30/04/2013

INFORMATIE SI COMUNICARE. In cautarea logicii sociale



Autor :  Bernard Miege               
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Media
An aparitie :2008
Traducerea Adrian Staii
ISBN  978-973-46-0753-2
Nr pagini :272
Format 160x235
Pret : 19,95 lei la Editura, 29,71 lei la elefant , 26,40 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Sinteza a unei bogate bibliografii in domeniu, volumul lui Bernard Miege ofera o privire de ansamblu asupra progreselor pe care stiintele informatiei si ale comunicarii le-au inregistrat constant in ultimele decenii, ajungind sa se bucure de legitimitate si recunoastere generala. Autorul evita riscurile generalizarilor abuzive si face o analiza aplicata, sustinuta cu numeroase argumente, a „informatiei-comunicare”, concept care ii permite reunirea celor doua discipline. Adresata specialistilor in comunicare si studentilor de la facultatile de profil, lucrarea are in vedere patru dimensiuni fundamentale: relatia dintre informatie si comunicare, identificarea logicilor sociale ale comunicarii, o teorie a actiunii centrata pe actiunea comunicationala, precum si promovarea interdisciplinaritatii in abordarea domeniului.

Bernard Miege (n. 1941) este profesor in stiintele comunicarii la Universitatea Stendhal, Grenoble, din Franta. Dintre cartile sale amintim: Le JT - mise en scene de l’actualite à la television (1986), The capitalisation of Cultural production (1989), La pensee communicationnelle (1997). Volumul Societatea cucerita de comunicare (Polirom, 2000) este intrat in bibliografiile de specialitate ca titlu de referinta.
Cuprins:


Introducere 7

Capitolul 1. Problematizarea relaţiei dintre informaţie şi comunicare 11
1. Dinamica ambiguă a comunicării  14
2. Numeroasele dimensiuni ale comunicării 26
3. Globalizarea, o provocare civică 37
4. Pentru o grilă de lectură a dezvoltării tehnicilor de informare şi comunicare 42
5. Capitalismul şi comunicarea: o nouă epocă în evoluţia societăţii sau accentuarea unor tendinţe de durată ?   54
6. Informaţionalizare şi comunicare mediatizată  66

Capitolul 2. în căutarea logicii sociale a comunicării 77
1. Postfaţă la a doua ediţie a volumului Capitalisme et Industries culturelles  80
2. Industriile culturale şi revoluţia informaţională  95
3. Comunicaţionalul şi socialul: un deficit cronic şi o repoziţionare teoretică necesară   101
4. Economia politică a comunicării: contribuţii teoretice mereu actuale  116
5. Tehnologiile de informare şi comunicare: un domeniu marcat de complexitate şi de obiective înlănţuite 126
6. O metodă euristică: logica socială a comunicării 137

Capitolul 3. Pe marginea unei teorii a acţiunii 147
1. Societăţile democratice occidentale confruntate cu avântul comunicării  150
2. Un spaţiu public fragmentat mai poate fi numit spaţiu public?  160
3. Fundamentele modelelor de acţiune comunicaţională 165
4. Pentru o abordare comunicaţională a implementării TIC în domeniul educaţiei 177

Capitolul 4. O nouă pledoarie pentru interdisciplinaritate şi metodologiile corespunzătoare 195
1. în sprijinul cercetării critice 198
2. Pertinenţa îndoielnică a teoriilor generale ale comunicării  204
3. Calea îngustă (dar necesară) a cercetării din domeniul comunicării 211
4. Diversitatea abordărilor şi relaţiile strânse cu ansamblul domeniului comunicării în Franţa 219
5. Patru motive temeinice pentru a nu adera la curentul mediologic 238
6. Contribuţiile ştiinţelor informaţiei şi comunicării în cercetare 240

Concluzii. Diferenţe 257

Lista casetelor cu precizări suplimentare 259
Lista primelor apariţii 261
Bibliografie  263
Index tematic 269

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu