16/03/2013

COPILUL DIFICIL. Manualul terapeutului pentru evaluare si trainingul părinţilor



Autor : Russell A. Barkley                
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologul expert
An aparitie :2009
Traducerea Kállay Éva
ISBN  978-973-7973-64-1
Nr pagini :260
Format 210 x 280
Pret : 40 lei la Editura, 28 lei la librariapsi 
29,30 la librarie.net
pdf aici



Descrierea editurii:
Acest manual include un ghid clinic pentru abordarea tulburărilor de comportament, elaborat de cea mai cunoscută autoritate din domeniu, Dr. Russell A. Barkley. Manualul cuprinde:
- 10 sesiuni pentru un program de training al părinţilor;
- o sesiune de evaluare care integrează criteriile de diagnostic din DSM IV;
- materiale utile care întăresc fiecare etapă a programului.
Cartea este o resursă foarte utilă pentru practicienii care vor învăţa tehnicile oferite pentru a-i ajuta pe părinţi:
- să înţeleagă comportamentele neadecvate ale copiilor;
- să-i motiveze pe copii şi să crească gradul lor de complianţă;
- să reducă frecvenţa comportamentelor noncompliante;
- să stabilească sisteme de disciplinare adecvate, fără a folosi pedeapsa fizică;
- să îmbunătăţească comportamentul şcolar al copiilor cu un nou sistem de recompense utilizat acasă. 

Cuprins:



Prefaţă  9

Introducere  11

Partea I
Informaţii necesare utilizării programului  23

Capitolul 1  Raţiunile fundamentale ale programului  25
Capitolul 2  Evaluarea clinică a copiilor dificili  51
Capitolul 3  Considerente practice în trainingul părinţilor  77
Capitolul 4  O trecere în revistă a programului de training al părinţilor 85

Partea a II-a
Ghidul terapeutului pentru implementarea programului de training  93

Etapa 1 De ce sunt copiii neascultători  95
Etapa 2 Acordaţile atenţie!  105
Etapa 3 Dezvoltarea complianţei şi a jocului independent  113
Etapa 4 Când lauda nu este suficientă: jetoane şi puncte  123
Etapa 5 Metoda TimeOut şi alte metode de disciplinare  135
Etapa 6 Utilizarea metodei timeout şi în cazul altor comportamente neadecvate  149
Etapa 7 Anticiparea problemelor: managementul comportamentelor copilului în locuri publice  151
Etapa 8 Îmbunătăţirea comportamentului şcolar de acasă: fişa de evaluare a comportamentului şcolar zilnic  159
Etapa 9 Managementul problemelor comportamentale viitoare  163
Etapa 10 Şedinţa de fixare şi întâlnirile de followup  167

Partea a III-a
Instrumente de evaluare  171

Instrucţiuni generale de completare a chestionarelor (Formularul 1)  175
Informaţii despre copil şi familie (Formularul 2)  176
Formularul de istoric medical şi de dezvoltare (Formularul 3)  177
Scala de evaluare a tulburărilor de comportamente disruptive – varianta pentru părinţi (Formularul 4)  180
Scala de evaluare a tulburărilor de comportamente disruptive – varianta pentru educatori (Formularul 5)  182
Chestionarul de evaluare a situaţiilor de acasă (Formularul 6)  183
Chestionarul de evaluare a situaţiilor de la şcoală (Formularul 7)  184
Cum să vă pregătiţi pentru procesul de evaluare a copilului (Formularul 8)  185
Interviu clinic – Formular pentru părinţi (Formularul 9)  194
Scala de evaluare a comportamentului adulţilor – Autoevaluarea comportamentului actual (Formularul 10)  219
Scala de evaluare a comportamentului adulţilor – Autoevaluarea comportamentului din copilărie (Formularul 11)  220

Partea a IV-a
Fişe de lucru pentru părinţi  221

Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 1: Profiluri ale caracteristicilor copilului şi ale părintelui  225
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 1: Scala de evaluare a problemelor de familie  226
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 2: Atenţie la comportamentele de joacă pozitive ale copilului dumneavoastră 229
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Atenţie la complianţa copilului dumneavoastră  232
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Daţi comenzi eficiente  233
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 3: Participarea la jocul independent  234
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 4: Sistemul de recompense cu jetoane şi puncte de acasă  236
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 5: Time Out!  239
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 7: Anticiparea problemelor Managementul comportamentului copilului în locuri publice  243
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 8: Folosirea unei fişe de evaluare zilnică a comportamentului şcolar 246
Fişe de lucru pentru părinţi pentru Etapa 9: Managementul problemelor comportamentale viitoare  253

Bibliografie  255


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu