Editura Herald
Colectia Psihoterapia
An aparitie :2013
Traducerea Tatiana Chicu ,Cristina Toader
ISBN
978-973-111-386-9
Nr pagini :432
Format 130 x 200
Pret : 32,5 lei la Editura
Descrierea
editurii:
Incredibil de simpla
in
abordarea unui subiect atat de complex,
Ferestre catre copiii nostri este o carte cu o mare aplicabilitate practica, care a schimbat vietile
multor copii din lumea intreaga. Autoarea prezinta
propria sa metoda de lucru cu copiii si adolescentii,
in maniera Gestalt terapiei, si se adreseaza
tuturor celor care isi petrec cel putin
o parte a timpului lor in compania unui copil: parinti
si bunici, terapeuti
de toate orientarile, profesori si
educatori etc. Fiecare pagina a acestei carti
reprezinta o resursa. Sunt descrise in
detaliu, fara nici o rezerva
din partea autoarei, tehnici de lucru, sugestii, jocuri, prezentari
succinte de caz, teorie si discutii,
zeci de cai prin care sa pornim in
aceasta aventura fascinanta
de cunoastere, intelegere
si apropiere fata
de copii.
Este o carte care iti
da
curajul sa iti urmezi instinctul de a fi autentic
in relatia cu copiii din viata
ta si de a iti asuma cu maturitate grija si
atentia fata de nevoile lor. Violet Oaklander vorbeste cu aceeasi blandete
si naturalete despre joc si
copilarie, cat si
despre suferinta, trauma si
abandon si despre nevoia, deseori reprimata,
a copilului de libertate pentru a explora si
a se exprima.
*
"Am plecat cu intentia
de a scrie o carte practica, usor
de citit, pragmatica. Nu am dorit sa
incarc
rafturile bibliotecilor cu inca
o carte academica, ce poate fi inteleasa doar de cei initiati.
Desi ocazional am simtit
dorinta de a-i impresiona pe cei care pun pret
pe eruditie (eu fiind unul dintre acesti
oameni), am continuat sa-mi reamintesc faptul ca
voiam sa scriu o carte despre ceea ce fac eu, cum fac si
despre ce cred eu referitor la lucrul cu copiii, mai degraba
decat sa scriu o carte cu scopul de a impresiona.
Am citit multe carti
despre dezvoltarea copilului si despre cum sunt copiii, dar atunci cand lucrez cu copiii aduc si
altceva in plus in lucrul meu si
in relationarea mea cu acestia,
in afara cunoasterii dobandite
din carti si
prelegeri. Fac eforturi sa-mi dau seama despre ce anume este vorba, pentru ca
stiu cu siguranta
ca
acest "altceva" este important pentru mine si
provine dintr-o sursa care a devenit parte din mine intr-o
asemenea masura, incat
nici nu ma mai "gandesc" la ea. Atunci cand
sunt cu un copil, fie el de 4 sau de 14 ani, descopar
ca
pot relationa cu el dintr-un loc care este intr-o
foarte mare armonie cu copilul si, in
acelasi
timp, sunt capabila sa nu ma
pierd pe mine insami."
Violet
Oaklander
Cuprins:
Cuvant inainte
Introducere
Capitolul i. Fantezia
Capitolul II. Desenul si
fantezia
Lumea ta in culori, forme si linii. Desenele familiei. Tufa de
trandafiri. Scribble. Desenele care exprima furia. Saptamana mea, ziua mea,
viata mea. Squiggle. Culori, linii curbe, linii drepte si forme. Desenul de
grup. Desenul liber. Pictura. Pictura cu degetele. Pictura cu picioarele.
Capitolul III. Modelul meu de
lucru
Mai multe idei pentru fantezie si desen.
Capitolul IV. A face lucruri
Lutul. Alte exercitii cu lut. Plastilina. Aluatul. Apa. Sculptura si
constructiile. Lemnul si uneltele. Colajul. Pozele. Cartile de tarot. Capitolul
V. Povesti , poezie si marionete Povestile. Cartile. Scrisul. Poezia.
Marionetele. Spectacolele cu marionete.
Capitolul VI. Experienta
senzoriala
Pipaitul. Vazul. Sunetul. Muzica. Gustul. Mirosul. Intuitia.
Sentimentele. Relaxarea. Meditatia. Miscarea corporala.
Capitolul VII. Punerea in
scena
Arta dramatica creativa. Pipaitul. Vazul. Sunetul. Mirosul. Gustul.
Corpul. Situatii pentru pantomima. Caracterizarea. Improvizatiile cu cuvinte.
Visele. Scaunul gol. Polaritatile.
Capitolul VIII. Terapia prin
joc
Tava cu nisip. Jocurile. Testele proiective ca tehnica terapeutica.
Capitolul IX. Procesul in
terapie
Copilul intra in terapie. Prima sedinta. Cum arata cabinetul meu.
Procesul in terapie. Rezistenta. incheierea.
Capitolul X. Probleme
specifice de comportament
Agresivitatea. Furia. Copilul hiperactiv. Copilul inchis in sine.
Fricile. Situatiile specifice de stres sau experientele traumatice. Simptomele
fizice. Nesiguranta de sine, comportamentul de agatare, a placea intr-un mod
excesiv. Singuraticul. Singuratatea. Copilul care este inauntrul si in afara
realitatii. Autismul. Vinovatia. Stima de sine, conceptul de sine, imaginea de
sine.
Capitolul XI. Alte
consideratii
Grupurile. Adolescentii. Adultii. Adultul varstnic. Fratii. Copiii
foarte mici. Familia. scoala, profesorii si cursurile. Discriminarea sexuala.
Capitolul XII. O nota
personala
Postfata
Despre autoare
Bibliografie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu