joi, 21 martie 2013

ORGANIZATIA INTELIGENTA. Zece teme de managementul organizatiilor



Autor : Dumitru Iacob, Diana-Maria Cismaru                
Editura Comunicare.ro
Colectia Cursuri Universitare
An aparitie :2010
Editia a II-a , revizuita    
ISBN 978-973-711-237-8
Nr pagini :202
Format 170 x 240
Pret : 27 lei la Editura,24,77  lei la elefant (13,24 lei ebook-ul), 35 lei la librarie.net



Descrierea editurii:
Realitatea în care se nasc si se dezvolta organizatiile în prezent este una deconcertanta. Schimbarile si tendintele de sens opus solicita firmele, companiile si institutiile sa-si perfectioneze atat metodele de lucru si modul de gestionare a resurselor, cat si canalele de comunicare interna si externa. Sanatatea organizatiilor este în legatura directa cu capacitatea lor de detectare corecta a schimbarilor din mediu si de adaptare creativa la presiuni si influente externe. In ultima instanta, o organizatie sanatoasa este o organizatie inteligenta. Drumul catre însusirea acestor trasaturi reprezinta o provocare pe termen mediu pentru organizatiile romanesti.

Dumitru Iacob este profesor la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA) si coordonator de doctorat în cadrul Academiei de Inalte Studii Militare din Bucuresti. Managementul organizatiilor, comunicarea organizationala si relatiile publice reprezinta domeniile curente de interes. A publicat numeroase articole de specialitate si comunicari stiintifice pe temele sanatate organizationala, strategii de comunicare si gandire manageriala. Este coautor al cartii Relatiile publice – eficienta prin comunicare (2003, 2005).

Diana-Maria Cismaru este conferentiar la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative (SNSPA). Domeniile recente de cercetare vizeaza comunicarea organizationala, relatiile publice în mediul online si dezvoltarea social media. Este coautor al cartii Relatiile publice – eficienta prin comunicare (2003, 2005), autor al cartii Comunicarea interna în organizatii (2008) si editor al cartii Teleromania în zece zile (2009).
Cuprins:


Argument pentru organizaţia inteligentă / 7

CAPITOLUL 1
Gândirea managerial-organizaţională / 9
1.1. Corelaţiile si perspectivele - constituenţi ai gândirii managerial-organizaţionale / 10
1.2. Paradigmele gândirii manageriale / 13
1.3. Presupoziţiile gândirii manageriale / 16
1.4. Scopurile gândirii manageriale / 19
1.5. Problemele gândirii manageriale / 21
1.6. Nivelurile gândirii manageriale / 23
1.7. Domeniile generării si manifestării corelaţiilor manageriale / 24
1.8. Gestionarea resurselor strategice / 27

CAPITOLUL 2. Elemente introductive pentru studiul organizaţiilor / 35
2.1. Structura organizaţiilor / 36
2.2. Clasificarea organizaţiilor / 39
2.3. Organizarea la extrem - instituţiile totale / 40

CAPITOLUL 3. Perspective teoretice / 49
3.1. Metode de studiu în organizaţii / 49
3.2. Perspective asupra organizaţiei / 53

CAPITOLUL 4.Orientări în managementul organizaţiilor / 65
4.1. De la managementul clasic la orientarea spre structuri / 66
4.2. Orientarea spre oameni / 68
4.3. Omul - principala resursă a organizaţiei / 70
4.4. Schimbarea si dezvoltarea organizaţiilor / 71

CAPITOLUL 5. Dinamica socială si viitorul organizaţiilor / 81
5.1. Organizaţiile viitorului / 81
5.2. De la structura simplă la adhocraţie / 82
5.3. Raţionalitatea pragmatică / 85
5.4. Transformări recente si influenţe asupra organizaţiilor / 86

CAPITOLUL 6. Funcţiile conducerii organizaţiilor / 95
6.1. Diagnoza / 97
6.2. Prognoza / 98
6.3. Decizia / 99
6.4. Organizarea / 102
6.5. Motivarea / 105
6.6. Controlul / 109

CAPITOLUL 7. Conducători, manageri si lideri în organizaţii / 117
7.1. Conducători, manageri si lideri - distincţii si corelaţii / 117
7.2. Conducerea sub impactul proceselor sociale contemporane / 118
7.3. Personalitatea si comportamentul liderului / 120
7.4. Stiluri de conducere / 122

CAPITOLUL 8. Comportamentul organizaţional / 137
8.1. Putere si influenţă în organizaţii / 137
8.2. Roluri în grupul de lucru. Participare si comunicare / 139
8.3. Conflictele - cauze si strategii de gestionare / 140
8.4. Stresul în organizaţii / 145

CAPITOLUL 9. Cultura organizaţională / 155
9.1. Conţinutul culturii organizaţionale / 155
9.2. Orientări privind geneza culturii organizaţionale / 157
9.3. O abordare analitică a culturii organizaţionale / 159

CAPITOLUL 10. Comunicare si adaptare / 173
10.1. Informare si comunicare / 173
10.2. Direcţii si forme de comunicare organizaţională / 176
10.3. Adaptarea si sănătatea organizaţiilor / 182
10.4. Noile tehnologii si comunicarea organizaţională / 187

Răspunsuri corecte la grilele de autoevaluare / 197

Bibliografie selectivă / 199




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu