10/07/2022

INTELIGENTE MULTIPLE. Noi orizonturi

Autor :
Howard Gardner                 
Editura Curtea Veche
An aparitie :2007 (Sigma)
Editia a II-a
Editia originala: Multiple intelligences : new horizons 1993
Traducerea Nicolae Damaschin
ISBN  978-606-44-1162-4
Nr pagini : 576
Format 150 x 230
Pretul la data postarii : 76 lei la Editura, 60 lei la libris, 64 lei la elefant
Disponibilitate BCU (ed 2006)



Descrierea editurii:

        Prima editie a Inteligentelor multiple. Noi perspective a fost publicata in 1993, la zece ani dupa Perspective ale mintii, cartea care a facut revolutie in sistemul de educatie din intreaga lume. Aici, Howard Gardner analizeaza inteligentele multiple folosindu-se de exemple notabile, precum Helen Keller, T.S. Eliot, Virginia Woolf, Babe Ruth sau Yehudi Menuhin, si urmareste cum a fost primita teoria sa in sistemele educationale care au adoptat-o si au transformat-o in curricula de baza.

        Howard Gardner explică de ce testele standardizate reprezintă capcane și propune în schimb educația centrată pe elev, oferind soluții pentru a preda întregii populații și a nu irosi nicio minte.

        Daca am pune in practica macar o cantitate infima din cunostintele pe care ni le ofera Gardner, educatia ar avea ca rezultat o intelegere mai profunda, ceea ce ar trebui sa fie principalul sau ideal. - Rexford Brown
 
        Se glumeste pe seama teoriilor din psihologie cum ca se aplica la cei care le emit si cu siguranta ca acesta este si cazul lui Gardner: e un om creativ, deschis la minte, abil, disciplinat si stapan pe inteligente multiple. E cazul sa ne bucuram ca unul dintre cei mai influenti psihologi in viata si-a raportat cunostintele la propria munca si viata. - Steven Pinker

        Oricand Howard Gardner face apel la capacitatea sa de sinteza si la vasta eruditie de care da dovada indiferent de subiect, putem fi siguri ca avem de-a face cu o noua aventura intelectuala care ne va captiva cu totul. Daca manifestul sau ar fi ascultat, viitorul copiilor nostri ar avea multe de castigat. - Mihaly Csikszentmihalyi

        Howard Gardner (n. 1943) este profesor de Cognitie si Educatie la Harvard Graduate School of Education. Este profesor asociat de Psihologie la Universitatea Harvard si profesor de neurologie la Universitatea de Medicina din Boston. Este cunoscut mai ales pentru teoria sa a inteligentei multiple, o viziune critica a teoriei existentei unei inteligente unice care ar putea fi masurata psihometric.

        Din lucrarile sale aparute la noi:

Stiinta mintii.Un dialog între Est şi Vest (coautor), Cartea Daath 2006
Tratat de razgandire. Arta si stiinta modificarii mentalului, All 2006
Munca bine facuta. Cand excelenta si etica isi dau mana (coautor), Sigma 2005
Mintea disciplinata. Educatia pe care o merita orice copil, dincolo de informatii si teste standardizate, Sigma 2005, 2011
Inteligente Multiple. Noi orizonturi, Sigma 2007, Curtea Veche 2022
Mintea umana. Cinci ipostaze pentru viitor, Sigma 2007
Adevarul, frumosul si binele. Noi valente in educatia secolului XXI, Sigma 2012
Minti conducatoare. Istorii de viaţă ale liderilor mondiali, Trei 2014
Generatia App. Cum navigheaza tinerii prin universul digital al identitatii, initimitatii si imaginatiei, Sigma 2015
Mintea sintetizatoare. Memoriile creatorului teoriei inteligentelor multiple, Sigma 2021
Perspective ale mintii. Teoria inteligentelor multiple, Curtea veche 2022

Cuprins:

O recenzie extraordinară a volumului Mind, Work, and Life 11
            Mințile capabile și geneza, menținerea și dezvoltarea unei ecologii creative a minților interactive de Cătălin Mamali  14

Introducere  89


Partea I: Teoria 
         Capitolul 1.Pe scurt /97
         Capitolul 2.Viziunea dupa douazecisicinci de ani /135
         Capitolul 3.Dincolode inteligenta : alte capacitati omenesti valoroase /159
         Capitolul 4.Puntea catre educatie /183
         Capitolul 5.Intrebari frecvente despre teorie si practica /201

Partea a II-a: Perspective educationale
         Capitolul 6.Cultivarea inteligențelor în primii ani de viață /243
         Capitolul 7.Proiecte in scoala primara /285
         Capitolul 8.Multiple puncte de acces multiple catre intelegerea disciplinara /299
         Capitolul 9.Studiul disciplinat in liceu: introducere in metoda Arts PROPEL /337
         Capitolul 10.Evaluarea in context: o alternativa la testarea standardizata /371

Partea a III-a: Noi perspective 
         Capitolul 11.Contexte sociale /415
         Capitolul 12.La locul de minca /447
         Capitolul 13.Viitorul /481

Anexe 
A – Multumiri /519
B – Sursele capitolelor /521
C –Publicatii despre inteligentele multiple /525
D – Referinte /545
Indice de nume /567
Indice de termeni /571

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu