joi, 25 aprilie 2013

COPIII SI DESENELE LOR. Interpretari psihologice



Autor : Brigitte Langevin                
Editura  Philobia
Colectia Ecologia interioara
An aparitie :2012
Traducerea Cristina I. Rusu
ISBN  978-606-93275-0-0
Nr pagini :144
Format 130 x 200
Pret : 25 lei la Editura, 20 lei la elefant, lei la eusunt



 
Descrierea editurii:
Există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat vreodată ce reprezintă desenul unui copil?
Dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coşmar, este vorba despre o traumă sau explicaţia e mult mai simplă: a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o şocheze pe educatoare sau este fanul unei formaţii de rock ?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor prin care copiii se exprimă, ajutându-ne să prevenim eventuale traume şi să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea interioară. Însă departe de a fi un dicţionar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieţii de zi cu zi a copilului.
Cuprins:
Introducere ... 13

Capitolul 1. Evoluţia desenului la copii ... 17
   - Un desen face cât o mie de cuvinte ... 17
   - De la 18 luni la 2 ani ... 20
   - Doi ani ... 22
   - Trei ani ... 24
   - Patru şi cinci ani ... 25
   - De la şase ani în sus ... 26

Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înţelege desenele copiilor ... 31
   - Cum se primeşte desenul ... 31
   - Apreciaţi desenul dincolo de aspectul estetic ... 31
   - Evitaţi să interveniţi în desenul copilului ... 32
   - Nu faceţi presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul ... 36
   - Nu-i cereţi copilului să-şi explice desenul ... 38
   - îndemnaţi copilul să vă vorbească despre ce a desenat ... 38
   - Nu-i comunicaţi copilului observaţiile şi concluziile dumneavoastră ... 39

Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenţi ... 41
   - Alegerea hârtiei pentru desen ... 41
   - Alegerea cretei şi a creioanelor ... 42
   - Prima impresie ... 43
   - Predominanţa mişcării sau a formei ... 45
   - Utilizarea spaţiului ... 46
   - Da la stânga la dreapta ... 50
   - De sus în jos ... 52
   - Presiunea liniilor ... 55
   - Omisiunile majore ... 58
   - Elementele repetitive ... 61
   - Elementele neobişnuite ... 62

Capitolul 4. Cum să interpretăm corect ... 65
   - Ţineţi cont de contextul în care a fost făcut desenul ... 65
   - Luaţi în calcul vârsta copilului ... 70
   - Când trebuie să ne îngrijorăm? ... 72
   - Ce e de făcut? ... 73
   - Dicţionarele de simboluri: Fiţi cu băgare de seamă ... 74

Capitolul 5. Desenul cu personaje ... 77

Capitolul 6. Tabloul familiei ... 87

Capitolul 7. Desenul casei ... 99
   - Ferestrele ... 100
   - Uşa ... 102
   - Hornul ... 103

Capitolul 8. Simbolurile ... 105
   - Formele elementare ... 106
   - Figurile geometrice ... 107
   - Culorile ... 107
   - Simbolurile naturale ... 115

Capitolul 9. Micul artist în natură ... 125
   - Carte de colorat sau foaie albă? ... 125
   - Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie ... 130
   - Ştiaţi că ... 130

Concluzii ... 133
Bibliografie ... 135
Despre autoare ... 141

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu