duminică, 5 mai 2013

PSIHOLOGIA EDUCATIEI. Teorie si aplicatii



Autor : Mihaela Cozarescu, Laura Stefan                
Editura ASE
Colectia Stiintele educatiei
An aparitie :2008
Editia a II-a revizuita si adaugita    
ISBN 978-606-505-058-7
Nr pagini :368
Anticariat.
Disponibilitate BCU




Cuprins:

INTRODUCERE 7

ASPECTE GENERALE PRIVIND CURSUL ŞI SEMINARUL  11
Obiectivul general al cursului 11
Organizare şi derulare 11
Tematica   12
Modul de evaluare   13
Exemple de subiecte pentru examen 14

METODE DE ÎNVĂŢARE UTILIZATE LA CURS ŞI SEMINAR 15
Metode de lucru individual 15
Metode de lucru în grup  17

SUPORTURI DE CURS 27
1. Cultura învăţării. Competenţele profesionale, generale şi specifice ale profesiei didactice 29
2. Educaţia şi dezvoltarea personalităţii elevului. Cunoaşterea psihologică a personalităţii elevului 35
3. Învăţarea şcolară 60
4. Dimensiunile cognitive ale învăţării 82
5. Creativitatea  102
6. Variabile afective şi motivaţionale ale învăţării105
7. Condiţiile învăţării. Succes şi eşec şcolar..129
8. Dificultăţile la învăţare: cauze şi modalităţi de abordare132
9. Metode psihologice de autocunoaştere şi cunoaştere a celorlalţi  138
10. Comportamente deviante şi maltratare în mediul şcolar: violenţe, agresivitate, stigmatizare - cunoaştere şi prevenţie 149
11. Analiza psihosociologică a relaţiei educative 181
12. Elemente de pregătire psihologică pentru promovarea examenelor 187

DESFĂŞURAREA SEMINARIILOR. APUCAŢII  197
1. Competenţele profesionale, generale şi specifice ale profesiei didactice 199
2. Educaţia şi dezvoltarea personalităţii elevului. Teoriile dezvoltării psihice - aprecieri critice şi aplicabilitate 202
3. Adolescenţa - abordări şi implicaţii educative 205
4. învăţarea şcolară 208
5. Dimensiunile cognitive ale învăţării 211
6. Motivaţie şi învăţare 215
7. Variabilele afective ale învăţării. Inteligenţa emoţională 218
8. Creativitatea din perspectivă psihologică şi dezvoltarea ei 221
9. Condiţiile învăţării. Succes şi eşec şcolar 225
10. Dificultăţile la învăţare - etiologie şi prevenţie 228
11. Maltratarea în mediul şcolar - cunoaştere şi prevenţie 231
12. Metode de autocunoaştere şi de cunoaştere a celorlalţi 234
13. Relaţia profesor-elev 237
14. Elemente de pregătire psihologică pentru examene 241

BREVIAR DE TEXTE 245
1. Profesorul - statut, rol şi personalitate 247
2. Analiza psihologică a metodelor şi tehnicilor pedagogice 249
3. T eorii ale dezvoltării (II)  261
4. Introducere în psihologia dezvoltării  271
5. Psihologia ecologică  283
6. Tehnici de modificare a comportamentului 287
7. Principiile condiţionării operante 299
8. Inteligenţa emoţională  300
9. Motivarea 302
10. Piramida motivelor creată de Maslow 306
11. Necesităţile copilului  307
12. Inteligenţe multiple 308
13. Psihologia evaluării şcolare 318
14. Lucrările în clasă şi notele proaste 325
15. Test pentru aflarea stilurilor de învăţare 331
16. Relaţia parental-filială şi imaginea de sine a adolescentului 335
17. Adolescenţa 341
18. Stimularea învăţatului347
19. Formarea adulţilor 351

BIBLIOGRAFIE 361


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu