sâmbătă, 13 aprilie 2013

COMUNICAREA IN ORGANIZATIILE MILITARE



Autor :  Nicolae Rotaru               
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie :2005
Editia a  II-a     
ISBN 973-733-019-6
Nr pagini :302
Format 130 x 200
Pret : 16 lei la Editura, 18 lei la elefant , 14 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:

„O colectie de texte mai vechi si mai ales recente, din autori romani si mai cu seama straini, din publicatii traduse la noi si mai ales netraduse inca, privitoare la grupurile si organizatiile de tip militar, cu accent pe arhitectura comunicationala specifica lipsea. Crestomatia care s-a nascut in aceste circumstante reprezinta o batalie dintr-un posibil razboi documentar, ale carui teatre de operatiuni asteapta si evolutia altor forte”.
Prof. univ. dr. Ioan Dragan


Cuprins:

Provocările comunicării militare şi globalizarea (prefaţă la ediţia a doua)/9
Cuvânt înainte la ediţia întâi 21

Partea întâi: CERCETĂRI OCCIDENTALE 23

A consulta fără a comunica? 25
Comunicarea în organizaţiile militare 30
Comunicarea ca sarcină a militarilor 43
Pierderea reperelor. Mizele comunicării în timp de criză 48
Informare, comunicare şi motivaţie în forţele armate austriece 52
Din lumea presei 63
Ancheta  67
Comunicarea - resursă strategică 75
Comunicarea în timp de criză, comunicarea aflată în criză. Definirea regulilor înainte de criză 78
Planificarea relaţiilor publice la nivelul unităţii 83
Conducerea comunicării în timp de criză 89
Cultura, vector al comunicării 93
Comunicarea Apărării şi comunicarea Jandarmeriei: care-i sinergia? 97
Libertate de exprimare? 104
Fără încredere totul este inutil 109
Relaţiile dintre armată şi mass-media: încotro? 117
Cercetătorii militari din S.U.A. se-ndreaptă spre un domeniu ştiinţific de viitor: teleportarea informaţiilor 127
Securitatea: o nouă provocare pentru ofiţeri 132
De ce colportăm zvonurile 143
Ce anume nu e dezinformarea 145
Oprirea războaielor liniilor de falie150
Satul planetar sau mondializarea comunicării 153
Comunicarea: un risc al manipulării informaţiei 163
Media greceşti şi intervenţia NATO 171
Informaţia în război 177
Războiul modern şi media - noua linie a frontului 188

Partea a doua: AUTORI ROMÂNI 205

Armată şi societate 207
Managementul situaţiilor de criză 210
Arta de a convinge 212
Riscuri de natură informaţional-comunicaţională la adresa securităţii naţionale 215
Informarea publică pe timpul participării armatei la rezolvarea situaţiilor de criză 221
Influenţele mass-media şi consecinţele acestora asupra sferei militare: războiul Informaţional 225
Comunicarea şi barierele sale in conflictele din Cecenia 231
Managementul crizei 237
Educaţie conversaţională în mediul militar 239
Capacitate comunicaţională 241
Identitate sau identităţi? 243
De ce se vor ciocni civilizaţiile? 246
Conţinutul relaţiilor publice249
Limbajul comandanţilor şi subordonaţilor - între elevaţie şi vulgaritate 254
Mecanismul influenţei instituţionale asupra organizaţiei 257
Educaţia ca forţă combativă 259
Un cuplu diadic: instrucţia şi educaţia 264
Socio-comunicarea in structuri de ordine publică 268
Semiotici comunicaţionale militare non-verbale 275
Informaţia ca entitate combativ-militară 286
Comunicarea internaţională în gestionarea conflictelor 294

Mulţumiri 299


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu