joi, 14 martie 2013

TERAPIA INTEGRATIVA. Ghid practic



Autor :Maja O'Brien, Gaie Houston                 
Editura Polirom
Colectia Psihologie clinica si psihoterapie
Editia a II-a
An aparitie :2009
Traducerea Miruna Andriescu
ISBN  978-973-46-1577-3
Nr pagini :344
Format 130 x 200
Pret : 37,95 lei la Editura, lei la elefant, lei la librarie.net
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:
Terapia integrativa combina cercetarile privind procesele terapeutice si rezultatele lor si pe cele privind dezvoltarea umana pentru a obtine un cadru terapeutic usor adaptabil la cazurile concrete. Volumul evidentiaza, pe baza unor studii de caz, elementele comune si diferentele dintre diversele abordari, comparind cele trei modele esentiale: psihodinamic, cognitiv-comportamental si umanist-existential. Metodele de training si practica sint evaluate in functie nu de modelul teoretic caruia ii corespund, ci de utilitatea lor pentru clienti. Terapia integrativa se adreseaza studentilor si absolventilor facultatilor de psihologie care se specializeaza in psihologie clinica si psihoterapie, celor ai facultatilor de medicina care se pregatesc sa devina psihiatri, precum si practicienilor din domeniu.

Maja O’Brien este psiholog si psihoterapeut, supervizor si trainer la Oxford, coordonator principal de doctorat in psihoterapie la Metanoia Institute si Middlesex University.
Gaie Houston este psihoterapeut si lector la The Gestalt Centre, Londra.

Cuprins:


Prefaţă la ediţia a doua       11
Mulţumiri       13

Capitolul 1 - Introducere      15
Domeniul terapiei       19
Obstacole în calea integrării     21
Un model organic      28
Ce este terapia ?        31
Ce este cercetarea?        33
Scurtă prezentare a cărţii        34
De la teorie la practică    42
Înţelegerea teoretică     44

Capitolul 2 - Cum funcţionează terapia?               47
O perspectivă critică asupra metodologiei cercetării         50
Noi abordări ale cercetării în psihoterapie : cercetarea calitativă   54
Terapia funcţionează?   56
Diferenţe între modele: ce tip de terapie este cel mai eficient?  58
Factori comuni  59
Cum funcţionează terapia?          61
Implicaţiile descoperirilor studiilor asupra practicii terapeutice    75
Concluzii              77
Sugestii de lecturi pe tema cercetării       77

Capitolul 3 - Dezvoltarea umană     79
Ce se cercetează şi de ce         83
Cum apare schimbarea ?          86
Factori care influenţează dezvoltarea     89
Dezvoltarea sinelui şi a relaţiilor personale       92
Explicata teoretică a rezultatelor studiilor          97
Studiile referitoare la dezvoltarea timpurie       101
Rolul afectului şi empatiei în dezvoltarea timpurie        104
Tendinţa de integrare     107

Capitolul 4 - Un cadru pentru practica terapiei integrative           111
Introducere        111
Componentele aplicării terapiei integrative          115
Integrarea cercetării şi practicii terapeutice          126
Instalatorul, poetul şi strategul: etica relaţiei terapeutice      136
Specialistul în terapie integrativă: un practician reflexiv  143

Capitolul 5 - De ce sîntem aici şi ce sperăm să realizăm ?    145
Întrebări frecvente         145
Scopurile terapiei          146
Obiectivele terapiei        147
Înţelegerea teoretică     148
Comparaţii între modele: teorie şi obiective        159
Alianţa terapeutică: o perspectivă integrativă     166

Capitolul 6 - întrebări legate de timp şi spatiu: cînd şi unde   173
Etapele terapiei                       174
Înainte de terapie      175
Prima şedinţă    179
Etapa de mijloc     188
Finalul   188
Limite    191
Durata terapiei şi frecvenţa şedinţelor                   193

Capitolul 7 - Instrumentele profesiei     197
Unghiul de vedere: a face şi a fi 197
Aptitudini generale necesare oricărui terapeut  201
Intervenţii specifice diverselor modele  202
Diverse metode în acţiune           217

Capitolul 8 - Relaţia terapeutică               223
Diverse modele şi relaţia terapeutică      224
Tendinţe convergente   242
Concluzii şi implicaţii în pregătirea terapeuţilor    249

Capitolul 9 - Pregătirea terapeutului      253
Teoria: învăţarea participativă    255
Practica: atelierele experienţiale               256
Evaluarea studenţilor     261

Anexe
Anexa 1 - Schiţa unei proceduri de evaluare în terapia cognitiv-analitică  275
Anexa 2 - Teoria: învăţarea participativă                 279
Anexa 3 - Coduri şi dileme etice (capitolul 4)        285
Anexa 4 - Cine sîntem şi ce sperăm să realizăm? (capitolul 5)        289
Anexa 5 - Întrebări referitoare la timp şi spaţiu (capitolul 6)          293
Anexa 6 - Instrumentele meseriei - Relaţia terapeutică (capitolele 7 şi 8)                299

Bibliografie         311
Index de nume  325
Index tematic    329


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu