14/03/2013

TERAPIA LOGOPEDICA. Implementarea mijloacelor informatice



Autor :   Iolanda Tobolcea, Adina Karner-Hutuleac               
Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza"
Colectia Ştiinţele Educaţiei
An aparitie :2010
ISBN  978-973-703-555-4
Nr pagini :212
Format 147 x 205
Pret : 12 lei la Editura, 18 lei la cartedesucces
Disponibilitate BCU




Descrierea editurii:

        "Folosirea tehnologiei informaţiei şi comunicării (TIC) nu este un scop în sine, ci un mijloc de a satisface anumite cerinţe prin care procesul de învăţare devine din ce în ce mai personalizat, individualizat şi eficient. Obiectivele noastre principale sunt: de a planifica eficient şi de a efectua activităţi terapeutice accesibile copilului cu dizabilităţi, de a încuraja progresul, precum şi consistenţa acestuia într-o varietate de situaţii." (Autorii) 

        Adina Karner-Hutuleac este este doctor în psihologie, conferențiar la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, psihoterapeut‑supervizor în propriul cabinet individual de psihologie și formator de psihoterapie sistemică de familie și cuplu în cadrul Asociației Human Center, a cărei președinte este. Domeniile sale de interes includ psihoterapia sistemică de familie, calitatea vieții pacienților cronici, psihopedagogia specială. Sursa ed.Polirom
        De acelas autor:
Terapia logopedica. Implementarea mijloacelor informatice (coautor), Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", 2010
Violenta în familie. Teorii, particularitati si interventii specifice, Editura Universitatii "Alexandru Ioan Cuza", 2009
Atentia,  memoria si functiile executive. Teorie si practica, EDP 2015
Adictiile in societatea contemporana (co-coord), Polirom 2023

        Iolanda Tobolcea este conferenţiar universitar dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, doctor în Psihologie (Utilizarea unor tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei copilului de vârstă şcolară – cl.I-VIII). A realizat studii şi cercetări privind metodele, procedeele şi tehnicile utilizate pentru recuperarea persoanelor cu diferite dizabilităţi (de limbaj, senzoriale. Dintre cartile sale:
- Orientări psihologice şi logopedice în logonevroză (2000); 
Tehnici audio-vizuale moderne în terapia logonevrozei, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2001,2011, 2013
- Intervenţii logo-terapeutice moderne pentru corectarea formelor dislalice la copilul normal (2002,reeditată în 2011;
- Îndrumător practic în terapia dislaliei (2002,reeditată în 2011); 
- Dezvoltarea abilităţilor de limbaj şi de comunicare la copilul cu sindrom Down (trisomia 21) (2002); 
-Terapia logopedică. Implementarea mijloacelor informatice,(coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2010
- Actualităţi şi perspective în practica logopedică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc) (2008);
-Violenţa în familie : între stigmatizare, acceptare socială şi intervenţie terapeutică, (coautor Maria Nicoleta Turliuc), (2008).
-Logopedie. Strategii terapeutice in corectarea tulburarilor de limbaj (coord), Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013
Terapia tulburărilor de pronunţie. Ghid practic pentru logopezi, educatori/învăţători, părinţi, Ed. Universitatii Alexandru Ioan Cuza 2013

Cuprins:

Introducere   7

Capitolul 1. Utilizarea computerului în cercetarea şi practica logopedică a tulburărilor de limbaj     27
1.1.Analiza sistemelor de terapie asistată de computer pentru limba engleză       27
1.2.Analiza experienţei româneşti de utilizare a mijloacelor informatice în terapia logopedică     42

Capitolul 2. Sistemul de terapie asistată de computer pentru dislalie (limba română)     78
2.1.Descrierea etapelor de realizare a software-ului terapeutic pentru terapia dislaliei     78
2.2.Validarea performanţelor sistemului de terapie asistată de computer (CBST) pentru dislalie   139

Capitolul 3. Evaluarea impactului psiho-social al utilizării mijloacelor informatice în terapia dislaliei     166
3.1.Elaborarea unui chestionar cu întrebări deschisc pentru evidenţierea impactului psiho-social în utilizarea tehnicilor multimedia în terapia dislaliei     166
3.2.Analiza rezultatelor chestionarului cu răspunsuri la alegere privind utilizarea mijloacelor multimedia în terapia logopedică la preşcolari     169
3.3.Concluziile studiului     195

Epilog       199
Bibliografie     203


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu