joi, 14 martie 2013

TERAPIA CENTRATA PE COPIL. Ghid practic



Autor : Jim Wilson             
Editura Polirom
Colectia Psihologie clinica si psihoterapie
An aparitie :2011
Traducerea Claudia Koblicica
ISBN 978-973-46-1890-3
Nr pagini :232
Format 130 x 200
Pret : 27,95 lei la Editura,18,20 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Adept al abordarii problemelor psihologice specifice intr-un cadru mai larg, Jim Wilson prezinta o ampla paleta de tehnici aplicabile in cazul copiilor de diferite virste. Tehnicile sint ilustrate cu numeroase exemple si studii de caz ce pun in evidenta componentele-cheie ale oricarei terapii eficiente: o relatie copil-terapeut bazata pe incredere, o buna comunicare, jocul ca metoda terapeutica, evitarea unei posibile dependente afective a copilului de psihologul sau. Informatiile prezentate intr-o maniera accesibila sint utile pentru studentii de la facultatile de psihologie care doresc sa se specializeze in domeniu, precum si pentru psihoterapeuti, psihologi sau psihopedagogi.
Jim Wilson este psihoterapeut de familie si trainer in terapia de familie. Este fost director al Centre for Child Focused Practice la Institute of Family Therapy din Londra si a fost pentru multi ani director si membru al consiliului de conducere la Cardiff Family Institute (Tara Galilor). A sustinut proiecte de consultanta si workshopuri in Marea Britanie, Tarile Scandinave si Irlanda. A mai publicat The Performance of Practice: Enhancing the Repertoire of Therapy with Children and Families (Karnac, Londra, 2007).

Cuprins:


Mulţumiri  9
Cuvânt-înainte (David Campbell, Ross Draper)  11
Prefaţă (John Burnham) 13

Introducere  19
Capitolul 1. Cadrul teoretic al practicii terapeutice centrate pe copil   29
Capitolul 2. Copilul în contextul terapeutic : convocarea şi consultarea persoanelor semnificative   39
Capitolul 3. Stabilirea unei conexiuni: prima întâlnire   61
Capitolul 4. Întrebări centrate pe copil   93
Capitolul 5. Jocul de rol pentru probleme serioase   117
Capitolul 6. Forme ale scrisului în terapia copilului  145
Capitolul 7. întrebări care îi preocupă pe terapeuţi   171
Capitolul 8. Perspectivele copiilor   193
Note de final   199

Anexă   201
Referinţe bibliografice 209
Index   215


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu