12/04/2013

COMUNICAREA PRIN IMAGINI. Cum sa-ti pui in valoare comunicarea prin intermediul dimensiunii vizuale



Autor : Alain Joannes               
Editura Polirom
Colectia Collegium.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2009
Traducerea Ioana Manole
ISBN  978-973-46-1500-1
Nr pagini :224
Format 160 x 235
Pret : 29,95 lei la Editura, 28,01 lei la elefant (28,01 lei ebook-ul)
26,40 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Imaginile de marca, logourile, modul de prezentare a unor produse, jocurile sint forme de comunicare vizuala. Succesul acestui tip de comunicare este asigurat de coerenta dintre continuturi, simboluri, imagini si suporturile utilizate, care faciliteaza receptarea, intelegerea si memorarea mesajelor de catre destinatari. Utilizat in comunicarea interna si externa a unei organizatii, limbajul imaginilor se supune unor coduri culturale si trebuie sa se adapteze in acelasi timp constringerilor comunicarii. Lucrarea va ajuta sa alegeti tipurile de imagini corespunzatoare diverselor publicuri – parteneri ai firmei, clienti, colaboratori, mass-media –, fiind un ghid util pentru toti profesionistii imaginii si ai comunicarii: agentii de comunicare, directori de comunicare, machetatori, graficieni etc.

Alain Joannes, editorialist politic, analist economic, critic de televiziune, in prezent consultant in comunicare si exploatarea tehnologiilor de diseminare. Are o experienta de peste 40 de ani ca jurnalist in presa scrisa, radio, televiziune si internet. A mai publicat Le journalisme a l’ere electronique (2007).
Cuprins:


Introducere. Imaginea, sursa de productivitate   11

Partea întîi Ce transmitem prin imagini?

Capitolul 1. Cunoaşterea potenţialului imaginilor 15
Şapte senzaţii  15
Şase emoţii  16
Trei tipuri de informaţii 17
Trei rezonanţe 18
Evaluarea impactului imaginilor 20

Capitolul 2. Crearea imaginii de                marcă 23
Legitimitatea şi poziţia pe piaţă 23
Valori care ilustrează legitimitatea 26
Criterii pentru descrierea valorilor 27

Capitolul 3. Prelucrarea unui logo 31
Exploatarea expresivităţii semnelor 31
Concentrarea valorilor într-o formă 37
Cînd un logo este o valoare 40

Capitolul 4. Prezentarea identităţii vizuale 43
Căutarea coerenţei 43
Harta grafică 45
Concentrarea asupra diversităţii 46
Păstrarea superiorităţii de marcă 48
Structurarea unui sistem de identitate vizuală 49
          Mitologii contemporane 51
          Legende urbane  54
          Metafore dinamice 54
Inspiraţia imageriilor puternice 54

Partea a doua.  Cum transmitem mesaje prin imagini?

Capitolul 5. Reţete pentru imagini eficiente 59
Expunerea perspectivei 60
          Perspective plauzibile sau improbabile 60
          Perspective subiective 60
          Distanţele 61
Modificarea profunzimii de cîmp 61
Diversificarea unghiurilor camerei 62
          Plonjeul 62
          Contraplonjeul 62
Alternarea cadrelor 62
          Expresivitatea 63
          Dinamica 64
Structurarea imaginii 64
          Regula celor trei părţi 64
          Linii şi volume 65
Controlul luminii 66
          Teoria umbrelor 66
          Repartizarea luminilor 67
          Lumină caldă sau rece 67
Cele trei stări ale culorii 67
          Armonii şi discordanţe 68
          Materiale şi texturi 68
Ritm şi tempo 69
          Captarea sau simularea mişcării 69
          Principalele mişcări ale camerei 70
          Ritmul 70

Capitolul 6. Adaptarea semnelor grafice la desene 73
Cunoaşterea tipurilor de caractere şi forme 73
          Grifonaje, crochiuri şi scheme 73
          Semne, pictograme, indicatoare 73
          Siluete 75
          Embleme şi blazoane76
          Gravuri şi medalii 77
Alegerea unei tehnici după criteriul expresivităţii  78
          Creionul şi pana 78
          Cerneluri şi tuşuri 78
          Acuarele, guaşe, culori acrilice, uleiuri 79

Capitolul 7. Cum prind glas culorile 81
Obţinerea gradului optim de vizibilitate 81
Culori, senzaţii şi emoţii 82
Sugerarea sentimentelor şi ideilor 86
Inducerea climatelor 88

Capitolul 8. Ce se poate spune în fotografie 91
Crearea unei relaţii prin fotografie 91
Surprinderea lucrurilor pe care ochiul nu poate să le vadă 92
Motive pentru alegerea imaginilor alb-negru 93
Dozarea culorilor: între informaţie şi seducţie95

Capitolul 9. Omniprezenţa înregistrărilor video 97
Moştenirea cinematografiei 97
Crearea unui film de prezentare pentru o companie 98
Utilizarea efectului de prezenţă 100
Genuri  102

Capitolul 10. Exploatarea imaginilor digitale 105
Avatarurile fotografiei 105
Transformări nelimitate 108
Diaporama electronică 110
Toate datele pe un disc 111
Modelarea, simularea 114
Animaţiile Flash 115

Capitolul 11. Alegerea tonalităţii 117
Identificarea registrelor imaginii 117
          Registrul directiv 117
          Registrul incitativ 118
          Registrul indicativ 119
          Registrul interactiv 120
          Utilizarea codurilor 120

Capitolul 12. Probleme de stil 123
Opt moduri de a fi ale imaginii123
          Stilul expresiv  124
          Stilul aluziv 124
          Stilul preţios  124
          Stilul simplu  125
          Stilul sintetic 125
          Stilul analitic 126
          Stilul realist 126
          Stilul ficţional  126
Combinarea stilurilor şi a codurilor 127
Inventarea unui stil 128
Abordarea „publicităţii cu imagini reale” 130
Partea a treia Ce suporturi alegem?

Capitolul 13. A afişa înseamnă a invita 135
Alegerea unui subiect demn de a fi celebru 135
          Ce mesaje merită să fie strigate? 138

Capitolul 14. Prospecte, broşuri şi cataloage 143
Informarea cu ajutorul prospectelor 143
Sensibilizarea cu ajutorul unui pliant 145
Convingerea prin intermediul unei broşuri 148
Cum să facem catalogul un element indispensabil 151

Capitolul 15. Newslettere, reviste, dosare de presă 155
Fidelizarea prin newslettere 155
Crearea unei comunităţi cu ajutorul unui buletin 156
Revista: seducţie prin informare 157
Dosarul de presă: economisirea timpului ziariştilor 160

Capitolul 16. Rapoarte şi broşuri 163
Armonizarea stilului elegant cu densitatea informaţiei în rapoartele de activitate  163
          Vocabularul iconografic 163
Modul de valorizare a conceptelor novatoare168
Cultivarea empatiei în fascicule 169

Capitolul 17. Ecranele prind viaţă 173
Unicitatea unei pagini web 173
Alegerea imaginii interactive 175
Abordarea hipermedia 176
Construirea legăturilor hipertextual 178

Capitolul 18. Utilizarea optima a reţelelor sociale 181
Web-ul 2.0    181
Blogurile 182
          Ilustrarea unui blog 182
          Fotoblogurile 184
          Videoblogurile 185
Platformele de partajare 186
          YouTube, stocare şi partajare 187
          Second Life şi imaginile imersive 190

Ilustraţii 193
Concluzii209
Anexă. Imaginea şi prevederile juridice 211
          Captarea şi difuzarea 211
          Cele patru tipuri de „creaţii intelectuale” 212
          Cele patru tipuri de drepturi 213

Glosar 217
Lista planşelor, fotografiilor, figurilor şi tabelelor 221



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu