18/06/2013

DIDACTICA DOMENIULUI EXPERIENTIAL. Limba si comunicare



Autor :  Mariana Norel, Oana Alina Bota           
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Educatie
An aparitie :2012
ISBN 978-606-8244-63-1 
Nr pagini :290
Format 165 x 240
Pret : 30 lei la Editura,30 lei la psihoshop, 23 lei la librarie.net
pdf aici




Descrierea editurii:

Util profesorilor pentru învățământ prescolar, educatorilor, studenților de la facultățile de profil și părinților
O sursă de formare si informare în didactica domeniului experiential limbă si comunicare, cu exemple de bună practică valoroase în învățământului prescolar.
Cuprinde 22 de modele de proiecte didactice ale unor activităţi integrate pe teme ca jocul didactic, lectura după imagini, povestea creată de copii, activităţi de memorizare incluse în activităţi integrate, proiectare săptămânală a activităţilor instructiv-educative la grupa pregătitoare, proiecte tematice la grupa mare 32 de imagini ale unor secvenţe din timpul desfăşurării activităţilor proiectate.

Cuprins:
Cuvânt înainte 13

1. O posibilă matrice analitică a învăţământului preşcolar 17
1.1. Particularităţi ale învăţământului preşcolar 18
1.2. Aspecte ale curriculumului pentru învăţământul preşcolar 22
1.3. Rolul didacticii domeniului experienţial Limbă si comunicare 27

2. Proiectarea didactică: de la concept la demers 31
2.1. Abordare teoretică a proiectării didactice 31
2.2. Categorii de activităţi specifice învăţământului preşcolar 81
2.3. Proiectarea activităţilor integrate 88

3. Activităţi specifice domeniului experienţial Limbă si comunicare 127
3.1. Activitatea de memorizare 128
3.2. Activitatea de convorbire 158
3.3. Activitatea de povestire 176
3.4. Activitatea de lectură după imagini 211
3.5. Jocul didactic 218

4. Managementul grupei în învăţământul preşcolar 235
4.1. Forme de organizare a activităţilor instructiv-educative 235
4.2. Metode de predare-învăţare folosite în activităţile de educare a limbajului 235
4.3. Rolul mijloacelor didactice în cadrul activităţilor instructiv-educative 247

5. Evaluarea activităţilor specifice domeniului experienţial Limbă si comunicare 253
5.1. Particularităţi ale evaluării în învăţământul preşcolar 253
5.2. Componentele şi formele evaluării 256
5.3. Metode de evaluare 257
5.4. Rolul proiectelor (tematice) în evaluarea activităţilor specifice domeniului experienţial Limbă si comunicare 265

6. Profesorul pentru învăţământ preşcolar/educatoarea – cadru didactic într-un continuu proces de dezvoltare profesională 273

Bibliografie 278
Anexe   281




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu