru descoperirea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
      Disputarea şi desf inţarea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
      Întrebări pentru disputarea şi desfintarea monologurilor interioare şi a credintelor iraţionale
      Efectele disputei: emoţii şi comportamente noi
      Disputarea şi Modelul ABC al emoţiilor noastre:ilustrare simplifcată
      Maria îşi gestionează anxietatea cu ABC-uri
      Toleranţa scăzută la frustrare (LFT)
      Gândirea pozitivă
      Gândirea raţională este mai mult decât gândirea pozitivă
      Sugestii de la terapeuţi
6. Credinte iraţionale frecvente şi monologul interior corespunzător lor
      „Trebuie” absolutist şi „legăturile f erbinţi” care constituie baza altor credinte iraţionale
      Cinci „legături ferbinţi”: asocierea lui „trebuie” cu emoţiile noastre
      Cele mai frecvente unsprezece credinţe iraţionale
      Problemele emoţionale secundare (suplimentare):
      Distorsiuni cognitive şi erori de gândire* de evitat

PARTEA A TREIA
MANAGEMENTUL ANXIETĂŢII, FURIEI ȘI DEPRESIEI


7. Managementul anxietăţii
      Opt tipuri de tulburări anxioase
      Să învăţăm să gestionăm anxietatea cu modelul ABC
      Auto-ajutorare pentru problemele şi tulburările de anxietate
8. Managementul furiei
      Furia: problemă şi tulburare
      Furia: mituri şi realitate
      Toleranţa scăzută la frustrare (LFT): sursa primară a furiei
      Ameninţările la propria valoare: sursa primară a furiei
      Trei ţinte ale furiei: propria persoană, ceilalţi şi lumea
      Declanşatori pentru furie
      Cum să devii „ne-furios”
9. Managementul depresiei
      Cinci tipuri de tulburări depressive
      Pierderile pot declanşa depresie
      Acceptarea unei pierderi severe
      Înlocuiţi acceptarea de sine redusă (LSA) şi stima de sine scăzută cu acceptarea de sine                      necondiţionată
      Auto-ajutorare pentru depresie

PARTEA A PATRA
CUM SĂ NE AJUTĂM ÎN MAI MULTE MODALITĂŢI


10. Să facem faţă oamenilor dificili
      Ocupaţi-vă întâi de distresul dvs. şi apoi de relaţia cu persoana dificilă
      Identifcarea credinţelor iraţionale ale unei persoane dificile
      Metode de coping cu persoanele dificile
      Metode de coping cu copiii dificili
11. Mai multe modalităţi de a ne ajuta pe noi înşine
      Evitarea procrastinării (amânării)
      Evitarea perfecţionismului
      Pentru a ne ajuta pe noi înşine e nevoie de efort şi de practică
      Resurse de auto-ajutorare
      Când şi cum să primeşti ajutor profesionist
      Patru căi de a primi ajutor
      Întrebări despre terapia REBT, valorile morale şi creştinism
12. Chestionare şi exerciţii
13. Informaţii pentru consilieri

BIBLIOGRAFIE
INDEX DE AUTORI
INDEX GENERAL

Programul SOS pentru părinţi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu