joi, 23 ianuarie 2014

ELIBEREAZA-TE DIN TEMNITA EMOTIONALA



Autor : Augusto Cury
Editura For You
An aparitie : 2013
Traducerea Georgiana Barbulescu
ISBN  978-606-639-032-3
Nr pagini :180
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :
 18 lei la Editura,18 lei la elefant ,18 lei la eusunt





Descrierea editurii:
Tulburările emoţionale, respingerile, traumele sociale, pierderile, frustrările şi stimulii stresanţi sunt înregistraţi în memorie ca zone de tensiune, dacă nu sunt prelucrate cu inteligenţă de către „Eu”.
În funcţie de intensitatea acestor înregistrări, un gândac poate deveni un monstru, o pierdere poate bloca entuziasmul, o confruntare cu o anumită persoană poate bloca inteligenţa, atunci când acea persoană este de faţă. Matricele memoriei noastre generează temniţa emoţiilor.
Temniţa fricii, a depresiei, a anxietăţii, a stresului, a geloziei, a dependenţei psihologice de droguri a cuprins până în prezent milioane de oameni. Omul n-a fost niciodată atât de liber la exterior şi atât de prizonier în interior.
Să nu credeţi că suntem liberi, numai pentru că trăim în societăţi democratice. Putem fi liberi să ne exprimăm ideile, dar nu suntem liberi să gândim. Toţi avem dificultăţi în a ne administra gândurile, dar putem să facem acest lucru, într-un mod care să ne permită să fim fericiţi, înţelepţi şi siguri, în frumoasa şi tumultuoasa noastră existenţă.
Obiectivul acestei cărţi este acela de a-l învăţa pe cititor cum să-şi dezvolte inteligenţa şi cum să „navigheze” în apele stării emoţionale, ajutându-l să înţeleagă câteva dintre fundamentele propriei sale inteligenţe.
Putem opta pentru a fi creatori sau victime ale propriilor noastre istorii… Ce rol vreţi să jucaţi?
 Augusto Cury este psihiatru, psihoterapeut, om de ştiinţă şi scriitor. A dezvoltat conceptul de inteligentă multifocală, o perspectivă inovatoare asupra modului de funcţionare a minţii şi a construirii gândului. Este cercetător în domeniul calităţii vieţii şi dezvoltării inteligenţei, abordând natura, construcţia şi dinamica emoţiei şi a gândurilor.
Dr. Cury conduce Institutul Academia inteligenţei, care pregăteşte manageri, educatori, medici, psihologi, avocaţi, profesori universitari şi orice persoană interesată în lărgirea orizontului minţii, ]n educarea emoţiei şi îmbunătăţirea calităţii vieţii sale. Este autorul best‑seller‑ului Você É Insubstituível (Eşti de neînlocuit). (Pergaminho, 2003)

Cuprins:
Introducere ... 5

   I. Temniţa emoţiilor. Scena existenţei ... 13
1. Inteligenţa multifocală ... 14
2. Prizonieri pe teritoriul emoţiilor ... 16
3.  Continuăm să fim un mister pentru noi înşine ... 17
4. Sindromul trihiper ... 18

   II. Prizonieri şi nefericiţi. Pierderea capacităţii de a simţi plăcere ... 20
1. Psiho-adaptarea la micile întâmplări ale vieţii ... 21
2. Pierderea capacităţii de a simţi plăcere ... 24
3. Nu renunţa niciodată la tine însuţi ... 28
4. Dumnezeu, psihiatria şi psihologia ... 29
5. învingerea haosului ... 31
6. O dezbatere serioasă ... 33
7. Un război format din multe bătălii ... 33
8. Memoria şi fundamentele personalităţii - fenomenul IAM ... 36
9. Bătrâni în trupuri tinere ... 39
10. Singurul loc în care e inadmisibil să îmbătrânim ... 41

   III. Caracterul dependenţei. Suferinţa celor care caută libertatea, dar
sfârşesc într-o temniţă
... 43
1. Paradoxul căutării plăcerii şi al întâlnirii cu suferinţa ... 44
2. Exemplu de caz veridic ... 44
3. Câteva principii ale terapiei multifocale ... 46
4. O poveste de dragoste ... 48
5. Nu tot ce generează plăcere e sănătos ... 49
6. Educaţia trebuie să treacă printr-o revoluţie ... 50

   IV. Modul de funcţionare a minţii. Ştiinţa face cercetări în legătură cu cea mai gravă problemă ... 54
1. Trei fenomene ... 58
2. Fenomenul auto-verificării memoriei -percutorul sufletului ... 59
3. Fenomenul ancorei memoriei ... 61
4. Gândacul care se transformă în dinozaur - fenomenul IAM ... 64

   V. Concepte şi definiţii. Ce sunt drogurile din punct de vedere ştiinţific şi psihologic? ... 70
1. Psihotrop (toxic) ... 70
2. Farmaco-dependenţa (toxicomania) ... 71
3. Dependenţa psihică ... 71
4. Dependenţa fizică ... 74
5. Toleranţa la drog ... 77

   VI. Cauze psihice, sociale şi genetice. Cum devine cineva dependent de droguri? ... 78
1. Cauze psihice şi sociale pentru consumul de droguri ... 78
2. Influenţa prietenilor ... 83
3. Curiozitate sau dorinţa unei noi experienţe ... 86
4. Conflicte interioare ... 88
5. Sentimentul de respingere ... 89
6. Părinţi care nu dialoghează ... 91
7. Influenţa traficanţilor ... 92
8. Dificultăţi financiare ... 93
9. Genetica ... 94

   VII. Prevenirea în mediul familial. Dialogul în familie constituie cea mai bună metodă de prevenire pentru diferite probleme ... 97
1. Prima învăţătură e cea care impresionează cel mai mult personalitatea ... 98
2. Cum să dialogăm în privinţa drogurilor ... 100
3. Promovarea întrunirilor cu dezbatere de idei (IDI) ... 101
4. Dialog fără dramă ... 103
5. Să nu comentăm prea mult ... 104

   VIII. Revizuirea relaţiei dintre părinţi şi copii. Principii fundamentale pentru a-i ajuta pe tineri să se elibereze din temniţa emoţională ... 107
1. Ne-adâncirea în sentimentul de vinovăţie ... 108
2. Păstrarea calmului - eliminarea agresivităţii ... 109
3. Recâştigarea primei iubiri ... 111
4. Revoluţionarea relaţiilor cu propriii copii ... 112

   IX. Terapia multifocală. Un ajutor important pentru a termina cu temniţa emoţională ... 119
1. Corectarea retro-alimentării memoriei generate de fenomenul IAM ... 119
2. Activi în producerea de gânduri - fenomenul auto-fluxului ... 122
3. Rescrierea memoriei: deschiderea ferestrelor minţii ... 126
4. Recuperarea capacităţii Eului de a fi lider ... 129
5. Recuperarea capacităţii Eului de a fi lider în focarul de tensiune ... 130
6. Bolile psihice nu se rezolvă cu o tăietură de bisturiu ... 134
7. Recuperarea capacităţii Eului de a fi lider în afara focarului de tensiune - rescrierea istoriei ... 138
8. Paşi strategici pentru tratamentul prin terapia multifocală ... 141

   X. Sensul vieţii. Preţuirea vieţii este o mare dovadă de înţelepciune ... 143
1. Viaţa şi înţelepciunea ... 145
2. Parcurgând traiectoria propriei noastre fiinţe ... 148
3. O specie care nu mai are contact cu natura ... 149
4. Ne-am pierdut identitatea de fiinţe umane ... 151
5. Mai frumoşi după haos ... 154
6. Invăţătorul de la şcoala vieţii nu renunţă niciodată la viaţă şi nici la oameni ... 157

Referinţe bibliografice ... 161

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu