01/01/2014

COMUNICAREA IN INSTITUTII SI ORGANIZATII



Autor :  Alex Mucchielli               
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2008
Traducerea Viorica Aura Paus
ISBN  978-973-46-0914-7
Nr pagini :280
Format 160 x 235
Pret : 29,95 lei la Editura, 26,36 lei la elefant ,32,94 lei la librarie.net




Descrierea editurii:

        Pe baza analizei din perspectiva sistemica a unor cazuri-tip, autorul prezinta procedeele de evaluare a disfunctionalitatilor comunicarii interne si modalitatile de elaborare a strategiilor adecvate pentru rezolvarea lor. Abordarea teoretica urmareste sa imbunatateasca procedurile de audit si sa faciliteze o comunicare interna mai eficienta, care sa raspunda in egala masura asteptarilor angajatilor si nevoilor managerilor. Lucrarea se adreseaza studentilor de la facultatile de stiintele comunicarii si relatii publice, precum si specialistilor in domeniu, permitindu-le o mai buna intelegere a rolului pe care il are comunicarea in cadrul institutiilor si organizatiilor.

        Alex Mucchielli (n. 1943) este unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în ştiinţele comunicării; a obţinut doctoratul în litere şi ştiinţe umane la Sorbonna. A fost, timp de 33 de ani, profesor la Université de Montpellier, director al Departamentului de Comunicare al aceleiaşi universităţi şi a condus un renumit centru de cercetare în domeniul ştiinţelor umane. În 2007, a primit distincţia „Reconnaissance de mérite scientifique" din partea Université du Québec à Montréal. A publicat peste 50 de lucrări, dintre care douăsprezece titluri au fost deja traduse în peste zece limbi. Sursa: Ed Humanitas
        La noi au fost traduse:
Noua psihologie, Stiintifica 1996
Dictionar al metodelor calitative in stiintele umane si sociale (coord), Polirom 2002
Teoria proceselor de comunicare (coautor), Institutul European 2006
Arta de a influenta. Analiza tehnicilor de manipulare, Polirom 2002, 2015
Arta de a comunica. Metode, forme si psihologia situatiilor de comunicare, Polirom 2008, 2015
Influenta, persuasiune, motivare. Noi tehnici. Cum sa-ti seduci interlocutorii, cum sa transmiti o idee, cum sa-ti mobilizezi echipa, Humanitas 2014

Cuprins:

Introducere  / 19

Partea I.Auditul informatiei si comunicarii interne

Introducere  27

Capitolul 1. Principiul gestiunii colective a problemelor informarii: implicarea actorilor  29

Capitolul 2. Principiul luarii in considerare a situatiei „receptorilor”: atentia acordata semnificatiilor in raport cu ceilalti 63

Capitolul 3. Noile principii ale auditului informatiei interne si aplicatiile acestora  97

Partea a II-a.Auditul comunicarii interne

Capitolul 4. Diversitatea dispozitivelor si mijloacelor de comunicare interna  119

Capitolul 5. Existenta unui cadru de referinta si coerenta dispozitivului global de comunicare interna  119

Capitolul 6. Comunicarea interna ca instrument de management  165

Capitolul 7.Principiul comunicarii interne, constructie colectiva a situatiilor  207

Capitolul 8. Intrebarile cheie ale unui audit al comunicarii interne 229

Concluzii generale. Un nou mod de a gandi comunicarea interna 241

Bibliografie / 263
Cuprins / 275

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu