13/04/2013

COMUNICAREA INTERNA IN ORGANIZATII



Autor : Diana-Maria Cismaru                
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie :2010
Editia a II-a???  
ISBN  978-973-733-199-1
Nr pagini :160
Format 130 x 200
Pret : 17 lei la Editura, 19,80 lei la elefant ,15,50 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:

O incursiune in formele si tipurile de comunicare interna in organizatii, oferind o perspectiva de ansamblu asupra posibilitatilor de analiza si de interventie. Lucrarea ofera instrumente utile pentru specialistii in comunicare si domenii conexe, dar si pentru managerii de orice nivel.
Valoarea lucrarii decurge atat din tratarea unor subiecte noi si incitante precum construirea identitatii organizationale si managementul performantei prin comunicare, cat si din adaptarea teoriilor si modelelor de analiza la contextul social si caracteristicile organizatiilor romanesti.

        DIANA-MARIA CISMARU este doctor în sociologie, conferenţiar la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi director al Departamentului Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Coordonează două programe masterale în cadrul facultăţii: Comunicare şi Relaţii Publice şi Social Media şi Marketing Online. Este autor sau coautor al mai multor volume apărute la Editura Comunicare.ro, respectiv Tritonic: 
    Social media şi managementul reputaţiei (2012) etc

Cuprins:

INTRODUCERE 9

METODE DE STUDIU ÎN COMUNICAREA INTERNĂ 11
Cantitativ versus calitativ 12
Metode cantitative 15
Metode calitative 19
Metode integrate de studiu 21

CONDUCERE ŞI COMUNICARE 27
Elemente distinctive în stilul de conducere şi comunicare 28
Variabile situaţionale şi influenţa asupra stilului de conducere 30
Autoritar, democratic, permisiv: tipuri şi subtipuri  34

REŢELE DE COMUNICARE FORMALĂ ŞI INFORMAIĂ  46
Direcţii şi sensuri de comunicare: deficienţe frecvente   47
Reţele de comunicare formală: modele informaţionale pe plan intern 49
Comunicarea şi structura informală: reţele subtile 51

COMPORTAMENTUL ORGANIZAŢIONAL ŞI COMUNICAREA INTERNĂ 57
Puterea şi influenţa: obiective şi traiectorii personale 57
Roluri în grupul de lucru: sarcini comune şi participare inegală 60
Conflictele: strategii de gestionare la nivel interpersonal şi managerial 62
Stresul şi performanţa: posibilităţi de ameliorare prin comunicare 71

IDENTITATEA ORGANIZAŢIONALĂ CA BAZĂ A COMUNICĂRII STRATEGICE  78
Diferenţe între noţiuni: identitate, climat, cultură 78
Instrumente de analiză: percepţia din interior şi din exterior 80
Identitatea la nivel strategic: proiectare şi gestionare  83
Instrumente pentru comunicarea identităţii organizaţionale 85

CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ: VALORILE ŞI ADAPTAREA 94
Adaptarea prin valorile colective 94
Geneza culturii organizaţionale, în interior sau exterior 97
O perspectivă analitică: complexul de valori şi organizaţia 102
În căutarea excelenţei: direcţii şi dileme 108

COMUNICAREA INTERNĂ ŞI MANAGEMENTUL PERFORMANŢEI 113
Motivaţie şi performanţă: teorii şi factori 113
Transformarea motivaţiei extrinseci în motivaţie intrinsecă (downshiftingal) 120
Analiza comportamentală şi performanţa 121
Îmbunătăţirea performanţei prin comunicare internă  126

COMUNICAREA INTERNĂ STRATEGICĂ 132
Publicuri şi acţiuni de comunicare orientate 132
Planuri, obiective, strategii 134
Campanii de comunicare internă 139
Comunicarea internă în caz de criză 142

ÎN LOC DE CONCLUZII. NOILE TEHNOLOGII DE COMUNICARE: OPORTUNITĂŢI ŞI PROVOCĂRI  148

BIBLIOGRAFIE 155


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu