vineri, 29 martie 2013

RELATIILE PUBLICE. Principii si strategii



Autor : Cristina Coman                
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM
An aparitie :2001
ISBN  973-683-809-9
Nr pagini : 200
Format 160 x 235
Pret : 22,95 lei la Editura, 18,36 lei la elefant (14,95 lei e-book), 22,99 lei la librarie.net





Descrierea editurii:
Rezultat al unei activitati didactice universitare, lucrarea defineste conceptele si principiile fundamentale ale relatiilor publice, organizarea sistemului mass-media si tehnicile de lucru specifice comunicarii cu presa scrisa si audiovizuala, de la intocmirea dosarelor de presa la organizarea conferintelor si la redactarea comunicatelor. Se acorda o atentie deosebita comunicarii cu presa in situatii de criza.
.
Cristina Coman este conferentiar universitar la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii a Universitatii din Bucuresti. A beneficiat de stagii de perfectionare in jurnalism si comunicare la Ecole Superieure de Journalisme, Lille (Franta – 1992), Universite Libre de Bruxelles (Belgia – 1993), State University of South Carolina (SUA – 1995) si Universite Paul Valery de Montpellier (Franta – 1999). Este autoarea lucrarii Relatii publice: tehnici de comunicare cu presa, aparuta in 1999 la Editura ALL, Bucuresti, reeditata cu titlul Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2000 (editia a II-a, 2004), precum si a volumelor Relatiile publice. Principii si strategii, Editura Polirom, Iasi, 2001, si Relatiile publice: modele teoretice si studii de caz, Editura Universitatii din Bucuresti, 2009. A sustinut numeroase comunicari stiintifice si a tinut sesiuni de training pentru personalul din Ministerul Sanatatii, Ministerul Mediului, Ministerul Agriculturii, Ministerul Afacerilor Externe, organizatii nonguvernamentale, diverse firme din Romania. Este membru fondator al Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice si al Asociatiei Formatorilor in Jurnalism si Comunicare si membru international al Association for Education in Journalism and Mass Communication (SUA).
Cuprins:


Introducere  9

Relaţiile publice - cadru general 13
1. O tipologie a definiţiilor  14
    1.1. Definiţii bazate pe activităţile din relaţiile publice 16
    1.2. Definiţii bazate pe efectele relaţiilor publice  18
2. Perspective critice asupra diverselor definiţii ale relaţiilor publice  21
3. Termeni de referinţă în definirea relaţiilor publice  22
    3.1. Organizaţiile  22
    3.2. Publicul 25
    3.3. Funcţia managerială  31
    3.4. Comunicarea 32
4. Relaţiile publice ca proces  36
5. Principii şi valori în relaţiile publice 38
6. Concluzii   40

Istoria relaţiilor publice 43
1. Modalităţi de abordare a relaţiilor publice 44
2. Momente semnificative din istoria relaţiilor publice   47
    2.1. Precursorii  48
    2.2. Primele instituţii   51
    2.3. Părinţii relaţiilor publice moderne   52
    2.4. Relaţiile publice în societatea modernă   56

Departamente şi firme de relaţii publice 61
1. Departamentele de relaţii publice   61
2. Firmele de relaţii publice   67
3. Calităţile unui specialist în relaţii publice   71

Campaniile de relaţii publice 73
1. Definiţii, tipologii, caracteristici 73
    1.1. Noţiuni fundamentale  73
    1.2. Forme de clasificare 79
    1.3. Caracteristici ale campaniilor de relaţii publice 80
2. Planul unei Campanii de Relaţii Publice   81
    2.1. Definirea problemei  82
    2.2. Analiza situaţiei 85
    2.3. Stabilirea obiectivelor  91
    2.4. Identificarea diferitelor categorii de public 93
    2.5. Stabilirea strategiilor   95
    2.6. Stabilirea tacticilor   99
    2.7. Fixarea calendarului 103
    2.8. Stabilirea bugetului 105
    2.9. Definirea procedurilor de evaluare  107
    2.10. Concluzii  112
3. Exemple de campanii de relaţii publice   113
    3.1. Campania pentru reciclarea resturilor menajere din San Jose  113
    3.2. Campania NASA „Pentru spaţiu”  114

Comunicarea de criză  117
1. Definiţii şi tipologii ale crizei   118
    1.1. Definiţii  118
    1.2. Tipologia crizelor 121
    1.3. Etapele evoluţiei unei crize  123
2. Managementul crizelor   126
    2.1. Comunicarea de criză  128
        2.1.1. Evaluarea riscurilor  128
        2.1.2. Planificarea comunicării de criză  130
        2.1.3. Răspunsul  136
        2.1.4. Refacerea organizaţiei  137
    2.2. Rolul specialiştilor în relaţii publice în situaţii de criză  137
3. Strategii ale comunicării de criză  139
    3.1. Modelul lui W.L. Benoit  140
    3.2. Modelul lui W.T. Coombs  142
4. Relaţia cu presa în situaţii de criză  144
5. Exemple de gestionare a crizelor   146
    5.1. Cazul Tylenol  146
        5.1.1. Filmul evenimentelor  146
        5.1.2. Strategia de gestionare a crizei  149
        5.1.3. Comunicarea cu publicurile implicate  150
        5.1.4. Concluzii  153
    5.2. Accidentul aviatic de la Baloteşti  153
        5.2.1. Mediatizarea evenimentului  153
        5.2.2. Strategii de comunicare folosite de TAROM  155
        5.2.3. Concluzii  158
    5.3. Accidentul ecologic de la Baia Mare  159
        5.3.1. Mediatizarea evenimentului  160
        5.3.2. Strategii de comunicare folosite de actorii crizei 170
        5.3.3. Concluzii  174

Anexa . Coduri profesionale în relaţiile publice  179
       Codul Standardelor Profesionale în Practicarea Relaţiilor Publice adoptat de Public Relations Society of America (PRSA)   179
       Declaraţia de principii  179
       Codul Standardelor Profesionale în Practicarea Relaţiilor Publice  180
Codul Etic al Comunicatorilor Profesionişti adoptat de International Association of Business Communications (IABC)  181
       Preambul   181
       Codul Etic al Comunicatorilor Profesionişti  182
„Code of Athens”: Codul Internaţional de Etică pentru Relaţiile Publice adoptat de International Public Relations Association (IPRA)  183

Glosar de termeni din relaţiile publice  185
Bibliografie   191

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu