joi, 8 noiembrie 2012

SOS AJUTOR PENTRU PĂRINŢI:Ghid practic de rezolvare a problemelor comportamentale ale copiilor



Autor : Lynn Clark, Ph.D                 
Editura RTS Cluj Napoca (click pentru a cumpara de la editura) 
An aparitie :2011 
Editia a II-a       
Traducerea Iulia Kirschner, Florian Kirschner 
ISBN 9789731816456  
Nr pagini :270 
Pret : 50 lei


Descrierea editurii:
       Scopul acestei carti este acela de a ajuta părinţii să devină mai eficienti in gestionarea emotiilor si a comportamentelor problematice ale copiilor şi pe copii să devină mai competenţi şi mai bine adaptaţi la realitatea cotidiană. SOS Ajutor pentru părinţi este un program de educaţie parentală adresat copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 12. Este recomandat şi utilizat la nivel internaţional de către psihologi, pediatri, psihiatri, profesori şi alţi profesionişti, precum şi de către părinţi. SOS Ajutor pentru părinţi vă învaţă peste 20 de metode de management al comportamentului şi oferă cele mai bune sugestii pentru aplicarea acestora.

       Metodele validate de ajutorare a copiilor care au ca scop modificarea comportamentelor problematice se bazează pe studii ştiinţifice realizate în întreaga lume. Metodele descrise în această lucrare sunt multiculturale, putând fi puse în aplicare de părinţi ce provin din
diverse medii culturale şi socio-economice.

         SOS Ajutor pentru părinţi s-a bucurat de un succes imens şi de un feedback pozitiv din partea miilor de părinţi şi de profesionişti care au utilizat-o din momentul apariţiei primei ediţii în 1985. În momentul de faţă, un număr impresionant de părinţi din diverse medii culturale din SUA şi din întreaga lume folosesc programul parental SOS.



Cuprins:

PARTEA ÎNTÂI
BAZELE SI ÎMBUNĂTĂTIREA COMPORTAMENTELOR


1. De ce copiii se comportă bine şi rău
      Trei reguli de creştere a copilului
      Recompense plăcute copiilor
      Copilul încăpăţânat .
      Patru greşeli de evitat în educarea copilului
2. Comunicarea clară promovează un stil parental efcient
      Părinţii trebuie să fe de acord în ceea ce priveşte scopurile
      Comunicare clară între părinte şi copil
      Cum să formulăm comenzi efciente
      Copiii au nevoie de disciplină şi de afecţiune
      “Motive” din cauza cărora părinţii nu îşi disciplinează copiii
3. Modalităţi de creştere a frecvenţei comportamentelor dezirabile
      Încurajarea şi recompensarea comportamentelor dezirabile
      Folosirea ignorării active
      Recompensaţi comportamentele alternative adaptative
      Ajutaţi copilul să exerseze comportamente dezirabile
      Folosiţi regula bunicii
      Oferiţi un exemplu bun
      Fiţi un părinte organizat
4. Ce este pauza? Când o folosesc părinţii?
      Ce este “pauza”?
      Pauza din perspectiva copilului
      Ce tipuri de comportamente indezirabile “merită” să fe urmate de pauză?
5. Principalele metode de stopare a comportamentelor indezirabile
      Folosirea corectă a pedepselor uşoare
      Cum să fm un model raţional şi neagresiv
      Cum folosim cearta şi dezapobarea în mod corect
      Consecinţele naturale ale comportamentelor indezirabile
      Consecinţele logice ale comportamentelor indezirabile
      Folosirea penalizărilor comportamentale pentru comportamentele indezirabile
      Metode de pedepsire uşoară - comparaţie pentru părinţi

PARTEA A DOUA
ABILITĂŢI DE BAZĂ PENTRU FOLOSIREA METODEI PAUZEI


6. Să începem pauza
7. Alegerea unui loc plictisitor pentru implementarea pauzei
8. Cum explicăm pauza unui copil
9. Trimiterea imediată a copilului în pauză
10. Ceasul şi aşteptarea semnalului că pauza a luat sfârşit
11. Discuţia cu copilul – după încheierea perioadei de pauză
12. Greşeli şi probleme frecvente în aplicarea pauzei
      Cele mai frecvente nouă greşeli făcute de părinţi în aplicarea pauzei
      Când copilul se împotriveşte pauzei

PARTEA A TREIA
ALTE APLICAŢII ALE ABILITĂŢILOR DUMNEAVOASTRĂ DE PĂRINTE



13. Managementul comportamentelor indezirabile în afara locuinţei
      Când mergem în vizită la prieteni sau rude
      Magazine, supermarketuri şi restaurante
      În automobil
      Activităţi recreative în aer liber
14. Folosirea punctelor, a simbolurilor şi a contractelor
      Oferirea de puncte-recompensă
      Exemplu de meniu de recompense
      Contractele între părinţi şi copil
15. Pauza pentru doi copii
      Reducerea stărilor confictuale dintre copii
      Când şi cum se foloseşte pauza pentru doi copii
16. Pauză pentru jucărie în loc de pauză pentru copil
      Trimiterea jucăriilor în pauză şi stoparea comportamentelor indezirabile
      Paşii pentru trimiterea jucărilor în pauză
      Alte idei pentru părinţi
17. Managementul comportamentelor agresive şi periculoase
      Managementul comportamentelor agresive şi periculoase
      Mai mult ajutor pentru copilul agresiv
18. Cum să vă ajutaţi copilul să îşi exprime sentimentele
      Abilităţile de bază ale ascultării refexive
      Ascultarea refexivă şi probleme cărora părinţii trebuie să le facă faţă
19. Alte probleme comportamentale – întrebări şi soluţii
      Cinci modalităţi prin care cronometrul ajută un copil

PARTEA A PATRA
MAI MULTE RESURSE PENTRU A VĂ AJUTA COPILUL


20. Profesorii şi părinţii ca parteneri
     Cum colaborăm cu profesorul copilului
      Cum gestionează profesorii comportamentele
21. Cursuri şi cărţi recomandate părinţilor
      Organizarea unui grup de studiu SOS
      Alte lucrări care ar putea ajuta părinţii
22. Când şi cum să apelăm la ajutor profesionist
23. Cum să vă controlaţi furia
24. Teste-grilă şi răspunsuri pentru părinţi


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu