17/04/2013

INTEGRAREA IN ORGANIZATII. Pasi spre un management de succes



Autor :Georgeta Pânisoara                 
Editura Polirom
Colectia CARIERA. SUCCES. PERFORMANTE
An aparitie :2006
ISBN  973-46-0553-4
Nr pagini :232
Format 130 x 200
Pret : 9,99 lei la Editura,6,30 lei la elefant ,9.99 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Perioada ce urmeaza angajarii este destul de dificila, atit pentru noul angajat, cit si pentru organizatie in ansamblu. Managerul asteapta de la angajat performante ce nu pot fi atinse decit dupa ce acesta invata regulile si comportamentele caracteristice noului loc de munca. Daca organizatia aplica strategii caracteristice de integrare, angajatul va putea sa lucreze mai repede la cote maxime si va fi mai motivat. Lucrarea vine deopotriva in sprijinul angajatorului si al noului angajat prin solutii practice, studii de caz, observatii la obiect si, nu in ultimul rind, o structura care faciliteaza insusirea informatiilor de interes major in ceea ce priveste pasii de urmat pentru o buna integrare in organizatii.

Georgeta Panisoara este lector doctor la Departamentul de Psihologie al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. A scris 7 carti (este coordonatoarea volumului Psihologia copilului modern si a colectiei „Psihologia copilului & Parenting” la Editura Polirom), a fost implicata in proiecte nationale si internationale de profil.
Cuprins:



1. Argument. Integrarea organizaţională 9

2. Ce este integrarea organizaţională (delimitări conceptuale)19

3. Conţinutul integrării organizaţionale 27
3.1. Integrarea organizaţională prin adaptare profesională  28
3.2. Integrarea organizaţională prin adaptare socială (la cultura organizaţională)33
3.3. Norme, povestiri şi ritualuri în cultura organizaţională 39
3.4. Culturi puternice şi culturi slabe - rolul şi locul integrării organizaţionale 49

4. Etapele integrării organizaţionale 53

5. Strategii de integrare organizaţională 69
5.1. Strategii de integrare 72
      5.1.1. Formale sau informale 72
      5.1.2. Individuale sau colective 74
      5.1.3. Secvenţiale sau nonsecvenţiale75
      5.1.4. Fixe sau mobile 76
      5.1.5. Seriale sau disjunctive76
      5.1.6. De învestire sau de dezînvestire 77
      5.1.7. Socializare de tip competiţie 78

6. Programe de integrare organizaţională 81

7. Integrarea organizaţională prin mentorat şicoaching 101
7.1. Scopurile, funcţiile şi rolurile memoratului 102
7.2. Constituirea unui program de mentorat. Calităţile mentorului 106
7.3. Principii de succes în mentorat  115
7.4. Probleme posibile în mentorat  119
7.5. Beneficiile mentoratului organizaţional 124
7.6. Coaching-ul 127
7.7. Concluzii privind programele de instruire prezentate 133

8. Alte metode de integrare organizaţională 139
8.1. Construirea echipei (tearn building-uY) 139
8.2. Laboratoarele de training pentru sensibilizare (T-group training) 144
8.3. Investigaţiile pentru obţinerea feedbackului în organizaţii (survey feedback) 148
8.4. Intervenţia RAT (tehnica analizei rolului)152
8.5. Cercurile calităţii 154
8.6. Grila managerială 157

9. Caracteristicile comunicării manager-subordonat (ascendentă şi descendentă) 161
9.1. Comunicarea descendentă 162
9.2. Comunicarea ascendentă 178

10. Avantajele integrării socioprofesionale 187
10.1. Dezvoltarea implicării organizaţionale189
10.2. Preîntâmpinarea părăsirii organizaţiei (sau şapte motive pentru care angajaţii părăsesc organizaţia) 192
10.3. Diminuarea costurilor organizaţionale 195

Anexe 199
Un model de program privitor la integrarea organizaţională 199
Informaţii rezultate dintr-o cercetare asupra integrării efectuate în perioada 2003-2006 în organizaţii româneşti 204
Grila de verificare a integrării organizaţionale (model propriu) 208
Aspecte practice privind rolul managementului în integrarea organizaţională 210

Bibliografie 217
Index 227

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu