29/04/2013

PROFESORUL DE SUCCES. 59 de principii de pedagogie practica



Autor : Ion-Ovidiu Panisoara              
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM
An aparitie :2009
ISBN  978-973-46-1316-8
Nr pagini :336
Format 135 x 200
Pret : 29,95 lei la Editura,24,26  lei la elefant ,24 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:

        Realitatile la care trebuie sa se adapteze scoala romaneasca sint intr-o continua schimbare, avalansa de situatii in care cadrul didactic este pus zi de zi necesitind cunoasterea tuturor aspectelor ce ar putea influenta desfasurarea activitatii instructiv-educative. Cu o perspectiva echilibrata intre teorie si practica, lucrarea propune o abordare noua in aria stiintelor educatiei si ofera sfaturi care vin atit in sprijinul debutantilor, cit si al profesorilor cu experienta, ajutindu-i sa inteleaga mai bine lumea complexa si contradictorie a scolii. Numeroasele exemple si experimente, ce ilustreaza in egala masura principiile pedagogice consacrate si punctele de vedere recente, faciliteaza aprofundarea temelor discutate.

        Ion‑Ovidiu Pânişoară este profesor univ. dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, director al Departamentului de Formare a Profesorilor şi conducător de doctorat în domeniul ştiinţele educaţiei. Expert şi key‑speaker în conferinţe naţionale şi internaţionale de educaţie şi în organisme naţionale de profil, a fost şi este implicat în elaborarea de politici educaţionale în domeniul formării cadrelor didactice. A publicat multe studii şi cercetări în domeniu şi 28 de cărţi, dintre care:
Comunicarea eficientă, Polirom 2003, 2004, 2006, 2015 
Managementul resurselor umane (coautor), 2004, 2005, 2016
Motivarea eficientă. Ghid practic (coautor), Polirom 2005
Stiinta învatarii. De la teorie la practica (coautor), Polirom 2005, 2008
Profesorul de succes.59 de principii de pedagogie practică, Polirom 2009


Cuprins:

În loc de prefaţă. De la principiile didactice „tradiţionale” la principiile de pedagogie practică        9

1.            Principiul automotivării cadrului didactic                19
2.            Principiul competenţei cadrului didactic 24
3.            Principiul cunoaşterii pedagogice              27
4.            Principiul autorităţii didactice      29
5.            Principiul libertăţii de alegere     34
6.            Principiul construirii independenţei         41
7.            Principiul primelor impresii          49
8.            Principiul familiarităţii     51
9.            Principiile ambianţei       55
10.          Principiul efectului placebo          60
11.          Principiul personalizării relaţiei   63
12.          Principiul empatiei           67
13.          Principiul creării unei conexiuni emoţionale cu elevul      71
14.          Principiul flexibilităţii       73
15.          Principiul încrederii          76
16.          Principiul reciprocităţii    81
17.          Principiul conştientizării 84
18.          Principiul coerenţei între comunicarea verbală şi comunicarea nonverbală            88
19.          Principiul dialogului         96
20.          Principiul întrebărilor      101
21.          Principiul feedbackului  107
22.          Principiul ascultării active              112
23.          Principiul participării active           118
24.          Principiul lucrului în echipă           123
25.          Principiul interactivităţii 131
26.          Principiul atractivităţii informaţiei              136
27.          Principiul creativităţii      142
28.          Principiul motivaţiei        147
29.          Principiul manipulării      156
30.          Principiul dovezii sociale                168
31.          Principiul managementului performanţei şcolare              172
32.          Principiul managementului conflictelor educaţionale       177
33.          Principiul conducerii clasei            183
34.          Principiul gestiunii situaţiilor de criză educaţională             190
35.          Principiu] consecvenţei comportamentale           196
36.          Principiul non-escaladării              204
37.          Principiul relaţiei dintre atitudini şi comportament            207
38.          Principiul diminuării pierderilor  217
39.          Principiul persistenţei în timp a informaţiilor        221
40.          Principiul pedepsei şi recompensei          224
41.          Principiul consecinţelor logice     230
42.          Principiul consolidării      234
43.          Principiul relaţiei predare-învăţare-evaluare        239
44.          Principiul descongestionării informaţionale          244
45.          Principiul diferenţierii instruirii   247
46.          Principiul stabilirii corecte a obiectivelor educaţionale     254
47.          Principiul standardelor de performanţă 257
48.          Principiul explicaţiei        261
49.          Principiul autoevaluării  264
50.          Principiul disonanţei cognitive    270
51.          Principiul rarităţii              274
52.          Principiul mentoring-ului şi coaching-ului               277
53.          Principiul bunului model/bunelor practici              282
54.          Principiul schimbării educaţionale             288
55.          Principiul succesului        296
56.          Principiul încurajării         306
57.          Principiul evitării gândirii stereotipe         309
58.          Principiul nondiscriminării             315
59.          Principiul nonagresivităţii comportamentale        320

Bibliografie         325

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu