vineri, 10 ianuarie 2014

MINTEA UMANA. Cinci ipostaze pentru viitor



Autor : Howard Gardner                
Editura Sigma
An aparitie :2007     
Editia originala Five Minds for the Future, 2007
Traducerea Radu Ciocănelea
ISBN 978-973-649-397-3
Nr pagini :272
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :  
34 lei la Editura, 22,10 lei la elefant , 34 lei la librarie.net
Download pdf  


Descrierea editurii:
Explorand relatia dintre dotarile mentale individuale si nevoile societatii dinamice in care traim, Howard Gardner - autorul teoriei inteligentelor multiple - propune o serie de solutii la care o scoala (de nivel preuniversitar sau universitar) orientata spre viitor poate recurge pentru a forma profesionisti de succes. Intr-un cadru mai larg, cartea ne invata cum sa ne folosim mintea pentru a aprofunda domeniile de cunoastere, valorile si atitudinile, in contextul unei lumi in care stiinta se dezvolta accelerat, lansand provocari nenumarate in sfera eticii, a corectitudinii politice si a ideologiei. In contextul crizei globale actuale, cartea capata noi valente, iar solutiile propuse apar ca fiind stringente pentru formarea profesionala a generatiilor viitorului - recent sau mai indepartat.

Cuprins:

TABLA DE MATERII   5
MULŢUMIRI   7

CAPITOLUL 1
O VIZIUNE GLOBALĂ ASUPRA TIPURILOR MENTALE  9
O introducere personală   9
Mintea disciplinată   15
Mintea sintetică  16
Mintea creatoare  17
Mintea respectuoasă şi etică  19
Educaţia în sens larg  21
Vechi şi nou în educaţie  22
Ştiinţa şi tehnologia  25
Limitele ştiinţei şi tehnologiei: două avertismente  28
Globalizarea   31

CAPITOLUL 2
MINTEA DISCIPLINATĂ  39
Idei din trecut şi din prezent   44
Materie şcolară versus disciplină de studiu   47
Cum se disciplinează mintea   53
Celălalt fel de disciplină   66
Disciplina care a luat-o razna   68

CAPITOLUL 3
MINTEA SINTETICĂ  73
Tipuri de sinteză   76
Componentele sintezei   81
Sintezele interdisciplinare: avantajele, riscurile   85
Sinteze promiţătoare şi prea promiţătoare   93
De ce sinteza este dificilă dar posibilă   99
Provocarea educaţională   106
Multiperspectiva ... un pas intermediar   112
Trasee ale sintetizării   115

CAPITOLUL 4
MINTEA CREATOARE  121
Creativitatea reconceptualizată   123
De la calcule la caracter    128
Educarea creatorului la toate vârstele   131
Creativitatea în grupuri mari şi mici   143
Creativitatea care a luat-o razna   147
Mintea creatoare şi sintetică  152
Trei forme ale creativităţii în viitor  155

CAPITOLUL 5
MINTEA RESPECTUOASĂ  159
Jocul cu mărgele în variantăprinceps  159
Puncte de vedere despre relaţiile dintre grupuri  161
Particularităţile erei actuale  162
Un scop rezonabil: respectul pentru ceilalţi  164
Jaloane ale dezvoltării   165
Mediul respectuos şi variantele sale false  169
Valoarea respectului  175
Respect în ciuda dificultăţilor  183

CAPITOLUL 6
MINTEA ETICĂ  193
Sprijin pentru munca bine făcută  197
Sprijin pe verticală  199
Sprijin pe orizontală  202
Inoculări periodice  205
Ameninţări la adresa orientării etice  209
O educaţie centrată pe munca bine făcută  215

CAPITOLUL 7
CONCLUZIE  231
Către cultivarea celor cinci tipuri mentale  231
Împotriviri şi obstacole  237
O ordine pentru realizarea celor cinci minţi?  240
Cele cinci minţi şi viitorul  244

NOTE  251
INDEX   
DESPRE AUTOR   258


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu