31/05/2013

ARTA TERAPIEI GESTALT PRIN JOC. Modelul Oaklander



Autor :  Peter Mortola               
Editura Editura Gestalt Books
An aparitie :2013

Traducerea Olteanu Lavinia
ISBN 978-606-93316-2-0
Nr pagini :260
Format 130 x 200
Pret : 33 lei la eusunt, 33,5 lei la divin,34 lei la librarie.net





Descriere librarie.net:
Cum vindecăm copiii la nivel emoțional și cum își recapătă ei echilibrul după ce suferă o traumă? Cum îi înțeleg adulții și cum îi pot ajuta într-o relație terapeutică? Aceste întrebări stau în centrul abordării Oaklander a terapiei prin joc și al metodei ei de a forma adulți pentru a lucra cu copii și adolescenți. In acest text Peter Mortola utilizează metode de analiză cantitativă și calitativă pentru a prezenta în detaliu metoda lui Oaklander, metodă utilizată la un training de vară de două săptămâni la care au participat terapeuți pentru copii din toată lumea.

„Ca trainer Gestalt pentru terapia cu copii în ultimii 20 de ani am pregătit peste 2000 de studenți cu modelul Oaklander. Cercetarea lui Peter Mortola vizează aspectele universale ale abordării Oaklander - o abordare care îi ajută pe copii să își revină din confuzie fie că trăiesc în Santa Barbara, fie în Cape Town.”
- Dr. Hannie Schoeman, The Center for Play Therapy and Training, South Africa

„Prin modul în care Peter Mortola își descrie cei 10 ani de experiență cu Violet Oaklander se deschide o altăă fereastră pentru cei care au trăit extraordinara experiență de grup cu această terapeută - și o fereastră absolut nouă pentru cei care nu au trăit experiența.”
- Cassian Silva Castro, Curitiba, Brazilia

Peter Mortola, Ph. D., este conferențiar la Lewis and Clark College în Portland, Oregon.

Cuprins:
Cuvânt înainte ... 11
Introducere ... 14
   Despre această carte ... 14
   Despre teoria şi practica lui Violet Oaklander ... 14
   Despre structura acestei cărţi ... 19
   Mulţumiri ... 21

Ziua unu: Luni
Construirea unei relaţii

Să începem ... 25
Imaginează-te în pielea unui copil ... 27
De ce vin copiii la terapie? ... 31
Desenul de tip Casă, Copac, Persoană ... 32
Note reflexive pentru prima zi de program ... 36
Rolul relaţiei ... 36
Rolul experienţei ... 38

Ziua doi: Marţi
Stabilirea contactului

Exemple din lucrul cu cei mici: Desenul de tip casă, copac, persoană ... 43
Relaţia de lucru ... 47
Primele trei minute ... 48
Contactul şi relaţia ... 49
Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 51
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" cu Lydia ... 54
Exemple ale copiilor: Desenul de tip "locul în care te simţi în siguranţă" ... 57
Note reflexive pentru ziua a doua ... 58
Rolul jocurilor ... 59
Elementul de conversaţie ... 63

Ziua trei: Miercuri
Lucrul cu sinele
... 67
Modelarea lutului ... 72
Demonstraţie cu un adult: Modelarea lutului cu Sabina ... 78
Note reflexive pentru ziua a treia ... 82
Forma trainingului şi a terapiei ... 82
Enumerarea experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Structura experienţelor terapeutice Oaklander ... 86
Pasul 1. Experienţa imaginară ... 89
Pasul 2. Expresia senzorială ... 90
Pasul 3. Descrierea metaforică şi narativă ... 92
Pasul 4. Corespondenţele de sens ... 93

Ziua patru: Joi
Lucrul cu energia agresivă ţi cu furia

Demonstraţie cu un copil: Modelarea lutului cu Ben ... 97
Lucrul cu energia agresivă ... 105
Lucrul cu furia ... 108
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip "furie" cu Candice ... 112
Note reflexive pentru ziua a patra ... 118
Procesul în patru paşi cu Ben şi Candice ... 119
Aspectul recursiv al experienţei terapeutice Oaklander ... 122

Ziua cinci: Vineri
Experienţa muzicală
... 127
Demonstraţie cu un adult: muzica împreună cu Isabel ... 128
Exerciţii cu întregul grup ... 130
Note reflexive pentru ziua a cincea ... 133
Parcursul primei săptămâni: Moment de creştere şi diminuare ... 133
Concentrarea atenţiei asupra expresiei senzoriale: Facilitarea implicării ... 135

   SĂPTĂMÂNA A DOUA

Ziua şase: Luni
Ziua tăvii de nisip

Descriere, experienţă şi comentarii ... 141
Exemplu de terapie infantilă: Tava de nisip a lui Tommy ... 50
Note reflexive pentru ziua a şasea ... 152
Axarea pe expresiile senzoriale: încurajarea activităţii ... 153
Axarea pe logica metaforică: împrumutarea semnificaţiei ... 155

Ziua a şaptea: Marţi
Poveşti, metafore şi marionete

Demonstraţie cu copii: Terapia cu Elisa ... 159
Poveşti, spectacole de marionete şi metafore terapeutice ... 166
Demonstraţie cu pacienţi adulţi Lark şi Cărţile Medicinale ... 168
Note reflexive asupra celei de-a şaptea zile ... 171
Poveştile sunt mai mult decât simple poveşti ... 171
Concentrarea asupra logicii narative: Abordarea problemelor ... 173

Ziua a opta: Miercuri
Ziua de practică

O privire de ansamblu asupra zilei ... 179
Comentariile participanţilor ... 182
Note reflexive pentru ziua a opta ... 184
Interviu cu Violet: Originile activităţii sale ... 185

Ziua a noua: Joi
Cultivarea sinelui

Desenul demonului şi terapia în scopul cultivării de sine ... 191
Demonstraţie cu adulţi: Beth şi desenul demonului ... 193
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Jessie ... 195
Arată şi spune ... 198
Note reflexive pentru ziua a noua ... 199
Introducere la tabelele rezumat ... 199
Cum lucrează Violet cu copii şi adolescenţi în cadrul trainingului ... 202
Cum lucrează Violet cu adulţi în cadrul trainingului ... 204

Ziua a zecea: Vineri
Activităţi de încheiere

Desenaţi-vă aici experienţa ... 209
Comentariile participanţilor ... 212
încheierea trainingului ... 215

Epilog
Lutul, cultura şi vârsta: Abordarea oaklander în Africa de Sud

Introducere ... 219
Privire de ansamblu asupra workshopurilor din Africa de Sud ... 220
Demonstraţie cu adulţi: activitate cu Sima ... 221
Relevanţa interculturală a abordării Oaklander ... 226
   1) Copiii se adresează indirect adulţilor ... 226
   2) Lucrul cu simboluri interpretate de pacient ... 227
   3) Utilizarea mijloacelor care transgresează barierele de limbă şi de clasă ... 227
   4) Exprimarea vizuală a sentimentelor - spus, nu arătat ... 228
   5) Exprimarea sentimentelor în mod activ, la comun ... 230
   6) Stabilizarea emoţiilor în clasă ... 231
   7) Regăsirea unei experienţe pierdute din copilărie ... 232
Concluzii asupra abordării Oaklander ... 233

Postfaţă
Contextul cercetării şi metodele de studiu
... 237
Călătoria etnografului ... 239
Faza întâi: Studiul-pilot ... 242
Faza a doua: Compunerea unui raport narativ ... 243
Faza a treia: Construirea şi analizarea hărţilor de evenimente ... 245
Faza a patra: Construirea tipologiilor ... 247
Faza a cincea: Analiza discursivă şi narativă ... 249
Paralele între metodele calitative şi abordările Gestalt ... 250
   1) O relaţie nonierarhică şi bazată pe respect ... 251
   2) O orientarea asupra procesului ... 252
   3) Un proces reflexiv ... 252
   4) O poziţie a participării autentice ... 252

Bibliografie ... 255

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu