luni, 28 ianuarie 2013

ABORDARI CONTEMPORANE ALE INTELIGENTEI



Autor : Mihai Florin Predescu                 
Editura Universitatii de Vest 

An aparitie :2008

ISBN  978-973-125-173-8
Nr pagini :238

Pret :  lei  Cote BCU,



Cuprins:


Cuprins 5
Introducere 8

1 .Paradigme actuale in studiul inteligentei  /12
       1.1. Cantitativ-calitativ in studiul inteligentei  /13
       1.2. Structure paradigmelor de cercetare  /17
1.2.1.Nivelede analiza a unei paradigme de cercetare /20
1.2.2. Pozitivismul /21
1.2.3. Post pozitivismul /22
1.2.4. Paradigma critics, emancipatoare /23
1.2.5. Paradigma constructivista /25
       1.3. Comparatie mtre diferitele paradigme de cercetare /27
       1.4. Criterii ale validitatii cercetarii calitative /29
       1.5. Implicatii ale abordarii paradigmatice asupra studiului inteligentei /33

2. Analiza paradigmatica a teoriilor inteligentei /35
       2.1. Definitiile inteligentei /36
2.3.1. Teoriabifactoriala a lui Spearman /36
2.1.2. Definitii ale inteligentei /39
2.1.3. O definite a inteligentei /45
       2.2. Principalele abordari ale inteligenfei /48
2.2.1. Abordarea psihometrica /49
2.2.2. Abordarea cognitive/55
2.2.3. Abordarea developmental a a inteligentei /65
2.2.4. Abordarea contextuala /69
2.2.5. Analiza paradigmatica a principalelor abordari ale inteligentei /79

3.Controverse privind inteligenta /86
       3.1. Cele trei surse ale dezbaterilor in inteligenta /86
3.1.1.Sir Francis Galton /87
3.1.2. Inceputurile testarii. Testul Binet-Simon /92
3.1.3. Evolutia conceptului de IQ  /93
       3.2.Dezbaterea IQ  /96
3.2.1. CurbanormaIa (The Bell Curve)  /97
3.2.2. Factorul G /102
       3.3. Critici ale paradigmei traditionale /105
3.3.1. Testele de inteligenta si utilitatea lor /106
3.3.2. Biologic si rasa in inteligenta /113

4. Catre o teorie contructivista a inteligentei /116
       4.2. Postmodernism si inteligenta /117
       4.3. Caracteristicile teoriei constructiviste a inteligentei /121
4.3.1. Conceptia ontologica /122
4.3.2. Conceptia epistemologica  /123
4.3.3.Concepta metodologica  /124

5. Un model structural al inteligentei  /125
       5.1. Coordonate principale /125
5.1.1.Caracteristicile modelului structural-functional al inteligentei  /128
       5.2. Argumentarea cercetarii  /129
       5.3. Obiectivele si ipotezele cercetarii  /132
5.3.1. Cadrul general  /132
5.3.2. Obiectivele cercetarii /133
5.3.3. Ipotezele cercetarii /135
5.3.4. Structure cercetarii /137
5.3.5. Metodele si instrumentele utilizate /140
       5.4. Cercetarea l(cercetare pilot) /148
5.4.1. Ipolezele cercetarii /148
5.4.2. Metodologia cercetarii si designul experimental /149
5.4.3. Prezentarea probei /149
5.4.4. Prezentarea esantioan el or /150
5.4.5. Prezentarea si anatiza rezultatelor experimcntale /152
5.4.6. Concluzii /158
       5.5. Cercetarea 2 /159
5.5.1. Prezentarea ipotezelor /159
5.5.2. Prezentarea esantioanelor /160
5.5.3. Prezentarea metodelor si a instrumentelor /161
5.5.4. Prezentarea rezultatelor cercetarii /162
       5.6. Cercetarea numarul 3 /192
5.6.1. Prezentarea ipotezelor /192
5.6.2. Prezentarea esantioanelor /193
5.6.3. Prezentarea probei /195
5.6.4. Prezentarea rezultatelor cercetarii /196
5.6.5. Generarea descriptorilor. Tipuri de descriptori /207

6. Concluzii finale /213
       6.1. Hartile inteligentiei /213
       6.2. Inleligenta:  prezentare/re-prezentare, descoperire/construct /217
       6.3. Interpretarea rezultatelor cercetarii /220

Bibliografie /226


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu