04/05/2013

O LUME IESITA DIN MINTI. Revolutia creativa a educatiei



Autor :  Ken Robinson               
Editura Publica
Colectia Thinkers 50
An aparitie :2011
Traducerea Doina-Mihaela Bragaru
ISBN 978-973-1931-73-9 
Nr pagini :376
Format 145 x 205
Pret : 52,25 lei la Editura, 52,25 lei la elefant ,52,53 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:
Trăim un paradox. Majoritatea copiilor se consideră a fi foarte creativi, majoritatea adulților, nu. Ce se schimbă pe măsură ce creştem? Organizații de pretutindeni concurează într-o lume care se schimbă mai repede ca niciodată. Liderii acestora spun că au nevoie de oameni care să gândească creativ, care să fie flexibili și care să se adapteze repede. Și foarte adesea spun că nu găsesc astfel de oameni. De ce? În acest volum provocator şi plin de inspiraţie, Ken Robinson îşi pune trei întrebări vitale: >> De ce este atât de importantă promovarea creativității? Oameni de afaceri, politicieni și educatori subliniază importanța vitală a promovării creativității și inovației. De ce este atât de important acest aspect? >> Care este problema? De ce trebuie ajutați oamenii să devină creativi? Copiii sunt plini de idei. Ce se întâmplă cu noi pe măsură ce înaintăm în vârstă, de ajungem să credem că nu suntem creativi? >> Ce presupune acest lucru? Ce este creativitatea? Oricine poate să fie creativ sau doar câţiva aleși? Poate fi dezvoltată creativitatea, și dacă da, cum? În această ediţie revăzută şi actualizată, Ken Robinson ne oferă o abordare inovatoare pentru a înţelege conceptul de creativitate în educaţie şi în afaceri. Sir Ken susţine că aceste probleme cu care se confruntă oamenii şi organizaţiile de pretutindeni sunt generate de şcolile şi universităţile pe care le-am urmat şi majoritatea oamenilor părăsesc sistemul de educaţie fără să aibă nicio idee legată de adevăratul lor potenţial creativ. O lume ieşită din minţi este un manifest pentru abordări radical diferite în ceea ce priveşte leadershipul, sistemul de învăţământ şi pregătirea profesională cu scopul de a ne ajuta să facem faţă extraordinarelor provocări pe care le aduce cu sine secolul XXI. Dacă a existat vreodată un moment în care creativitatea să fie necesară pentru supraviețuirea și dezvoltarea oricărei organizații, atunci acesta este chiar acum. Cartea de faţă, mai mult decât oricare alta pe care o cunosc, oferă perspective unice asupra modului în care liderii pot iniţia și susține demersuri creative. Warren Bennis, profesor de business, University of Southern California Cea mai bună analiză pe care am întâlnit-o pe problema disjuncției între tipurile de inteligență pe care le apreciem în mod tradițional în școli și tipurile de creativitate de care avem nevoie astăzi în organizațiile și în societatea noastră. Howard Gardner, profesor de ştiinţe cognitive și educaţionale, Harvard Graduate School of Education O carte cu adevărat remarcabilă. Te face să te întrebi de ce, oare, susținem un sistem de educație îngust, total inadecvat pentru secolul XXI şi profund distrugător al potențialului uman, atâta timp cât ființele umane au o atât de mare capacitate creativă latentă de oferit. O analiză strălucită. Wally Olins, fondator Wolff-Olins

Sir Ken Robinson este un reputat lider internațional în domeniul dezvoltării creativității, inovației și a resurselor umane. A colaborat cu guverne din Europa, Asia și Statele Unite, cu multe dintre companiile listate în top Fortune 500 și cu organizații culturale din întreaga lume. În anul 1998 a condus o comisie națională pe probleme privind educația, creativitatea și economia, de pe lângă Guvernul Marii Britanii. Raportul rezultat, „All Our Future: Creativity, Culture and Education" (cunoscut şi sub numele de Raportul Robinson), a fost publicat în anul 1999, bucurându-se de o primire elogioasă.

Cuprins:

Cuvânt înainte  7
Prefaţă  9

1. O lume ieşită din minţi 15
2. Înfruntarea revoluţiei 36
3. Care e problema cu educaţia?  70
4. Iluzia academică 107
5. Să-ţi cunoşti propria minte  139
6. A fi creativ 174
7. Să fim mai sensibili  206
8. Nu sunteţi singuri.. 241
9. A fi un lider creativ. 267
10. Să învăţăm să fim creativi 298

Postfată  343
Mulţumiri  345
Note  347
Bibliografie  365


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu