sâmbătă, 16 martie 2013

TULBURAREA DE SPECTRU AUTIST. Drumul parcurs spre normalitate



Autor :  Alina Porumboiu              
EdituraSPER
Colectia Masteralia
An aparitie :2012

ISBN 978-973-8383-97-5
Nr pagini :124
Pret : 17 lei la Editura, 16,50 lei la librariepsi, 17 lei la librarie.net






Descriereaediturii:
Relativitatea distanţelor ce pot fi parcurse în interiorul acestui caz, aflat încă în curs de desfăşurare, determină chiar o iluzie optică, ieşind din timpul liniar şi încălcând ordinea începutului şi sfârşitului. Privită ceva mai sobru, această lucrare derulează două intervenţii terapeutice adresate unui copil de 5 ani şi respectiv mamei sale. Intrând însă în realitatea faptelor, ceea ce s-a întâmplat a fost o suprapunere de planuri, mai multe faţete ale unei teme centrale: tulburarea de ataşament. Simplificând foarte mult, am putut ajunge la doar trei cuvinte. Ceea ce este şi mai fascinant aici este dezvăluirea relaţiei celor doi, dar şi a fiecărui subiect separat; iar „separat” este un cuvânt important de această dată. Meritul meu este de a aduce împreună cele două subiecte, asemenea unui puzzle, pentru a vă oferi o imagine cât mai completă a cazului.
Autorea
Alina Porumboiu este psiholog, psihoterapeut şi trainer de optimizare şi dezvoltare personală; MD în Psihodiagnoză, Psihoterapie Experienţială Unificatoare (PEU) şi Dezvoltare Personală (Universitatea Bucureşti); în curs de formare în terapii transpersonale (ATT - Asociaţia de Terapii Transpersonale); experienţă în educaţia non-formală a tinerilor şi copiilor (Fundaţia Olde Vechte - Olanda); experienţă de trei ani în lucrul cu copiii ce prezintă tulburări din spectrul autist şi ADHD; cursuri de formare în terapii comportamentale - Univesity of North Texas; membru al Asociaţiei Umanitate.
 
Cuprins:




Introducere 7

CAPITOLUL I PREZENTAREA CAZULUI 8
1.1. Prima întâlnire 8
1.2. Interviul clinic 10
1.3. Ipoteze iniţiale. Obiective. Strategie 11
1.4. Diagnostic experienţial 14
1.5. Diagnostic experienţial prin joc 17
1.6. Diagnostic experienţial prin desen 20
1.7. Familia - o viziune globală 25

CAPITOLUL II INTERVENŢIA TERAPEUTICĂ ASUPRA COPILULUI 28
2.1. Prima parte a terapiei 28
2.2. Implicarea tatălui 30
2.3. Implicarea mamei 37
2.4. Ipoteze şi noi direcţii în strategia terapeutică 40
2.5. A doua etapă în terapia copilului 43
2.6. Intâlnirea cu ambii părinţi 50
2.7. Evaluare în dezvoltare 65

CAPITOLUL III TRECEREA ÎN TERAPIE DE LA COPIL LA MAMĂ 69
3.1. Intervenţia terapeutică a mamei 69
3.2. Ipoteze. Obiective. Strategie 71
3.3. Lucrul terapeutic 73
3.4. Plan de lucru pe viitor 92
3.5. Interpretarea testului proiectiv de personalitate 94

CAPITOLUL IV TEMELE PREZENTE ÎN CAZ ŞI REPERE TEORETICE 102
4.1. Teme 102
4.2. Repere teoretice 105

CAPITOLUL V CONCLUZII 110

CAPITOLUL VI AUTOANALIZĂ 112

MULŢUMIRI 123
BIBLIOGRAFIE 124


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu