duminică, 10 februarie 2013

COPILUL, FAMILIA SI LUMEA EXTERIOARA



Autor : Donald Woods Winnicott                
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toti

An aparitie :2013
Editia a       
Editia originala
Traducerea Nicoleta Dascălu
ISBN  978-973-707-683-0
Nr pagini :304
Format 130 x 200
Pret : 33,25 lei la Editura, 32 lei la eusunt



Descrierea editurii:
Pornind de la legătura naturală care se creează între mamă şi copil, D.W. Winnicott explorează o serie de probleme cotidiene din viaţa unui bebeluş şi a mamei lui, cum ar fi hrănirea, plânsul şi joaca, grijile, primele mişcări spre independenţă, precum şi, mai târziu, probleme serioase, cum sunt furtul şi minciuna. Importanţa mamei la începutul vieţii, timiditatea, educaţia sexuală în şcoală şi rădăcinile agresivităţii sunt expuse într-o manieră directă, accesibilă şi prietenoasă. Pe parcursul fiecărui capitol, Winnicott scoate în evidenţă abilităţile înnăscute ale mamei şi ale părinţilor în general şi face diferenţa între acestea şi deprinderile care trebuie achiziţionate de-a lungul timpului de către cei care cresc şi educă un copil.

Capacitatea voastră de a şti ceea ce este real şi ceea ce nu este real îi este de mare ajutor copilului din toate punctele de vedere, pentru că el nu reuşeşte să înţeleagă decât treptat că lumea nu este aşa cum ne o imaginăm şi că imaginaţia nu este chiar ca lumea reală. Dar fiecare are nevoie de cealaltă. Ştiţi prea bine că primul obiect pe care îl iubeşte bebeluşul – o bucăţică de pătură sau o jucărie moale –înseamnă pentru el o parte din propria persoană şi, dacă i o luaţi sau o daţi la spălat, este o tragedie. Când bebeluşul începe să arunce obiectul iubit şi alte obiecte (aşteptându-se, desigur, să le ridice cineva şi să i le dea înapoi), atunci ştiţi că a venit momentul în care aveţi şi voi permisiunea de a pleca şi a vă întoarce.

Unele persoane cred că un copil este ca lutul în mâinile unui olar. Ele încep să îl modeleze şi se simt responsabile de ceea ce vor obţine. Total greşit. Dacă asta este ceea ce simţiţi, veţi fi copleşiți de o responsabilitate pe care nu trebuie să v-o asumaţi. Dacă acceptaţi ideea că bebeluşul conţine în el tot ce îi trebuie pentru a trăi, atunci veţi putea acorda mai multă atenţie procesului de dezvoltare şi veţi fi fericiți să răspundeţi nevoilor lui.

D.W. Winnicott, pediatru şi psihanalist britanic, a fost medic şi şef de secţie la Spitalul de copii Paddington Green timp de 40 de ani, până la pensionare, precum şi preşedintele Societăţii Britanice de Psihanaliză. D.W. Winnicott a avut o activitate bogată şi ca profesor, susţinând cursuri pentru psihanalişti, psihiatri de copii, profesori şi asistenţi sociali. A practicat psihanaliza şi psihiatria pediatrică până la sfârşitul vieţii, în 1971. La Editura Trei au mai apărut, printre altele: De la pediatrie la psihanaliză, Procesele de maturizare, Joc şi realitate.

Cuprins:

Introducere ... 9

   PARTEA I
   Mama şi copilul
... 13

1. Un bărbat studiază maternitatea ... 15
2. Cum începeţi să vă cunoaşteţi bebeluşul ... 20
3. Bebeluşul ca preocupare curentă ... 28
4. Hrănirea sugarului ... 34
5. Unde ajunge mâncarea? ... 41
6. Finalul procesului digestiv ... 47
7. Portretul bebeluşului hrănit de mamă ... 53
8. Alăptatul ... 59
9. De ce plâng bebeluşii? ... 69
10. Lumea în doze mici ... 83
11. Bebeluşul ca persoană ... 90
12. Înţărcatul ... 97
13. Şi tot despre bebeluşii care sunt nişte persoane ... 104
14. Moralitatea înnăscută a bebeluşului ... 114
15. Instinctele şi dificultăţile normale ... 121
16. Copiii mici şi alţi oameni ... 127

   PARTEA A II-A
   Familia
... 137

17. Şi taţii? ... 139
18. Standardele lor şi standardele voastre ... 147
19. Ce înţelegem printr-un copil normal? ... 154
20. Copilul unic ... 163
21. Gemenii ... 170
22. De ce se joacă copiii? ... 177
23. Copilul şi sexul ... 183
24. Furatul şi minţitul ... 201
25. Primele experimente independente ... 200
26. Sprijin pentru părinţii normali ... 216

   PARTEA A III-A
   Lumea exterioară
... 221

27. Nevoile copiilor mai mici de cinci ani ... 223
28. Mama, educatoarea şi nevoile copilului ... 237
29. A influenţa şi a fi influenţat ... 250
30. Diagnosticul educaţional ... 257
31. Timiditatea şi tulburările nervoase la copii ... 265
32. Educaţia sexuală în şcoli ... 271
33. Vizitarea copiilor la spital ... 278
34. Aspecte ale delincvenţei juvenile ... 286
35. Rădăcinile agresivităţii ... 293

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu