marți, 30 aprilie 2013

ZVONURILE: cel mai vechi mijloc de informare din lume

Autor :Jean-Noel Kapferer
Editura Humanitas
An aparitie :1993/2006
Traducerea Marina Vazaca
ISBN 973-50-1261-8
Nr pagini :367
Format 130 x 200
Anticariat. Pret : 35 lei la psihoshop,9,9 lei la buybooks
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Pentru public, cuvantul zvon evoca un fenomen misterios, aproape mistic. O analiza a vocabularului curent e revelatoare in aceasta privinta: zvonurile zboara, cresc, serpuiesc, mocnesc, circula. Din punct de vedere fizic sunt niste animale neobisnuite, iuti, nesatule, ce nu se integreaza in nici una dintre familiile cunoscute. Se pare ca efectul lor asupra semenilor e asemanator cu cel al hipnozei: fascineaza, subjuga, seduc, inflacareaza. Tema centrala a acestei carti consta in demonstrarea faptului ca o asemenea conceptie e gresita. Departe de a fi misterioase, zvonurile se supun unei logici al carei mecanism de functionare poate fi demontat. Suntem mai in masura acum sa raspundem marilor probleme puse de zvonuri. Cum se isca, de unde pleaca, de ce apar intr-o buna zi in cadrul unui grup sau intr-un anumit loc? Jean-Noel Kapferer

Jean-Noel Kapferer, cunoscut pentru cercetarile sale privind comunicarea, imaginile si publicitatea, a publicat pana acum un mare numar de studii, articole si carti, intre care Caile persuasiunii si Copilul si publicitatea.
Este profesor la Scoala de Inalte Studii Comerciale de la Paris si presedinte al Fundatiei pentru Studiul si Informatia asupra Zvonurilor.
Cuprins:



Un fenomen psihosocial complex: zvonurile de Septimiu Chelcea 5

Introducere. 49
1. Un fenomen care scapă 53

Partea întâi Viaţa şi moartea zvonurilor
2. Cum se nasc zvonurile? 75
3. Circulă zvonurile, circulă 99
4. De ce ne încredem în zvonuri? 118
5. Zvonul: publicul său, funcţiile sale 142
6. Actorii 149
7. Stingerea zvonului şi semnificaţia tăcerii 162
8. Eterna revenire? 169

Partea a doua Interpretarea zvonurilor

9. Mesajul: întâmplare şi necesitate 185
10. Mesajul ascuns. 200
11. Faţa ascunsă a Franţei dezvăluită de zvonuri 211

Partea a treia Folosirea zvonurilor

12. Crime, anchete şi zvonuri 223
13. Zvonurile şi star-sistemul 236
14. La fabrică şi la birou 241
15. Zvonul în marketing 248
16. Zvonurile financiare 263
17. Zvonul politic. 276

Partea a patra Un zvon poate fi înăbuşit?

18. Antizvonul 295
19. Dezminţirea: o artă periculoasă 301
20. Schimbarea imaginii zvonului 315
21. Mai bine să previi 326

Concluzie 331
Postfaţă
        Zvonuri şi legende contemporane: ce mai e nou? 335
Bibliografie 353
Bibliografie suplimentară 361

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu