18/12/2013

MAMI, TATI, MA AUZITI? Pentru o mai bună înţelegere a copilului

Autor :
  Jacques Salome               
Editura Curtea Veche
Colectia Seria Jacques Salomé
An aparitie :?, 2007, ?, 2012, 2018
Editia a V-a      
Traducerea Cătălin Constantin
ISBN  978-606-44-0180-9
Nr pagini :256
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34 lei la Editura, 27,72 lei la elefant, 32 lei la libris
Download pdf (editia 2007) aici sau pe scribd
Disponibilitate BCU (ed. 2003)


Descrierea editurii:

Căci ei au propriile lor gânduri 
Acesta ar putea fi laitmotivul unei cărţi care ne invită să descoperim incredibila bogăţie a limbajelor prin care copilul încearcă să se dezvăluie şi să se familiarizeze cu o lume plină de neprevăzut şi de pericole.
În perioada primei copilării, părinţii şi educatorii sunt puşi în faţa unei varietăţi de limbaje nonverbale pe care trebuie să le asculte, să le recunoască şi să încerce să le înţeleagă: gesturile, somatizările sau simbolizările.
Când copilul are acces la exprimarea verbală, începe minunatul joc al transpunerii în cuvinte a trăirilor şi a emoţiilor, al ascultării şi al recunoaşterii copilului ca individualitate. Copilul are puterea magică de a se face auzit, de a ne înţelege fără cuvinte, de a ne permite să ne întoarcem la propria copilărie pentru a umple golurile de tristeţe şi angoasă... trebuie doar să îl ascultăm.

        Jacques Salomé (n. 1935) este psihosociolog, formator, scriitor și poet. Și-a obținut licența în psihiatrie socială la École des Hautes Études en Sciences Sociales (Paris). Este fondatorul centrului de formare în relații interumane „Le Regard fertile“ de la Roussillon-en-Provence și a predat vreme de cincisprezece ani la Université de Lille III.
        Filiația sa teoretică se revendică din curentul psihologiei umaniste, inițiat de Carl Rogers. La începutul carierei în relațiile interumane s-a folosit de psihanaliză, mergând în direcția propusă de Milton Erickson, pentru care subconștientul este un rezervor de resurse, nu o componentă întunecată a psihicului. În primele sale cursuri de formare, Jacques Salomé a folosit tehnici corporale ca Rebirth, bioenergia sau mijloacele de expresie scenică precum psihodrama. Aceste numeroase experiențe l-au condus în timp la elaborarea unei metode personale: ESPERE (Energie Specifică Pentru o Ecologie Relațională Esențială), un sistem teoretic și practic, constând în concepte și instrumente proprii. A format până în prezent peste 60 000 de asistenți sociali, medici, psihologi și consultanți. Sursa, Ed. Curtea veche
        La noi au fost traduse:
Curajul de a fi tu însuti: arta de a comunica constient, Curtea Veche 2002, 2008, 2019
Daca m-as asculta, m-as întelege, Curtea Veche 2002, 2009
Vorbeste-mi... am atâtea sa-ti spun, Curtea Veche 2002, 2012
Mami, tati, ma auziti? : pentru o mai buna întelegere a copilului, Curtea Veche 2003
Singuratatea în doi nu e pentru noi : cum sa traim împreuna si sa ne pastram individualitatea, Curtea Veche 2003
Cum sa ne marturisim iubirea, Niculescu 2003, Curtea Veche 2013, 2020
Un strop de eternitate, Curtea Veche 2018
Intalniri cu femei-fantana. Efectul izvor, Curtea Veche 2013, 2020
Mai am cateva certitudini, Curtea veche 2021
Traind cu cei apropiati. In fiecare zi... Viata!, Ascendent 2006
Traind cu ceilalti. In fiecare zi... Viata!, Ascendent 2006
Traind cu tine insuti. In fiecare zi... Viata!, Ascendent 2006
Povesti despre rataciri, povesti despre sperante, Ascendent 2007
Povesti pentru a iubi, povesti pentru a ne iubi, Ascendent 2007
Povesti pentru a ne vindeca, povesti pentru a creste, Ascendent 2007
Credeam ca e de ajuns sa te iubesc..., Ascendent 2007
O viata pentru a vorbi despre noi insine, Ascendent 2008
Fericiti cei care comunica, Ascendent 2008
Comunicarea relationala pe intelesul celor mici. Metoda ESPERE, Ascendent 2007, 2009
Si daca am fi noi insine cine ar suferi? Cum sa renuntam la autosabotorii din interiorul nostru, Ascendent 2009
Fii tu insuti cand vorbesti! Manual esential de gramatica relationala prin Metoda ESPERE, Herald 2022
Simbolizarea si actele simbolice. O cale si un instrument de comunicare, dezvoltare si reconstructie a sinelui, Herald 2022

Cuprins:

Introducere ... 7

PARTEA ÎNTÎI
Limbajele nonverbale la copii ... 9
   I. Gestica ... 57
   II. Transpunerea în act ... 77
   III. Ritualurile ... 81
   IV. Somatizările ... 87
   V. Simbolizările ... 133

PARTEA A DOUA
Schimburi-împărtăşiri şi comentarii ... 149

ANEXE
   Cîteva poveşti bune de leac ... 217
   Povestea fetiţei-cangur care avea o mare supărare ascunsă ... 221
   Povestea micii rîndunele ce şi-a închis frica într-un bob mare şi negru ... 225
   Povestea micii nevăstuici care-şi punea mari întrebări ... 227
   Povestea băieţelului care voia să devină mare, dar să-şi păstreze ursuleţul de pluş ... 231
   Povestea puiului de piţigoi căruia îi fusese tare frică şi care păstra în el o mînie cumplită ... 233
   Povestea ieduţei care avea totul pentru a fi fericită ... 237
   Povestea florii necunoscute şi a grădinarului ei ... 241
   Povestea micului delfin şi a prietenului său, ursuleţul ... 243
   Atunci cînd sînt trecute în cuvinte, sentimentele încep să vorbească (Dialog posibil şi real între o bunică şi nepoata ei) ... 245

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu