27/01/2013

CURENTE NOI IN PSIHOLOGIE.INTRODUCERE IN ANALIZA TRANZACTIONALA

Autor : Elena-Claudia Rusu                 
Editura Fundatiei Romania de Maine (click pentru a cumpara de la editura)

An aparitie :2010

ISBN  978-973-163-528-6
Nr pagini :164
Format ?
Pret : 16,6 lei



Descriere:
Volumul de fata este consacrat prezentarii si evaluarii obiective a uneia dintre cele mai noi si mai influente dintre orientarile actuale din psihologie – analiza tranzactionala. Autoarea volumului este recunoscuta printre cei mai calificati si reputati specialisti din tara noastra în analiza tranzactionala, având o participare si o contributie de seama la organizarea diferitelor forme de pregatire si a diferitelor manifestari stiintifice în acest domeniu, unele din acestea desfasurându-se chiar în cadrul Facultatii de Sociologie-Psihologie.
     Volumul reflecta si atesta înalta competenta stiintifica si didactica a autoarei, el fiind realizat, pe de o parte, pe baza studierii aprofundate a lucrarilor originale ale creatorului analizei tranzactionale – Eric Berne – si ale discipolilor sai, iar pe de alta parte, pe baza valorificarii propriilor cercetari si experiente. 

Cuprins:


CUPRINS
Prefată (prof. univ. dr. Mihai Golu) ……………………………….. 9
Introducere …………………………………………………………. 13

CAPITOLUL 1
ISTORICUL SI FILOSOFIA ANALIZEI TRANZACłIONALE
Concepte-cheie ……………………………………………………... 17
Rezumat …………………………………………………………….. 17
1.1. Istoricul analizei tranzactionale (AT) si al lui Eric Berne …….. 17
1.2. Istoricul organizatiilor AT ……………………………………. 21
1.3. Ce este AT? …………………………………………………… 29
1.4. Care este filosofia AT? ……………………………………….. 30
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 33
Teste-grilă …………………………………………………………. 33
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 34

CAPITOLUL 2
MODELUL STĂRILOR EULUI (P.A.C.)
Concepte-cheie ……………………………………………………... 35
Rezumat …………………………………………………………….. 35
2.1. Modelul structural al stărilor eului ……………………………. 36
2.1.1. Diferentele între modelul lui Berne si modelul lui Freud 37
2.2. Modelul functional al stărilor eului …………………………… 38
2.3. Modelul structural de ordinul doi …………………………….. 45
2.4. Recunoasterea stărilor eului …………………………………… 48
2.5. Patologia structurală …………………………………………... 49
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 52
Teste-grilă …………………………………………………………. 52
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 53

CAPITOLUL 3
TRANZACłII, STROKE-URI SI STRUCTURAREA TIMPULUI
Concepte-cheie …………………………………………………... 54
Rezumat …………………………………………………………….. 54
3.1. Tranzactii ……………………………..…………………...….. 54
3.2. Stroke-uri ……………………………..………………………. 57
3.3. Structurarea timpului ……………………………..…………... 67
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 79
Teste-grilă …………………………………………………………. 79
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 80

CAPITOLUL 4
SCENARIUL DE VIAłĂ
Concepte-cheie ……………………………………………………... 81
Rezumat …………………………………………………………….. 81
4.1. Natura si originile scenariului ………………………………… 81
4.2. Tipuri de scenarii ……………………………………………... 87
4.3. Pozitiile de viată ………………………………………………. 88
4.4. Mesajele din scenariu si matricea scenariului ………………… 92
4.5. De la episcenariu la Constelatiile Familiale …………………... 104
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 110
Teste-grilă …………………………………………………………. 110
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 111

CAPITOLUL 5
DESCONSIDERARE, REDEFINIRE, SIMBIOZĂ
Concepte-cheie ……………………………………………………... 112
Rezumat …………………………………………………………….. 112
5.1. Desconsiderarea ………………………………………………. 112
5.2. Cadrul de referintă si redefinirea …………………………….. 115
5.3. Simbioza ……………………………..……………………..… 118
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 120
Teste-grilă …………………………………………………………. 121
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 121

CAPITOLUL 6
RACKET-URI, TIMBRE SI SISTEMUL RACKET
Concepte-cheie …………………………………………………... 122
Rezumat …………………………………………………………….. 122
6.1. Sentimentele racket vs. emotile autentice …………………… 122
6.2. Timbre si Sistemul Racket …………………………………….. 126
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 130
Teste-grilă …………………………………………………………. 130
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 131

CAPITOLUL 7
AUTONOMIA
Concepte-cheie ……………………………………………………... 132
Rezumat …………………………………………………………….. 132
7.1. Contracte pentru schimbare …………………………………... 133
7.2. Autonomia ……………………………………………………. 137
7.3. IndependenTa de scenariu ……………………………………... 138
7.4. Viziunea AT asupra conceptului de „vindecare” ……………... 138
7.5. Analiza tranzactională si spiritualitatea ………………………. 139
Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 144
Teste-grilă …………………………………………………………. 144
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 145

CAPITOLUL 8
SCOLI DE ANALIZĂ TRANZACłIONALĂ
Concepte-cheie ……………………………………………………... 146
Rezumat …………………………………………………………….. 146
8.1. Scoala clasică ……………………………..…………………... 146
8.2. Scoala Redeciziei ……………………………………………... 148
8.3. Scoala Cathexis ……………………………………………….. 151
8.4. Analiza tranzactională relatională …………152

Întrebări si teme de autoevaluare …………………………………. 156
Teste-grilă …………………………………………………………. 156
Bibliografie obligatorie …………………………………………… 157
Bibliografie generală ………………………………………. 159



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu